https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz: MPK testuje nowoczesny przegubowiec

Stanisław Śmierciak
Na zakup takiego przegubowca sądeckie MPK musiałoby wydać około miliona złotych
Na zakup takiego przegubowca sądeckie MPK musiałoby wydać około miliona złotych Stanisław Śmierciak
Ulicami Nowego Sącza jeździ od paru dni przegubowy autobus komunikacji miejskiej i zyskuje uznanie pasażerów.

Zobacz także: Strażacy z Korzennej marzną w remizie

- Testujemy nową maszynę z fabryki w Sanoku - wyjaśnia Andrzej Górski, prezes Miejskiego Przedsiębiorstwa Komunikacyjnego. - Tak najlepiej poznać zalety, wady i wymagania drogowe samochodu. Już wiemy, że potrzebuje szerszych pętli na przystankach końcowych. Jazdę utrudnia też brak nawyku innych kierowców, aby przepuszczać przegubowiec na ciasnych skrzyżowaniach.

Zaletą wozu z Sanoka jest to, że mieści się pod wiaduktem kolejowym w ciągu ul. Zielonej.

Zdaniem Górskiego, sądeckie MPK potrzebuje przynajmniej dwóch przegubowców. Nawet największe MAN-y i jelcze są bowiem nadmiernie zatłoczone na liniach do Poręby Wielkiej i Kamionki Wielkiej.

Konkurs fotograficzny "Mamo, tato, zrób mi portret". Weź udział i zgarnij nagrody!

Wybieramy najpiękniejszy rynek w Małopolsce! Weź udział w plebiscycie i oddaj głos!

Wielka galeria! Zobacz archiwalne zdjęcia strojów Wisły Kraków z ostatnich stu lat!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

j
jan książe
czy to ten sam testowany wczesniej/później w lublynie?całkiem fajny, w warszawie by się przydał zamiast nudnych solarek,,,
d
dert
ns to nie wielka metropolia z szerokimi ulicami... jak nie ma miejsc, za du,zo ludzi jeździ, tłok.. to wprowadzić więcej kursów... panowie... przergubowce po prostu na niektórych trasach nie będzie się tak składał jak powinien przy szerokich ulicach i zakrętach...
m
mk
wedlug mnie poroniony pomysł. Taki autobus nie mieści się w ciasnych sądeckich zakrętach i tylko będzie blokował drogę innym. To ze fajny nie znaczy ze praktyczny
t
trewat
Jak byscie byli madrzy to przyczepilibyscie wajche do dachu tego przegubowca i zrobili z niego trolejbus.
Wtedy nie trzeba by bylo wydawac kasy na benzyne a autobus jezdzil by na prad jako trolejbus.
Czysto, tanio i wygodnie.
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska