Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
O budowie obwodnicy Zatora w ciągu drogi 28 mówi się od lat
Sprawa przygotowania budowy obwodnicy Zatora w ciągu drogi krajowej 28 długo przeciągała się w czasie. W 2018 GDDKiA zapowiadała, że nową drogą samochody pojadą pod koniec 2021 roku. Jakiś czas potem okazało się, że te plany są nieaktualne, bo nie udało się wyłonić wykonawcy, który miał wykonać projekt i wybudować drogę. Oferty złożone przez firmy były zbyt duże. W tej sytuacji oddzielnie odbył się przetarg dotyczący projektu, który jest już gotowy.
Teraz przyszedł czas na wyłonienie wykonawcy inwestycji. Nowa droga będzie miała 2,1 km długości i ominie centrum Zatora po zachodniej stronie miasta.
- Będzie przebiegać od ronda na skrzyżowaniu DK 44 i DW 781 w ciągu ul. 1 Maja do stacji paliw przy DK 28 na ul. Wadowickiej - informuje Kacper Michna, specjalista ds. komunikacji społecznej w krakowskim Oddziale GDDKiA.
W Zatorze na tę decyzję czekali niecierpliwie. Obwodnica jest jednym z kluczowych przedsięwzięć, które powinny nie tylko ograniczyć ruch w centrum miasta, ale także poprawić cały układ komunikacyjny, aby uwolnić Zator od korków, które szczególnie dają się we znaki jego mieszkańcom w sezonie turystycznym.
Burmistrz Zatora Mariusz Makuch cieszy się, że wreszcie sprawa budowy obwodnicy nabierze tempa. Jak podkreśla, obecnie ruch na Rynku liczony jest na kilkanaście tysięcy pojazdów na dobę, w tym są pojazdy ciężarowe. Domy przy Rynku drżą w posadach, gdy jadą tędy tiry.
- Dzięki obwodnicy mieszkańcy tej części miasta będą mogli naprawdę odetchnąć. Będziemy mogli także zmienić charakter Rynku, aby stał się miejscem odpoczynku mieszkańców i turystów - mówi Mariusz Makuch.

Obwodnica Zatora będzie budowana w latach 2024 - 2026
GDDKiA przewiduje, że budowa obwodnicy rozpocznie się w 2024 roku i zakończy do 2026.
- Odcinek będzie drogą jednojezdniową klasy GP, tj. drogą główna ruchu przyspieszonego z jednym pasem ruchu w każdym kierunku - zaznacza Kacper Michna.
W ramach inwestycji zostaną rozbudowane fragmenty ulic: Wadowickiej, Gen. Sikorskiego, Bugajskiej oraz Jana Pawła II i Hallera. Ponadto m.in. powstaną też nowe drogi gminne, służące do obsługi komunikacyjnej przyległego terenu.
- Mieszkańcy będą mogli korzystać z dwóch przejść podziemnych pod nową drogą, którymi będzie poprowadzony ruch pieszy i rowerowy. Inwestycja została zaprojektowana tak, by zminimalizować jej wpływ na środowisko. Przewidziano jedno przejście i trzy przepusty dla zwierząt. Powstaną dwa sztuczne mokradła dla zwierząt i ekrany akustyczne - wylicza Kacper Michna.

Droga powstanie w ramach Rządowego Programu Budowy Dróg Krajowych.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Średniowieczne znaleziska w Oświęcimiu. Na jaw wyszła historia skrywana w ziemi
- Zaczęli z rozmachem budowę drogi ekspresowej S1 od węzła Oświęcim do Dankowic Zdjęcia
- Szampański sylwester w Oświęcimiu i okolicy. Gdzie i za ile można się wybrać?
- Przypadkowa zbrodnia za papierosa w Chełmku. Sprawca przeprasza i pisze list
- Stacja Chełmek Fabryka nabrała nowego blasku. Przebudowany dworzec wygląda okazale
- Przebudowa stacji PKP w Oświęcimiu weszła w ostatni etap
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
