FLESZ - Jest porozumienie z kontrolerami lotów

Modernizacja wspomnianych dwóch odcinków (czyli Klęczany - Nowy Sącz oraz Chabówka - Rabka Zaryte) to część inwestycji związanej z budową długo oczekiwanego połączenia na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. Realizacja tego zadania ma, według wyliczeń, skrócić czas podróży pomiędzy Nowym Sączem i Krakowem do około godziny, zaś między Zakopanem a Krakowem do niespełna dwóch godzin. Dla Nowego Sącza prace modernizacyjne oznaczają jednak poważne zmiany związane w infrastrukturze drogowo - kolejowej.
Jak wyjaśnia Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK, spółka planuje przebudowę stacji kolejowej w Marcinkowicach oraz przystanków Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto.
- Pojawią się wyższe peron oraz nowe przejścia podziemne, zaś winda i specjalnie dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się - mówi.
Przyszłe zmiany dotyczyć będą także przejazdów kolejowo - drogowych, obiektów inżynieryjnych oraz samych torów.
- W Nowym Sączu, planowana jest budowa dwóch wiaduktów- przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej, na osiedlu Helena - zapowiada Dorota Szalacha.
Wiadukty mają usprawnić komunikację w mieście, a także zwiększyć bezpieczeństwo na torach i drodze. Służyć temu będzie m.in. odpowiednia wysokość tych konstrukcji, pozwalająca na przejazd wszystkich pojazdów.
- Korzystnie zmieni się także wysokość niedawno wyremontowanego wiaduktu przy ul. Zielonej, gdzie w ramach prac modernizacyjnych zaplanowano obniżenie jezdni - informuje przedstawicielka PKP PLK.
To jednak nie wszystko, bo inwestycja na trasie Chabówka – Nowy Sącz, zakłada również całkowitą przebudowę dwóch dotychczasowych wiaduktów w Nowym Sączu. Mowa tutaj o obiektach przy ul. Węgierskiej i Starowiejskiej.
- Bezpieczeństwo i sprawność ruchu kolejowego oraz drogowego znacznie zwiększy również modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych w Nowym Sączu, min. przy ul. Mickiewicza, Kościuszki i Jagodowej. Z kolei dla pieszych przewidziano budowę przejść podziemnych przy ul. św. Heleny, Dmowskiego oraz Jadwigi Wolskiej - wylicza Dorota Szalacha.
Na realizację modernizacji odcinka Klęczany - Nowy Sącz
Na modernizację odcinka Klęczany - Nowy Sącz PKP PKL przeznaczyła niemal 755 mln zł brutto. Niestety oferty nadesłane przez potencjalnych wykonawców okazały się przewyższać tę kwotę. Najtańsza propozycja to 1,35 mld zł, zaś najdroższa sięga powyżej dwóch mld. Jedynym kryterium oceny ofert nadsyłanych w przetargu była cena. Na realizację zadania potencjalny wykonawca ma 30 miesięcy od momentu podpisania umowy. Z kolei linia Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna powinna być gotowa do 2030 roku.
- Sądeccy milionerzy, niektórzy zaczynali w garażu. Zna ich cała Polska
- Przyłapani w czasie przerwy. Nie wiedzieli, że robią im zdjęcia do Google Street View
- Kolejne termy w Małopolsce otwarte. Nowa atrakcja w regionie
- Karnawał po sądecku czyli lachowskie zapusty. Impreza przyciągnęła tłumy
- Kordian nagrał piosenkę idealną na Walentynki. Do klipu zaprosił finalistkę Miss