
Kontrowersyjna kładka w Krakowie
Pytanie, czy ważniejszy jest niezakłócony widok, czy możliwość nowej przeprawy przez Wisłę, która stanie się podobnie jak kładka Bernatka, kolejnym połączeniem popularnego Kazimierza z innym rejonem miasta. Bernatka połączyła "Kazka" z rozwijającym się restauracyjnie i knajpowo Podgórzem, nowa kładka to łącznik z Ludwinowem, który na razie zamienia się w rejon zabudowany mieszkaniami, ale tutaj mamy wielką imprezownię Krakowa, jaką jest Hala Forum. Z kolei ten rejon miasta przejazdem pod Konopnickiej łączy się z os. Podwawelskim, gdzie ostatnio wyrosło sporo biurowców, a z nimi punktów usługowych. A przy ul. Barskiej w budowie jest nowy hotel.
Nowa kładka ma swoich przeciwników i zwolenników, inwestycja zaliczyła też już poślizg i konieczność jej poprawiania, co wiązało się z większymi kosztami. Do tego sprawą zajęła się prokuratura, składając sprzeciw przeciwko wydaniu zgód na budowę. Typowa inwestycja w Krakowie, z tym, że ta mocno wpłynie na panoramę miasta i ruch pieszy oraz rowerowy w rejonie Wisły.
Budowa kładki Kazimierz - Ludwinów
Przypomnijmy, że kładka pieszo-rowerowa Kazimierz – Ludwinów realizowana jest na podstawie umowy pomiędzy Zarządem Inwestycji Miejskich w Krakowie a firmą Primost Południe sp. z o.o. Wartość kontraktu to 113,7 mln zł z terminem realizacji 26 miesięcy.
Przeprawa będzie miała ok. 130 m długości, prawie 14 m szerokości, a w najwyższym punkcie będzie wysoka na blisko 16 m. Połączy bulwar Inflancki pomiędzy ulicami Skawińską a Wietora po stronie Kazimierza z bulwarem Wołyńskim w pobliżu ulicy Ludwinowskiej. Obiekt będzie się składać się z trzech połączonych ze sobą konstrukcji, tworzonych przez dwa stalowe łuki o zmiennej sztywności zamocowane w żelbetowych podporach (przyczółkach) i środkowego pomostu widokowego.
Inwestycja realizowana jest przy wsparciu finansowym w wysokości 65 mln zł w ramach Rządowego Funduszu Polski Ład: Programu Inwestycji Strategicznych.
