- Planowanie drogi S7 do Myślenic to chaos. Początkowo było 14 wariantów i nagle nie wiadomo z jakich względów na początku ubiegłego roku pojawiło się 6 wariantów, które zawężały rozpoczęcie trasy do terenu Krakowa. Wszystkie warianty przebiegały po zielonych terenach, część przez Wieliczkę, forty, zbiornik Barycz, domy mieszkańców. Żaden wariant nie był taki, by nie budził kontrowersji, nie wywołał protestów. Ostatnio okazało się, że zamiast 6 wariantów będzie 9, ale najpierw będzie 50 z czego 40 przechodzi przez Kraków. To jest absurd. Droga S7 przede wszystkim ma służyć do przejazdu z Warszawy do Zakopanego. Jaki jest sens wprowadzać ją w południową obwodnicę Krakowa? Dlaczego warianty oddalające drogę na zachód albo wschód od Krakowa nie są preferowane? - komentował krakowski poseł PO Aleksander Miszalski.
Zapowiedź konsultacji w sprawie drogi S7 Kraków-Myślenice
Posłowie i przedstawiciele mieszkańców zwracali też uwagę, że przy planowaniu nowej drogi powinno się wziąć pod uwagę aktualne natężenia ruchu, uwzględniające, że niebawem powstanie odciążająca ruch północna obwodnica Krakowa i planowana jest budowa linii kolejowej z Krakowa do Myślenic.
- Albo stawiamy na kolej i mówimy o zmianie nawyków, transporcie ekologicznym, albo traktujemy ją jako kwiatek do kożucha. Chcemy wiedzieć, jak ministerstwo ocenia wpływ inwestycji kolejowej na budowę S7 do Myślenic - mówiła posłanka lewicy Daria Gosek-Popiołek.
Do przedstawionych zagadnień odniósł się wiceminister Rafał Weber. Zaznaczył, że początkowo prezentowane 6 koncepcji to nie były jeszcze warianty nowej drogi tylko korytarze, bardzo szerokie na 5-6 km.
- Konsultacje społeczne dopiero nas czekają. Wtedy wejdziemy w formalny dialog z samorządami i stroną społeczną. Zazwyczaj takie spotkania odbywają się w terenie i cieszą się dużym zainteresowaniem. Prace dopiero przed nami. Trwa wyłonienie wykonawcy Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego - poinformował wiceminister Rafał Weber.
Wybiorą jeden wariant nowej zakopianki z 50 propozycji
Przypomnijmy, że w styczniu 2022 roku Generalna Dyrekcja Dróg Krajowych i Autostrad zaprezentowała Studium korytarzowe dla drogi ekspresowej Kraków-Myślenice. W ramach tego dokumentu zawarto 6 proponowanych szerokich korytarzy. Wtedy wszystkie rozwiązania zostały mocno oprotestowane. Nie udało się też wypracować kompromisowego wariantu społecznego.
Poszukiwanie pieniędzy na premetro w Krakowie. Radny przygot...
W kolejnym etapie GDDKiA ogłosiła przetarg na przygotowanie Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) dla nowego odcinka zakopianki. Założenia STEŚ są takie, że w ramach opracowywania wykonawca najpierw na zasadzie modelowania komputerowego stworzy ok. 50 wariantów nowej drogi. Z nich wybrane zostanie co najmniej 8 wariantów, które poddane będą wstępnym konsultacjom społecznym. Z nich miałyby zostać wybrane trzy. Później przeprowadzone byłyby ostateczne konsultacje społeczne i wybrany ostateczny wariant. Plany są takie, by nowa zakopianka mogła powstać w drugiej połowie lat 30. obecnego wieku.
Zarzucają nieprawidłowości i złożyli zawiadomienie do NIK
Podczas posiedzenia sejmowej komisji infrastruktury Miłosława Strzelec-Gwóźdź z komitetu Południe Krakowa przeciw S7 komentowała: - Mamy nieaktualne dane geologiczne i hydrologiczne, nieaktualne dane o natężeniu ruchu, wyznaczony niemerytorycznie teren, brak rozmów z ludźmi i samorządami. Nasuwa się więc pytanie kto i jaki ma w tym interes. Z uwagi na nieprawidłowości jakie wykryliśmy, zawiadomiliśmy stosowne instytucje, w tym Najwyższą Izbę Kontroli. Przede wszystkim wskazujemy na zarzut niegospodarności i określania STEŚ w taki sposób, który ma potwierdzić z góry założoną tezę, by drogę poprowadzić przez południowe tereny Krakowa.
Wiceminister Rafał Weber przekonywał: - Po to jest dialog prowadzony w ramach przetargu na STEŚ, żeby potencjalni wykonawcy mogli uzyskać więcej szczegółów. To też jest nam pomocne, aby skorygować zapisy i warunki przetargu. Nie ma obecnie żadnego przesądzenia, nie ma wybranego wariantu przebiegu trasy. Do wskazania takiego przebiegu wcześniej zaprosiliśmy samorządowców. Nie było jednomyślności w tym zakresie ze strony jednostek samorządu terytorialnego. To oznacza komplikacje i trudność w znalezieniu odpowiedniego wariantu. Mówię o tym, żeby pokazać jak trudne przed nami zadanie.
Firmy z tej branży szukają pracowników

- Przepisy na pyszne sałatki
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA