Zobaczcie film pokazujący remont dworca kolejowego w Oświęcimiu:

Autor: Jerzy Zaborski
Przejście podziemne, a w zasadzie na razie jeden jego segment (docelowo całe przejście ma mieć 133 metry), umożliwia mieszkańcom na bezkolizyjne przejście do Brzezinki, począwszy od peronu trzeciego aż do ulicy Górniczej po drugiej stronie dworca PKP. Do peronu trzeciego obecnie trzeba dotrzeć przejściem technicznym. Do dyspozycji pasażerów o ograniczonych możliwościach ruchowych i niepełnosprawnych zaplanowano pięć wind. Trzy szyby już są, trwa montaż systemów obsługi wind.
Szybkie postępy prac na peronach III i IV oświęcimskiego dworca kolejowego
W ramach inwestycji na oświęcimskim dworcu powstają nowe perony. Trwa budowa zadaszenia platform trzeciej i czwartej, które mają zostać oddane do użytku na przełomie września i października 2022. Peron pierwszy, oddany do użytku razem z budynkiem dworca w 2020, wraz ze starym peronem drugim, służą obecnie do obsługi ruchu pasażerskiego na linii Oświęcim – Kraków. W kierunku Katowic prowadzona jest zastępcza komunikacja autobusowa i dla podróżujących do stolicy Górnego Śląska podróż pociągiem rozpoczyna się od stacji Bieruń Nowy. Z kolei dla przyjeżdżających z Katowic jest to końcowa stacja przed Oświęcimiem, żeby potem przesiąść się na autobus.
Prace na oświęcimskiej stacji obejmują również tory wraz z siecią trakcyjną oraz obiekty inżynieryjne. Istotny dla bezpieczeństwa zakres dotyczy urządzeń telekomunikacyjnych i sterowania ruchem kolejowym. W ramach inwestycji wybudowano nową nastawnię, w której znajdują się nowe urządzenia dla sterowania ruchem kolejowym i bezpieczeństwa.
Po zakończeniu wszystkich remontów pomiędzy Trzebinią i Czechowicami-Dziedzicami, przejazd pociągów na tej trasie skróci się o 30 minut.
Zakończenie inwestycji w Oświęcimiu zaplanowane jest na końcówkę 2023 roku. Nie jest jednak tajemnicą, że ma dwuletni poślizg.
- Na terminy prac wpływ miały m. in. zmiana zakresu robót na wiaduktach kolejowych w Chrzanowie, objętych ochroną konserwatorską. Na etapie postępowań przetargowych zakładano całkowitą przebudowę wszystkich wiaduktów. W trakcie uzgodnień z konserwatorem zabytków i PZD Chrzanów zapadły nowe ustalenia dotyczące prac na dwóch obiektach w Chrzanowie, przy ul. Siennej i Krasickiego – tłumaczyła Dorota Szalacha z PKP PLK. - W Oświęcimiu zmodyfikowano grafik prac ze względu na budowę przejścia podziemnego.
Początkowo PKP PLK rozważały możliwość remontu istniejącej kładki nad torami, ale ostatecznie zdecydowano się na budowę przejścia podziemnego.
- Jest to dobre rozwiązanie, ale już nie poogląda się pociągów z góry. A lubiłem tu z synkiem przychodzić - mówi młody mężczyzna, który mieszka niedaleko dworca.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tak kiedyś latem wypoczywali mieszkańcy Oświęcimia i ziemi oświęcimskiej
- Rozpoczęła się budowa nowego dużego sklepu w Oświęcimiu na os. Stare Stawy
- Martyna Dzióbek wśród najpiękniejszych nastolatek Małopolski. Zobacz jej ZDJĘCIA
- Dwa dni wspaniałej zabawy podczas Święta Karpia w Zatorze
- Zuzanna Balonek z Zatora Miss Beskidów Nastolatek marzy o karierze aktorskiej
- Zamieszanie wokół budowy obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1