Nowosądecki Newag dostarczy nowoczesne pociągi dla Trójmiasta

Redakcja
Nowosądecki Newag dostarczy nowoczesne pociągi dla Trójmiasta
Nowosądecki Newag dostarczy nowoczesne pociągi dla Trójmiasta
Nowosądecki Newag, który wygrał przetarg na dostarczenie spółce PKP SKM w Trójmieście dwóch fabrycznie nowych składów, zamierza w przyszłym roku dostarczyć pociągi do eksploatacji.

Przetarg na dostawę dwóch czteroczłonowych pociągów do obsługi ruchu aglomeracyjnego został ogłoszony pod koniec listopada zeszłego roku. Poza samymi pojazdami zamówienie objęło także pakiet pozderzeniowy (naprawczy) oraz szkolenia z zakresu obsługi, budowy oraz utrzymania w eksploatacji nowych składów. Do przetargu zgłosiły się dwa przedsiębiorstwa: Newag z Nowego Sącza i Pesa z Bydgoszczy.

Kryteriami wyznaczonymi przez zamawiającego były cena (80 procent) oraz wysokość podłogi (20 proc.). Jako że obie firmy w swoich ofertach uwzględniły wymaganą wysokość (960 milimetrów), o wyborze zadecydowała cena. Całą usługę Newag wycenił na kwotę 35 571 600 złotych brutto. Pesa zaoferowała dostarczenie pociągów za kwotę większą o ok. 0,5 miliona złotych - 36 039 000 złotych brutto. W tej sytuacji zwycięzca przetargu był już praktycznie znany w momencie otwarcia ofert. Pociągi - Elektroniczne Zespoły Trakcyjne Impuls- które dostarczy w przyszłym roku nowosądeckie przedsiębiorstwo, będą długie na 75 m. W swoim wnętrzu posiadać będą 144 miejsca siedzące i 359 stojących (przy założeniu 5 osób stojących na metr kwadratowy).

Przy każdym członie składu ma znaleźć się czworo drzwi. - Pod względem pojemności i wielkości pociągi są porównywalne do tych, które aktualnie kursują na naszej linii - opisuje Marcin Głuszek, dyrektor marketingu i sprzedaży PKP SKM w Trójmieście SA. - Będą to jednak również zdecydowanie najnowocześniejsze składy w naszym taborze i liczymy, że będą służyć pasażerom na linii SKM przez długie lata. Podłogi w składzie będą miały wymaganą w przetargu wysokość, dokładnie 960 mm, co było podyktowane wysokością większości peronów na linii SKM. Ponadto, zgodnie z życzeniem spółki, pociągi będą miały wysuwany stopień, który będzie niwelować lukę pomiędzy taborem a peronem.

Co ciekawe, schodek ma dostosowywać się automatycznie do wysokości peronu. - Jest to stosunkowo drogie rozwiązanie, jednak w przypadku linii SKM było potrzebne - tłumaczy Głuszek. - Perony w Słupsku czy w Tczewie mają inną wysokość od tych na stacjach trójmiejskich, stąd potrzeba pewnej elastyczności. Osoby niepełnosprawne mogą liczyć na rampę ułatwiającą wsiadanie i wysiadanie. - Dodatkowo w środku znajdziemy to, do czego już przyzwyczailiśmy naszych podróżnych: szerokie pozbawione ścianek działowych wnętrza, monitoring, audiowizualny system informacji pasażerskiej oraz nowy typ drzwi tak zwanych odskokowo-przesuwnych, które są bardziej niezawodne od obecnie stosowanych i lepiej znoszą na przykład warunki zimowe - zapowiada Marcin Głuszek.

Firma Newag przedstawia swoje składy EZT Impuls jako "jedne z najnowocześniejszych tego typu pojazdów szynowych w Polsce". Na komfort podróży mają wpływać ciche, klimatyzowane wnętrza, ergonomiczne fotele, internet i gniazdka elektryczne. Według zapewnień producenta, nowe składy SKM-ki będą ekonomiczne i bezpieczne. Podczas hamowania pociąg oddaje energię do sieci trakcyjnej, co ma swoje odzwierciedlenie w niskim zużyciu energii elektrycznej. Wnętrze pojazdu będzie objęte monitoringiem, a kontakt z obsługą pociągu będzie możliwy poprzez przez tzw. interkom. EZT Impuls spełnia rygorystyczne europejskie normy zderzeniowe i wytrzymałościowe. Jego prędkość eksploatacyjna to 160 kilometrów na godzinę. Umowa z Newagiem zostanie podpisana w ciągu miesiąca.

Źródło: AIP

Mikropożyczka. Czym jest i do kogo jest skierowana?

Wideo

Komentarze

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

Nikt jeszcze nie skomentował tego artykułu.
Dodaj ogłoszenie