Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy i Stary Sącz połączy druga droga

Jerzy Wideł
Planowany przebieg alternatywnej trasy wylotowej z Nowego do Starego Sącza
Planowany przebieg alternatywnej trasy wylotowej z Nowego do Starego Sącza archiwum
Wiemy którędy ma pobiec nowa droga z Nowego do Starego Sącza - objazd wiecznie zatłoczonej ulicy Węgierskiej. Władze obydwu miast wspólnie opracowały i przyjęły założenia techniczno-ekonomiczne projektowanej trasy. Wiodłaby ona od starosądeckiej obwodnicy przez nowy most na Popradzie do skrzyżowania ulic Ogrodowej i Radzieckiej w dzielnicy Wólki.

Czytaj także: Wypadek awionetki Łososina Dolna: dwie osoby nie żyją [ZDJĘCIA]

Planowana szosa wylotowa z Nowego Sącza ma około 4,5 km długości, w tym 150-metrowy most. Koszt budowy szacuje się na ponad 50 mln złotych. Termin budowy - do dwóch lat. - W ciągu doby ulicą Węgierską przejeżdża ponad 18 tysięcy pojazdów - mówi wiceprezydent Nowego Sącza Jerzy Gwiżdż. - Budowa równoległej drogi zdecydowanie odciążyłaby tę ulicę, przy której działają duże zakłady przemysłowe, galeria Sandecja, firmy handlowe i usługowe. Idziemy w dobrym kierunku, ale musimy jeszcze rozwiązać sprawy formalne, jak choćby wykup gruntów czy finansowanie inwestycji.

Za realizacją pomysłu przemawiają nie tylko korki na ul. Węgierskiej, które czynią ją w godzinach szczytu prawie nieprzejezdną. Druga kwestia to fatalna komunikacja na moście heleńskim w Nowym Sączu. - Mieszkańcy Starego Sącza, Świniarska, Podrzecza, Brzeznej, Podegrodzia, a nawet gminy Łącko czy Rytra i Piwnicznej, wybraliby z pewnością nową drogę, by omijać rafy komunikacyjne na Węgierskiej i moście heleńskim - uważa burmistrz Starego Sącza Marian Cycoń.

Przebieg drogi i lokalizacja nowego mostu na Popradzie są zgodne z planami zagospodarowania przestrzennego obydwu miast. Ich władze liczą, że przy nowej arterii zostaną też udostępnione tereny na działalność gospodarczą, co w przyszłości przełoży się na powstanie nowych miejsc pracy. - Projektowana droga jest optymalnym rozwiązaniem, gdyż prowadzi przez tereny niezabudowane - dodaje Jerzy Gwiżdż. - Zachodzi jednak konieczność wykupu terenu zgodnie z wymogami dotyczącymi pasa drogowego o szerokości 40 metrów.

Władze samorządowe Nowego i Starego Sącza chcą teraz "zarazić" swoim projektem gminy z dolin - Dunajca i Popradu, aby partycypowały w inwestycji. Do końca listopada tego roku wystąpią z wnioskiem do Ministerstwa Infrastruktury o dofinansowanie budowy z Krajowego Funduszu Drogowego.

Zobacz zdjęcia ślicznych Małopolanek! Wybierz z nami Miss Lata Małopolski 2011!

Głosuj na najlepsze schronisko Małopolski

Mieszkania Kraków. Zobacz nowy serwis

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska