Nazwa piłki została wybrana przy wsparciu największych francuskich gwiazd muzyki, kultury i mody. Słowo „Fracas” wyraża emocje i napięcie związane z meczami fazy pucharowej, gdzie przegrywający odpada z turnieju.
Nieprzewidywalność drugiej fazy UEFA EURO 2016 wyraża się także w designie piłki. Eksplozja czerwieni i czerni symbolizuje rywalizację i emocje związane z najważniejszymi meczami imprezy. Wygląd Fracas kontrastuje z bardziej zrównoważonym stylem Beau Jeu, czyli piłki fazy grupowej.
- Pracując nad Fracas, chcieliśmy być odważni w projektowaniu – tłumaczy Sam Handy, wiceprezes ds. projektów adidasa. - Stworzyliśmy piłkę, która wyraża emocje, jakie pojawiają się w trakcie fazy pucharowej turnieju. Beau Jeu była związana z taktycznym futbolem, którego celem było wykonanie zadania i wyjście z grupy. Fracas z kolei ma bardziej chaotyczny design. Wyraża on emocje trybun i napięcie związane z zasadą „przegrywający odpada - dodaje.
Prace przygotowawcze nad piłkami trwały ponad osiemnaście miesięcy. Mają one w sobie najlepsze cechy piłki Brazuca, którą rozegrano turniej FIFA World Cup w 2010 roku. W obu futbolówkach - Beau Jeu i Fracas - znajdziemy więc sprawdzoną konstrukcję z paneli, ulepszona jednak została ich zewnętrzna powłoka. Pozwala ona na jeszcze bardziej precyzyjne panowanie nad futbolówką oraz lepszą widoczność w locie. Obie piłki były testowane przez takie gwiazdy europejskiego futbolu, jak Gareth Bale czy Iker Casillas.
Źródło: materiały prasowe
Czesny, Magzyzki i Blacyzikołyski - zobacz, jak obcokrajowcy kaleczą polskie nazwiska
