https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Pełen radości, taneczny koncert, na finał jubileuszowej, dziesiątej edycji Kromer Festival Biecz

Lech Klimek
Wideo
emisja bez ograniczeń wiekowych
Trzy dni muzycznego ucztowania w czasie Kromer Festival Biecz minęły błyskawicznie. Dla organizatorów sporym zaskoczeniem była liczba widzów, którzy stawili się w Bieczu, by uczestniczyć w jubileuszowej, dziesiątej odsłonie tej imprezy. Ostatnim akordem, który wybrzmiał z bieckiej kolegiacie był występ Altberg Ensemble.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Koncert ten był wynikiem współpracy Kromer Festival Biecz z Europejskim Centrum Muzyki Krzysztofa Pendereckiego oraz Festiwalem Emanacje. Była to niezwykła okazja, by dwa festiwale połączyły siły, pokazując, że budowanie mostów między różnymi nurtami muzycznymi i instytucjami kulturalnymi jest nie tylko możliwe, ale i niezwykle owocne.

- Planując ostatni dzień festiwalu, stwierdziłem, że skoro zaproszę państwa do festiwalu w piątkowym koncercie do głębokiej zadumy, przejdziemy później przez codzienne życie, to musimy zakończyć czymś zdecydowanie radosnym - opowiada Paweł Szczepanik, dyrektor artystyczny Kromer Festiwalu Biecz.

Muzyka którą zaprezentowano w Bieczu to radosne utwory kompozytorów niemieckich, dla których inspiracja była muzyka francuska.
- Niemieccy kompozytorzy tworzył muzykę niezwykle elegancką wyrafinowaną przepiękną muzykę - mówi dyrektor.
Altberg Ensemble pod kierunkiem skrzypaczki Joanny Huszczy zaprezentowali spektakularne suity orkiestrowe Ph. H. Erlebacha, J. S. Kussera, Johanna oraz Johanna, Caspara i Ferdinanda Fischerów na których wielki wpływ miał hegemon XVII wiecznej muzyki francuskiej: Florentczyk Jean-Bapitsite Lully. W ostatnich projektach Altberg Ensemble wyszukiwał elementy polskie w kompozycjach Francuzów i Niemców. Nie inaczej było i tym razem, wśród utworów w stylu francuskim mało znanego Johanna Fischera – kopisty samego Lully’ego, a następnie działającego na dworze kurlandzkiego księcia Fryderyka Kazimierza, zabrzmiały Polnische Tänze – prawdziwa suita iście polskich tańców.

Łódzka orkiestra barokowa powstała w 2017 roku z inicjatywy wiolonczelisty Jakuba Kościukiewicza. Zespół zadebiutował koncertem w Tumie pod Łęczycą na Fetsiwalu Kolory Polski, a jego pojawienie się zostało w krótkim czasie docenione przez łódzkie środowisko muzyczne. Zaowocowało to przyznaniem zespołowi Armatki Kultury 2017 – nagrody w plebiscycie magazynu kulturalnego Kalejdoskop.

Altberg Ensemble gra na instrumentach historycznych, stosując dawne praktyki wykonawcze. Nazwa zespołu inspirowana jest postacią związanej z Łodzią klawesynistki Emmy Altberg (1889-1983). We wrześniu 2023 roku, Altberg Ensemble pod kierunkiem Jörga-Andreasa Böttichera nagrał swoja drugą płytę CD, która ukazała się wiosną 2024 roku.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska