https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Nowy Sącz. Newag zarobi 1,6 mld zł na kontraktach dla spółek PKP [ZDJĘCIA]

Janusz Bobrek
Newag wyprodukuje i zmodernizuje 121 lokomotyw dla Grupy PKP. Wartość realizowanych kontraktów wynosi prawie 1,6 mld zł. Obecnie kończą się odbiory techniczne pierwszych nowoczesnych lokomotyw elektrycznych serii EU160 Griffin dla PKP Intercity.

FLESZ - Elektryczne samoloty nadlatują. Hybrydy na polskim niebie

Sądecki Newag jest w trakcie realizacji rekordowego kontraktu dla PKP Intercity i PKP Cargo.

- Współpraca polskich spółek: PKP Intercity i firmy Newag to impuls do ciągłego rozwoju całego sektora kolejowego w Polsce. Wielomiliardowe inwestycje naszego narodowego przewoźnika i zakup nowoczesnych pojazdów produkowanych w Polsce służą zarówno gospodarce, jak i pasażerom. Każda umowa przybliża nas do celu, do jakiego bezustannie dążymy, czyli kolei komfortowej, punktualnej i bezpiecznej - podkreśla Andrzej Adamczyk, minister infrastruktury.

Gryffiny dla PKP Intercity

Czteroosiowe lokomotywy Griffin produkowane dla PKP Intercity, które mogą prowadzić zarówno składy pasażerskie, jak i towarowe będą rozwijać prędkość do 160 km na godz. Będą to najnowocześniejsze lokomotywy elektryczne w Polsce. Newag wyprodukuje takich trzydzieści.

- Jesteśmy przekonani, że lokomotywy, które produkujemy dla PKP Intercity, będą znaczącym wzmocnieniem floty przewoźnika. Zastosowane w nich rozwiązania techniczne pozwolą zapewnić wysoki poziom bezpieczeństwa oraz niezawodności, co przełoży się na sprawną obsługę pasażerów - zaznacza Zbigniew Konieczek, prezes Newag.

Dragony dla Cargo

Kolejną zawartą umową Newagu jest kontrakt z PKP Cargo, który obejmuje dostawę trzydziestu jeden sześcioosiowych lokomotyw elektrycznych Dragon 2. Dostawy rozpoczęły się w tym roku, z czego siedem lokomotyw zostało już odebranych.

W kwietniu 2018 roku Newag zawarł również umowę ze spółką PKP Cargo na wykonanie modernizacji 60 lokomotyw spalinowych serii SM48 wraz ze świadczeniem usług utrzymania silników spalinowych w czasie udzielonej gwarancji.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

S
Sądeczok

A ile zarobią pracownicy tej firmy? Cz dalej będą robić za najniższą krajową!

G
Gość

Oczywiście, że trzeba wspierać polskie spółki. Ale czerwona zaraza nadal robi piątą kolumnę.

G
Gość

Gratulacje! Trzeba wspierać polskie produkty z najwyższej półki.

E
EI

W tej branży trzeba być wytrwałym. Prace nad tymi lokomotywami rozpoczęto ponad 10 lat temu w ZNLE. Dopiero teraz są owoce!

p
ps

co to znaczy zarobi,będzie miał przychód 1,6 mld a ile zarobi to się okaże

J
Już

Kiedy elektryfikacja toru waskotorowego do Sławkowa? Pora na ograniczenia zakupu ropy z Rosji, zatruwania spalinami itd

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska