https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ostra walka o budowę kolejnego odcinka zakopianki

Piotr Błoński
Nowy odcinek małopolskiego odcinka ekspresowej S7 pomiędzy Lubniem i Naprawą zbuduje najprawdopodobniej IDS -BUD S.A. + ALTIS Holding, które to firmy zaproponowały najtańsze wykonanie odcinka zakopianki. Za odcinek 7,6 km drogi zaoferowano kwotę 521,5 mln zł czyli niemal 200 mln zł mniej niż planowano wydać na tę inwestycję.

W czwartek w siedzibie małopolskiego oddziału Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad otwarto koperty z ofertami na budowę kolejnego ekspresowego odcinka zakopianki. Mowa o fragmencie, który ma powstać pomiędzy Lubniem i Naprawą.

Do budowy odcinka zakopianki pomiędzy końcem obecnej drogi ekspresowej w Lubniu do planowanego węzła niedaleko Naprawy akces zgłosiło 12 firm, które wyceniły wykonanie trasy na kwotę od 521 do 828 mln złotych. Druga w kolejce oferta wyceniona została na kwotę wyższą o nieco ponad 7 mln zł. GDDKiA na wykonanie wspomnianego odcinka miała zarezerwowane niespełna 720 mln zł.

Dzień wcześniej poznaliśmy oferty na budowę odcinka pomiędzy Skomielną Białą i Rabką >>> czytaj więcej . Oferty na trzeci, najtrudniejszy w wykonaniu odcinek górskiego odcinka ekspresowej zakopianki, zawierający dwukilometrowy tunel, poznamy najprawdopodobniej 10 listopada.

Podpisanie umów na wykonanie wszystkich trzech odcinków nastąpi najprawdopodobniej na początku przyszłego roku. Pierwsze prace rozpoczną się najpewniej wiosną przyszłego roku. Planowo mają trwać 22 miesiące z wyłączeniem miesięcy zimowych.

Źródło: Gazeta Krakowska

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

P
Piotr Jensen
Nie gadaj byle czego. O porównaniu cen pisano już wiele razy. Wystarczy zajrzeć do danych GDDKiA, a potem do oficjalnych danych w Internecie, by stwierdzić, że nasze autostrady są znaczenie, znacznie droższe niż autostrady budowane przez Austriaków i Szwajcarów w Alpach. Do tego ich jakość jest nieporównywalnie gorsza.  Teraz w GDDKiA spieszą się z podpisywaniem umów zanim nowy rząd przejmie władzę. Ciekawe, dlaczego im tak pilno? Nie sposób wykluczyć, że władcy GDDKiA wiedzą, że wylecą z hukiem, więc co się da chcą "dorobić" zanim się to stanie.
G
Gość
"Dzień wcześniej poznaliśmy oferty na budowę odcinka pomiędzy Skomielną Białą i Rabką >>> czytaj więcej ." A w podtytule tego artykułu z odnosnika czytamy: " Trzynaście firm chce wybudować pięcioliometrowy fragment zakopianki pomiędzy Rabką Zdrój a Chabówką."

To w końcu o jakim odcinku piszecie? Czy autor PRZED napisaniem artykułu mógłby mapę, albo choć atlas samochodowy wziąć do ręki i zobaczyć rejon, o którym pisze, czy to zbyt trudne? Ok, to google maps na przykład, czu Zumi czy Targeo, może tak łatwiej. Żeby tylko te tanie oferty nie okazały się drogie w eksploatacji, późniejszym utrzymaniu i remontach już po gwarancji...

 
f
fg
Niedługo kilometr drogi autostrady będzie kosztował 100 milionow, nie wiem czy śnie czy podajcie ceny sprzed wymiay, czy zdajecie sobie sprawe ile betonu mozna wylac na 7 km drogi, preciez jedznia bez przygotowania miałby grubość. wielkości piramidy, jest tyle kubików, nawet nie umiem  wypowiedzieć.104 000 000 000.
K
Kondor
Jest to odcinek budowany w trudnych, górskich warunkach. Nijak nie może być porównywalny do średniego kosztu budowy drogi w "normalnym" terenie. Nie mieszajmy ludziom w głowach.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska