Roboty na tym odcinku rozpoczęły się w czerwcu 2020 roku. Nowa droga – w nowym śladzie - ma liczyć 16 kilometrów. Budowane są tam cztery węzły drogowe, 27 mostów i wiaduktów. Najdłuższy, który powstanie w Nowym Targu, będzie liczył 850 metrów długości, a drugi – w miejscowości Lasek – 690 metrów. Projektanci obliczyli, że z wykopów pod nową drogę uzyskanych zostanie 1 mln 800 tys. metrów sześciennych ziemi, w tym 1 mln 200 tys. materiału skalnego. Cała inwestycja ma kosztować w sumie 880 mln zł.
Obecnie Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad ocenia postęp robót budowlanych na 69 proc. Szczególnie to widać po ogromnych wiaduktach, które rosną w podhalańskich miejscowościach. Planowany termin zakończenia prac to 12 czerwca 2024 roku.
Już tej jesieni kierowcy jadący do Zakopanego będą mogli dwupasmową drogą dojechać z Zakopanego do Rdzawki – co i tak ułatwi poruszanie się. Nadal jednak zmotoryzowanych czekać będą korki – m.in. w Klikuszowej. To zmieni się w połowie 2024 roku. Kierowcy dwoma pasami dojadą od Krakowa aż do Nowego Targu. A tam będą mogli rozjechać się w kierunku Pienin, Spisza, Orawy i Podhala.
Pierwszą zakopiankę budowali Włosi na osłach z Sardynii, a w...
- Na dnie Jeziora Czorsztyńskiego leży zatopiona wieś. Tak kiedyś wyglądało to miejsce
- "Bangladesz" na Siwej Polanie. Buda za budą, pamiątki, kiełbaski i lane piwo
- To był kiedyś legendarny budynek na Krupówkach. Dziś w budynku hula wiatr
- Tatry. Legendarny Mnich - marzenie turystów i taterników [NIESAMOWITE ZDJĘCIA]
- Jak wyglądało Zakopane 30 lat temu i jak wygląda teraz? Miasto bardzo się zmieniło
- Tatry. Remonty szlaków idą pełną parą. To ciężka ręczna robota [ZDJĘCIA]
