Mówiąc prościej, na peronach zostaną zainstalowane tablice świetlne, informujące „na żywo” o odjeździe pociągu. Pojawią się też zegary. Nowe rozwiązania poprawią komfort pasażerów, którzy dotąd mogli polegać tylko na papierowych rozkładach jazdy, umieszczonych w gablotach na peronach i w budynku dworca.
- Chcemy, aby procedury przetargowe związane z montażem instalacji świetlnej informującej o ruchu pociągów, zostały rozstrzygnięte do końca 2023 roku – wyjawia Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Jak informują w PKP PLK, oświęcimski dworzec będzie jedynym pomiędzy Chrzanowem i Czechowicami-Dziedzicami, czyli wzdłuż remontowanej linii kolejowej nr 93, na którym pojawią się świetlne rozkłady jazdy.
Oświęcim wzbogaci się także o nowe nagłośnienie na peronach, a bezpieczeństwo pasażerów poprawi także monitoring. Na podobne techniczne nowinki będą mogły liczyć inne dworce kolejowe oraz przystanki w Małopolsce, znajdujące się wzdłuż remontowanej linii 93, czyli: Chrzanów Śródmieście, Chrzanów, Chełmek, Libiąż, Gorzów Chrzanowski, Brzeszcze, Brzeszcze-Jawiszowice, Jawiszowice - Jaźnik, a - po śląskiej stronie - Kaniów i Dankowice.

Bądź na bieżąco i obserwuj
- Tak obecnie wygląda obwodnica Oświęcimia do drogi ekspresowej S1. Zdjęcia i film
- Wielki sukces Speed Club Brzeszcze podczas mistrzostw świata w Czechach
- Na Święcie Karpia dobrze się bawili, ale też i pomagali. WIDEO
- 100 lat OSP w Gorzowie, w gminie Chełmek. Historia (nie)zwykłych ludzi. WIDEO
- Wierzą, że marzenia spełniają się, jeśli tylko czegoś bardzo się pragnie