Grupa kapitałowa NEWAG w pierwszym kwartale tego roku zanotowała wartość przychodów ze sprzedaży wynoszącą 119,5 mln zł. W porównaniu z analogicznym okresem roku poprzedniego jest ona niższa o 45,5 mln zł. Oznacza to, że Grupa zanotowała stratę w wysokości niespełna 2,6 mln zł, podczas gdy w analogicznym okresie roku poprzedniego zysk Grupy wyniósł 9,9 mln zł.
- Analizując wyniki Grupy Kapitałowej NEWAG po I kwartale należy podkreślić że, główny wpływ na nie ma wartość zrealizowanej sprzedaży produkowanych i modernizowanych pojazdów - mówi Aldona Kuźma z Biura Rzecznika Prasowego firmy NEWAG.
Pomimo wspomnianych strat sytuacja grupy jest stabilna, a wyniki I kwartału są zgodne z przyjętymi w planie rocznym wartościami.
- Osiągnięte przychody to konsekwencja realizacji podpisanych harmonogramów na dostawy pojazdów, a te nie gwarantują równomiernego rozłożenia sprzedaży w okresie roku - wyjaśnia Aldona Kuźma i dodaje, że większa wartość sprzedaży przypada na II kwartał.
Ze względu na działalność eksportową i importową Spółki, jest ona oczywiście narażona na ryzyko kursów walutowych.
- W okresie I kwartału Spółka nie zawierała transakcji zabezpieczających kursy walut -mówi Aldona Kuźma, co oznacza, że w perspektywie najbliższych miesięcy wielkość należności i przyszłych zobowiązań walutowych w euro będzie porównywalna, a Spółka ograniczy ryzyko poprzez naturalny hedging.
W I kwartale 2018 r. Grupa NEWAG poszerzyła także portfel zamówień, podpisując kontrakt na produkcję taboru kolejowego. 7 marca Jednostka Dominująca zawarła umowę z Województwem Świętokrzyskim.
- Przedmiotem umowy jest dostawa dwóch czteroczłonowych elektrycznych zespołów trakcyjnych (EZT) wraz ze świadczeniem usługi utrzymania EZT do poziomu P3 - tłumaczy Aldona Kuźma.
Wartość umowy to kwota blisko 36,1 mln zł netto. W I kwartale 2018 roku Jednostka Dominująca zakończyła także dostawy dwóch spalinowych zespołów trakcyjnych dla województwa podkarpackiego. Dostarczono również sześć elektrycznych zespołów trakcyjnych dla województwa zachodniopomorskiego. W marcu zakończyła się również modernizacja pierwszej lokomotywy 311Da dla spółki LHS.
ZOBACZ KONIECZNIE:
WIDEO: Mówimy po krakosku
Źródło: Gazeta Krakowska, Dziennik Polski, Nasze Miasto
>>> Zobacz inne odcinki MÓWIMY PO KRAKOSKU
