Jak tłumaczy Rafał Jędrzejek, kierownik budowy z firmy Budmost, będącej wykonawcą inwestycji, sądecka przeprawa zostanie zbudowana przy użyciu unikalnych w skali Polski rozwiązań.
Mowa tutaj m.in. o materiałach kompozytowych wykorzystanych do budowy pomostu oraz zbrojeniach wykonanych z włókien szklanych. Kładka będzie także pomalowana świecącą w nocy farbą, która w ciągu dnia pobiera energię słoneczną (w lecie również cieplną), zaś po zmroku ją oddaje i wtedy świeci. Sądecka kładka to prototyp. Producent farby uzyskał właśnie międzynarodowy patent i chce ją wytwarzać na skalę przemysłową.
Nowa przeprawa nad Kamienicą mierzy prawie 80 metrów długości i trzy metry szerokości. Główne prace związane z budową kładki zostaną zakończone prawdopodobnie pod koniec roku. Na wszelkie roboty wykończeniowe firma Budmost ma jeszcze czas do końca marca 2019 roku.
KONIECZNIE SPRAWDŹ:
FLESZ: Koniec z plastikiem - za 3 lata będzie nielegalny
