Podobnie jak w latach poprzednich festiwalowe koncerty odbywać będą się w dwóch bieckich świątyniach. Trzecią salą koncertową, wzorem lat ubiegłych będzie kościół pw. św. Michała Archanioła w Binarowej.
- Ideą, a może bardziej myślą przewodnią tegorocznej edycji będą przemiany – mówi Paweł Szczepanik, dyrektor artystyczny festiwalu. - Taki wybór został podyktowany z jednej strony zmianami, które dokonały się na całym świecie w ubiegłych latach, a które mają kardynalny wpływ na życie artystyczne i odbiór kultury, z drugiej zaś stwierdzenie, że muzyka na przestrzeni wieków podlegała nieustannym przemianom - dodaje.
Te przemiany to także, zdaniem dyrektora, doskonały przyczynek, by ukazać związki muzyki dawnej z kulturą antyczną i ustanowionymi przez nią archetypami, obrazującymi ludzkie postawy za pomocą mitologicznych alegorii.
- Nawrót do kultury klasycznej był także niezwykle znaczącym zwrotem w historii muzyki, który dał początek wielu stylom z powodzeniem rozwijanym przez największych kompozytorów baroku - podkreśla.
- Szkoła z Zagórzan zostawiła w pobitym polu wszystkie podstawówki w powiecie gorlickim
- Konferencja prasowa polityków na kolejowym peronie zwiastuje nowe inwestycje
- Na scenie GOK w Łużnej trwają Pogórzańskie Gody
- TOP 10 najpopularniejszych nazwisk w Gorlicach
- Kolejny wielki talent muzyczny z gorlickiego wypływa na szerokie wody
- Elżbieta Zielińska otworzyła w Gorlicach swoje biuro poselskie
Program 8. Kromer Festival Biecz - Przemiany
30.07.2022, kolegiata pw. Bożego Ciała, 19.00
To, co niezapisane: GROUNDS – a baroque big band
- Passamezzo Antico
- Claudio Monteverdi: Si dolce e’l tormento
- Cipriano de Rore: Anchor que col partire
- Bergamasca
- Sigismondo d’India: Piangono al pianger mio (Romanesca)
- Emilio de’ Cavalieri: O che nuovo miracolo (Aria di Firenze, Ballo del Gran Duca)
- Tarantella napoletana
- Jehan Chardavoine: Une jeune fillette (La Monica)
- Folies d’Espagne
- Claudio Monteverdi: Lamento della Ninfa
- Spagnoletta
- Gaillarda napoletana
- Claudio Monteverdi: Zefiro torna (Ciaconna)
- Chantal Santon-Jeffery – sopran
- L’Achéron
- François Joubert-Caillet – basse de viole, kierownictwo artystyczne
30.07.2022, kościół pw. św. Anny w Bieczu, 21.00
Goűt français czy gusto italiano? Gdzie obce staje się narodowym
- Jean-Baptiste Lully: Ritournelle italienne – Di rigori armata il seno – Ritournelle italienne – Ma si caro č’l mio tormento (Le Bourgeois gentilhomme)
- Francesco Cavalli: Sinfonia – La fortuna č' variabile (Xerse)
- Jean-Baptiste Lully : Trios de la Chambre de Roi
- Francesco Cavalli: Ma in amor (Ercole amante)
- Antonia Bembo: Mormorate o fiumicelli (Ercole Amante)
- Jean-Baptiste Lully: La Lune, Pour les heures de la nuit, ... de jour (Ballet des sept planettes)
- Antonia Bembo: Chiaro esempio di gloria (Produzioni Armoniche)
- Jean-Baptiste Lully: Dialogue de la musique italienne et de la musique française (Ballet de la Raillerie) – wersja instrumentalna
- Andre Campra: Laudate dominum in sanctis ejus (Psalm 150), Dormierunt somnum suum (Notus in Judea Deus – Psalm 75)
- Michele Mascitti: Sonata XIV op. 4 a due violini e basso
- Andre Campra: La farfalla intorno ai fiori (Les fętes vénitiennes)
- Ingrida Gapova – sopran
- orkiestra barokowa Cornu Copiae
- Karolina Habało – skrzypce, kierownictwo artystyczne
31.07.2022, kościół pw. św. Michała Archanioła w Binarowej, 16.00
Od świtu do zmierzchu: kalejdoskop emocji
- Michel Corette: Sonata d-moll na wiolonczelę i basso continuo
- Francois Couperin: “La Francoise” e-moll na 2 dessusy, violę da gamba i basso continuo
- Georg Philipp Telemann: Koncert h-moll nr 5 na 2 dessusy i basso continuo
- Cohaere Ensemble:Marta
- Korbel – skrzypce
- Marta Gawlas – flet
- Monika Hartmann – wiolonczela
- Natalia Olczak – klawesyn
31.07.2022, kolegiata pw. Bożego Ciała w Bieczu, 18.00
Nisi Dominus – gdzie zacierają się granice
- Eva Zaďcik – sopran, Benoît-Joseph Meier, Francisco Manalich – tenor, Virgile Ancely – bas
- Le Počme Harmonique
- Vincent Dumestre – kierownictwo artystyczne
