Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz. Kiedy rozpocznie się ofensywa remontowa PKP PLK w mieście? I jakie czekają nas inwestycje?

Tatiana Biela
Tatiana Biela
W ramach kolejowych inwestycji zostanie obniżony poziom ul. Zielonej pod wiaduktem. To miejsce w którym często klinowały się większe pojazdy
W ramach kolejowych inwestycji zostanie obniżony poziom ul. Zielonej pod wiaduktem. To miejsce w którym często klinowały się większe pojazdy Damian Radziak
Spółka PKP PLK może mieć problem z wyłonieniem wykonawcy modernizacji dwóch odcinków linii kolejowej 104 Chabówka - Nowy Sącz. W przetargu na realizacji inwestycji ceny potencjalnych wykonawców okazały się zbyt wysokie w stosunku do wyliczeń spółki. Na razie nie wiadomo jakie będą losy tej procedury przetargowej, ale jeśli uda się znaleźć wykonawcę jeszcze w tym roku, za trzy lata zmieni się układ komunikacyjny w Nowym Sączu.

FLESZ - Jest porozumienie z kontrolerami lotów

od 16 lat

Modernizacja wspomnianych dwóch odcinków (czyli Klęczany - Nowy Sącz oraz Chabówka - Rabka Zaryte) to część inwestycji związanej z budową długo oczekiwanego połączenia na trasie Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna. Realizacja tego zadania ma, według wyliczeń, skrócić czas podróży pomiędzy Nowym Sączem i Krakowem do około godziny, zaś między Zakopanem a Krakowem do niespełna dwóch godzin. Dla Nowego Sącza prace modernizacyjne oznaczają jednak poważne zmiany związane w infrastrukturze drogowo - kolejowej.

Jak wyjaśnia Dorota Szalacha z Zespołu Prasowego PKP PLK, spółka planuje przebudowę stacji kolejowej w Marcinkowicach oraz przystanków Nowy Sącz Chełmiec i Nowy Sącz Miasto.

- Pojawią się wyższe peron oraz nowe przejścia podziemne, zaś winda i specjalnie dojścia ułatwią podróże oraz pozwolą na lepszy dostęp do kolei osobom o ograniczonej możliwości poruszania się - mówi.

Przyszłe zmiany dotyczyć będą także przejazdów kolejowo - drogowych, obiektów inżynieryjnych oraz samych torów.

- W Nowym Sączu, planowana jest budowa dwóch wiaduktów- przy ul. Kolejowej/Zielonej oraz przy ul. Krakowskiej, na osiedlu Helena - zapowiada Dorota Szalacha.

Wiadukty mają usprawnić komunikację w mieście, a także zwiększyć bezpieczeństwo na torach i drodze. Służyć temu będzie m.in. odpowiednia wysokość tych konstrukcji, pozwalająca na przejazd wszystkich pojazdów.

- Korzystnie zmieni się także wysokość niedawno wyremontowanego wiaduktu przy ul. Zielonej, gdzie w ramach prac modernizacyjnych zaplanowano obniżenie jezdni - informuje przedstawicielka PKP PLK.

To jednak nie wszystko, bo inwestycja na trasie Chabówka – Nowy Sącz, zakłada również całkowitą przebudowę dwóch dotychczasowych wiaduktów w Nowym Sączu. Mowa tutaj o obiektach przy ul. Węgierskiej i Starowiejskiej.

- Bezpieczeństwo i sprawność ruchu kolejowego oraz drogowego znacznie zwiększy również modernizacja przejazdów kolejowo – drogowych w Nowym Sączu, min. przy ul. Mickiewicza, Kościuszki i Jagodowej. Z kolei dla pieszych przewidziano budowę przejść podziemnych przy ul. św. Heleny, Dmowskiego oraz Jadwigi Wolskiej - wylicza Dorota Szalacha.

Na realizację modernizacji odcinka Klęczany - Nowy Sącz

Na modernizację odcinka Klęczany - Nowy Sącz PKP PKL przeznaczyła niemal 755 mln zł brutto. Niestety oferty nadesłane przez potencjalnych wykonawców okazały się przewyższać tę kwotę. Najtańsza propozycja to 1,35 mld zł, zaś najdroższa sięga powyżej dwóch mld. Jedynym kryterium oceny ofert nadsyłanych w przetargu była cena. Na realizację zadania potencjalny wykonawca ma 30 miesięcy od momentu podpisania umowy. Z kolei linia Podłęże-Szczyrzyc-Tymbark/Mszana Dolna powinna być gotowa do 2030 roku.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska