https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Niepołomice. Wmurowano kamień węgielny pod nową część MAN-a. Fabryka stworzy kolejne miejsca pracy

Jolanta Białek
Wmurowano kamień węgielny pod nową część fabryki MAN Trucks w Niepołomicach. Zakończenie rozbudowy zakładu - za 130 mln euro - jest planowane już we wrześniu 2022 roku
Wmurowano kamień węgielny pod nową część fabryki MAN Trucks w Niepołomicach. Zakończenie rozbudowy zakładu - za 130 mln euro - jest planowane już we wrześniu 2022 roku zdjęcia: UMiG Niepołomice/MUW Kraków
Do 2500 osób – z ok. 900 - wzrośnie liczba pracowników MAN Trucks w Niepołomicach po zakończeniu rozbudowy zakładu, co jest planowane we wrześniu 2022 roku. W czwartek (20 stycznia) wmurowano uroczyście kamień węgielny pod nową część fabryki. Jej budowa, warta 130 mln euro, trwa od lata ubiegłego roku.

FLESZ - Miliardowe inwestycje w Polsce zagranicznych firm

od 16 lat

W rozbudowanej niepołomickiej fabryce będą powstawać już nie tylko, jak do tej pory, ciężkie pojazdy ciężarowe MAN, ale także lekkie i średnie. Powstanie tu również centrum modyfikacji pojazdów ciężarowych oraz hala wyposażenia kabin. Rozbudowany zakład będzie wprowadzał na rynek najnowsze technologie, m.in. w dziedzinach takich jak digitalizacja, elektromobilność i jazda autonomiczną w obszarze ciężarówek.

Przybędą nowe miejsca pracy. Docelowo ma być ich w MAN-ie aż ponad 2500.

W uroczystości wmurowanie kamienia węgielnego uczestniczyli m.in.: przedstawiciele MAN-a prezes zarządu MAN Trucks&Bus SE Alexander Vlakamp, członek zarządu ds. produkcji i logistyki MAN Trucks&Bus SE Michael Kobriger i prezes zarządu MAN Trucks Sp. z o.o. Niepołomice dr Richard Slovak, małopolski wojewoda Łukasz Kmita, wicemarszałek Łukasz Smółka, burmistrz Niepołomic Roman Ptak, posłowie Urszula Rusecka i Rafał Bochenek, wielicki starosta Adam Kociołek.

Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Spojrzenie Piękne.
com/videos/sexy-milf-marie-gives-a-fantastic
ż
żaba daba !
To że będą miejsca pracy, to oczywiście dobrze. Główny czynnik, który zadecydował, była oczywiście tania siła robocza, i umorzenie wszelkich opłat na najbliższe 20 lat ? Czy będzie to wyłącznie kolejna montownia jakichś podzespołów ? Gdzie się kurczę podziały, znane z okresu PRL, oparte wyłącznie na polskiej myśli technicznej, fabryki śmigłowców, szybowców, radiomagnetofonów, samochodów Nysa lub Żuk, lub też na licencji telewizorów, traktorów, broni, albo elementów uzbrojenia itd. I do tego jeszcze teraz te wyposzczone pisiorki, ustawione stadem żeby ich suweren wiedział jacy to oni strasznie przedsiębiorczy. Ostatni raz też tak chyba stali, jak otwierali przepust w przydrożnym rowie, gdzieś tam na wsi. O ku...a !
P
Piotr Zajęcki
I pomyśleć że MAN produkował Panzerkampfwagen V Panther. Czołg dobrze znany np. Powstańcom Warszawskim.
K
Kaarisa Własność.
youtu.be/T2-dLYaDa6I
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska