Otwarcie linii tramwajowej na Ruczaj [ZDJĘCIA]

    Otwarcie linii tramwajowej na Ruczaj [ZDJĘCIA]

    Zdjęcie autora materiału

    Aktualizacja:

    Gazeta Krakowska

    Otwarcie linii tramwajowej na Ruczaj [ZDJĘCIA]
    1/16
    przejdź do galerii

    ©Wojciech Matusik

    W czwartek o godz. 12. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszego, liczącego 1800 metrów odcinka torowiska na osiedle Ruczaj. W otwarciu brał udział m.in. prezydent Jacek Majchrowski. W piątek rano ruszy pierwszy szybki tramwaj z pasażerami.
    Na początek podróżni będą mieli do dyspozycji dwie linie tramwajowe. Nowa linia numer 12, będzie kursować co 10 minut do pętli "Wieczysta". Druga linia - numer 18 - ma jeździć co 20 minut. Zamiast skręcać w stronę Łagiewnik, przy ul. Kapelanka skręci na Ruczaj.



    Sylwester w Krakowie: sprawdź, gdzie możesz go spędzić i porównaj ceny!

    Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

    "Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!

    Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

    Czytaj treści premium w Gazecie Krakowskiej Plus

    Nielimitowany dostęp do wszystkich treści, bez inwazyjnych reklam.

    Komentarze (42)

    Dodajesz komentarz jako: Gość

    Dodając komentarz, akceptujesz regulamin forum

    Liczba znaków do wpisania:

    zaloguj się

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niebezpiecznie usytuowane przystanki tramwajowe

    Leo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 200 / 157

    Wstrzymał bym się z tym entuzjazmem. Co prawda ruszyła nowa linia tramwajowa, jednak nie obyło się bez mankamentów. Przystanki tramwajowe zlokalizowane przy skrzyżowaniu Rostworowskiego z...rozwiń całość

    Wstrzymał bym się z tym entuzjazmem. Co prawda ruszyła nowa linia tramwajowa, jednak nie obyło się bez mankamentów. Przystanki tramwajowe zlokalizowane przy skrzyżowaniu Rostworowskiego z Norymberską i Grota-Roweckiego zlokalizowane są za skrzyżowaniem. W konsekwencji czego tramwaje wjeżdżają na skrzyżowanie z dużą prędkością aby zdążyć przejechać na "zielonym świetle" po czym mają czas na wyhamowanie przed przystankiem. Średnio mądre rozwiązanie i dość niebezpieczne, zwłaszcza w tak zatłoczony miejscu. Zazwyczaj przystanki lokowane są przed przejściem dla pieszych więc tramwaj rusza w newralgicznym punkcie a nie przejeżdża przez niego z impetem, zwłaszcza gdy oznakowanie nie jest jeszcze wystarczające a może inaczej nie jest zauważalne w panującym dookoła chaosie (koparki, zmieniająca się co dziennie organizacja przestrzeni, itd.). Więc ogólnie fajnie, że zrobili szkoda, iż byle jak, byle szybciej i nikt tego naprawdę nie przemyślał. Nie jestem pewny czy lepiej uruchamiać tramwaj jak najszybciej gdy tylko może przejechać czy dopiero po zakończeniu prac z zachowaniem bezpieczeństwa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Niebezpiecznie usytuowane przystanki tramwajowe

    Leo (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 219 / 142

    Wstrzymał bym się z tym entuzjazmem. Co prawda ruszyła nowa linia tramwajowa, jednak nie obyło się bez mankamentów. Przystanki tramwajowe zlokalizowane przy skrzyżowaniu Rostworowskiego z...rozwiń całość

    Wstrzymał bym się z tym entuzjazmem. Co prawda ruszyła nowa linia tramwajowa, jednak nie obyło się bez mankamentów. Przystanki tramwajowe zlokalizowane przy skrzyżowaniu Rostworowskiego z Norymberską i Grota-Roweckiego zlokalizowane są za skrzyżowaniem. W konsekwencji czego tramwaje wjeżdżają na skrzyżowanie z dużą prędkością aby zdążyć przejechać na "zielonym świetle" po czym mają czas na wyhamowanie przed przystankiem. Średnio mądre rozwiązanie i dość niebezpieczne, zwłaszcza w tak zatłoczony miejscu. Zazwyczaj przystanki lokowane są przed przejściem dla pieszych więc tramwaj rusza w newralgicznym punkcie a nie przejeżdża przez niego z impetem, zwłaszcza gdy oznakowanie nie jest jeszcze wystarczające a może inaczej nie jest zauważalne w panującym dookoła chaosie (koparki, zmieniająca się co dziennie organizacja przestrzeni, itd.). Więc ogólnie fajnie, że zrobili szkoda, iż byle jak, byle szybciej i nikt tego naprawdę nie przemyślał. Nie jestem pewny czy lepiej uruchamiać tramwaj jak najszybciej gdy tylko może przejechać czy dopiero po zakończeniu prac z zachowaniem bezpieczeństwa.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Co mnie denerwuje na Ruczaju

    szuwarek (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 172 / 134

    Wkurza mnie 5 rzeczy na Ruczaju. 1- nie ma ani jednej linii autobusowej ścinającej drogę do centrum, czyli skręcającej z Grota-Roweckiego w lewo w Kobierzyńską. Cieszyłem się jak cholera kiedy tak...rozwiń całość

    Wkurza mnie 5 rzeczy na Ruczaju. 1- nie ma ani jednej linii autobusowej ścinającej drogę do centrum, czyli skręcającej z Grota-Roweckiego w lewo w Kobierzyńską. Cieszyłem się jak cholera kiedy tak było przez kilka miesięcy, gdy cała Grota-Roweckiego od Peugeota do Brożka/Kapelanki była rozkopana, zamknięta, więc autobusy miały skrót. Tak się o niebo szybciej jedzie do centrum, koło hotelu Sympozjum (sam tak jeżdżę autem, nigdy dalej prosto Grota i w lewo Kapelanką, bo to debilizm). Moim zdaniem powinni chociaż 116 z Kobierzyńskiej puścić prosto dalej Kobierzyńską a nie w prawo w Grota i w Kapelankę bo to strata 5 minut. Wtedy z Torfowej jestem w 10 minut na Grunwaldzkim a nie w 15. 2- brak linii tramwajowej prosto w Brożka i do Łagiewnik i dalej na Mateczny, dlaczego do jasnej cholery wszystko pchacie na głupią Kapelankę? Tam już jedzie 19 i 22. Dodajmy do tego nową 12 i 18 i mamy gotowe korki tramwajowe. Powinni chociaż 18-kę puścić przez Łagiewniki i Koronę do centrum. 3- idiotyczne rozmieszczenie przystanków tramwajowych za światłami. W praktyce wygląda to tak: tramwaj staje na światłach (prawie na każdych), włącza się zielone światło, ledwo przejedzie 5 metrów i znów staje na przystanku. Wkurzające jak diabli, marnotrawstwo czasu. 4- dlaczego do jasnej cholery jest tyle nowych świateł na Ruczaju??? Krew mnie zalewa jak widzę te światła na zakręcie Grota-Roweckiego, zrobili je po to żeby ktoś sobie mógł z osiedla na Pychowickiej wjechać w Grota-Roweckiego. Tylko pytam się po co?? Skoro oni mogą pojechać Pychowicką pod Tesco i są na Kapelance, mają nawet szybciej! I teraz mieszkańcy tych bloków koszmarków tylko będą niepotrzebnie generować korki na Grota zamiast spokojnie pojechać sobie Pychowicką pod Tesco. No i kolejne światła dla tramwaju- Łojasiewicza, bez sensu, światła co 100 metrów są w ciągu ulicy Grota-Roweckiego. 5- dlaczego nie ma ani jednego autobusu przegubowego jadącego Kobierzyńską do centrum, przynajmniej pod Cracovię, coś jak 114. Zamiast tego mamy same krótkie autobusy przepełnione do granic możliwości i jadące tylko do Łagiewnik. Dlaczego do cholery faworyzuje się wiecznie Bobrzyńskiego-Grota-Roweckiego? Oni mają/mieli przegubowce do centrum w postaci 114, 194, 124 i 128 a na Kobierzyńskiej nie ma nic! zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    A co dalej?

    Giba (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 193 / 138

    Wszystko super pięknie. A czemu nie ma tramwaju do Łagiewnik, lub przez Łagiewniki? Czyżby zapomniano o Tej części krakowa? Znowu tak zwani " STUDENCI" mają lepiej. A gdzie reszta mieszkańców?...rozwiń całość

    Wszystko super pięknie. A czemu nie ma tramwaju do Łagiewnik, lub przez Łagiewniki? Czyżby zapomniano o Tej części krakowa? Znowu tak zwani " STUDENCI" mają lepiej. A gdzie reszta mieszkańców? Mają chodzić dla zdrowia do Łagiewnik? 2 tramwaje 4 linie autobusowe a do Borku Fałęckiego raptem 4 linie tramwajowe kursujące co 20 minut. TAM TEŻ LUDZIE MIESZKAJĄ I PRACUJĄ. zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaj

    Tatiana (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 171 / 151

    I z czego tu się cieszyć, Kraków będzie łatał zadłużenie kosztem studentów i mieszkańców Ruczaju. Zamiast jednego biletu będziemy musieli zakupić dwa. :/ Gratuluję Majchrowskiemu - super to sobie...rozwiń całość

    I z czego tu się cieszyć, Kraków będzie łatał zadłużenie kosztem studentów i mieszkańców Ruczaju. Zamiast jednego biletu będziemy musieli zakupić dwa. :/ Gratuluję Majchrowskiemu - super to sobie obmyślił...zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Placic snoby

    ja (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 192 / 134

    no i bardzo dobrze chcieliscie miec tramwaj to placie

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaj

    krakus (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 192 / 130

    JA jestem zadowolona bo pewnie bedzie mniej tych stuidenciaków i człowiekowi nie beda pioprzyc nad głową

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    NIEMACIE CO ROBIC Z PIENIADZMI

    PO (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 207 / 140

    TYLKO GŁUPIE LINIE TRAMWAJOWE BUDOWAĆ

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Kwestia przyzwyczajenia

    Thunderbolt (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 213 / 159

    Polakowi nigdy nie dogodzi- to raz. Nie do końca przemyślane ( albo za bardzo ) rozwiązania mające częściej zaglądać nam do kieszeni i łatać dziurę budżetową i pomóc w remoncie kurnika hutnika. To...rozwiń całość

    Polakowi nigdy nie dogodzi- to raz. Nie do końca przemyślane ( albo za bardzo ) rozwiązania mające częściej zaglądać nam do kieszeni i łatać dziurę budżetową i pomóc w remoncie kurnika hutnika. To dwa. Jakby nie było, w naszym kraju można zaciskać pasa bez końca- to trzy. Po 4 byle do wiosny bo wracam na rower:) Chyba, że też mi każą kupić na niego miesięczny bo tutaj wszystko jest możliwe:Dzwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    szkoda 128

    mieszkanka z Grota (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 205 / 164

    jeździłam do pracy tylko 128 i płaciłam 46zł teraz mi udogodniono - będe jeździła dwoma tramwajami i zapłacę 64zl. nic tylko sie cieszyć:(


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    majątek

    kasa (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 198 / 147

    To po prostu majątek, biedactwo co Ty teraz zrobisz

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    trolejbusy

    truwanty (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 193 / 177

    Kiedy wreszcie zacznie budowac sie w Krakowie linie trolejbusowe ktore sa duzo tansze zarowno w budowie jak i eksploatacji a do tego rownie ekologiczne jak tramwaje bo trolejbusy tez jezdzom na...rozwiń całość

    Kiedy wreszcie zacznie budowac sie w Krakowie linie trolejbusowe ktore sa duzo tansze zarowno w budowie jak i eksploatacji a do tego rownie ekologiczne jak tramwaje bo trolejbusy tez jezdzom na prond jak te tramwaje. Moze nastepna linie zbudowac wlasnie na trolejbust tak jak maja w Lublinie, Elblagu I gdyni i one se to bardzo chwalom. zwiń


    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Tramwaje i trolejbusy

    Dampflok (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 188 / 141

    W Elblągu nie ma i nigdy nie było sieci trolejbusowej. Obecnie w Polsce trajtki jeżdżą tylko w trzech miastach. Są to Gdynia, Lublin i Tychy. Było tych sieci znacznie więcej, ale bezmyślnie je...rozwiń całość

    W Elblągu nie ma i nigdy nie było sieci trolejbusowej. Obecnie w Polsce trajtki jeżdżą tylko w trzech miastach. Są to Gdynia, Lublin i Tychy. Było tych sieci znacznie więcej, ale bezmyślnie je zlikwidowano (Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn, Słupsk, Legnica, Gorzów Wlkp, Dębica, Wrocław). Najwięcej "pod nóż" poszło na przełomie lat 60/70. Były również plany uruchomienia trolejbusów w Krakowie, Jeleniej Górze i Bydgoszczy. W Jeleniej Górze nawet część sieci już była rozwieszona. Niestety na planach się skończyło. Cieszmy się że mamy tramwaje. Na szczęście Kraków nie poddał się trendom panującym w latach 60-tych, kiedy to tramwaje uznawano za "przeżytek". Miasta które utraciły wtedy komunikację tramwajową do dziś tego żałują (Słupsk, Inowrocław, Olsztyn, Wałbrzych, Jelenia Góra, Legnica, Bielsko Biała). Co więcej, niektóre z nich odbudowują sieci tramwajowe (Olsztyn). W innych miastach się je rozbudowuje i rozwija (Elbląg, Częstochowa, Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa). Jedynie włodarze Górnego Śląska nadal tkwią w latach 60-tych i konsekwentnie zwijają tory tramwajowe (Gliwice-linie 1 i 4, Chorzów-linia 12, Bytom-linie 8,31,32,33, Będzin-linia 25). Ale to się kiedyś na nich srodze zemści czego im serdecznie życzę.zwiń

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    trolejbus

    motorniczy (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 191 / 136

    Co ty k..a, Ruski?

    Autor komentarza nie dodał zdjęcia
    Racja

    trupny (gość)

    Zgłoś naruszenie treści / 219 / 151

    My tu w Krakowie nie chcemy juz wiecej tramwajow bo drogo kosztuja a my nie mamy co jesc i w piecach palimi smieciami zeby nam dzieci nie zamarzly w zimie. Na lekarstwa nie ma bo podnosza ceny od 1...rozwiń całość

    My tu w Krakowie nie chcemy juz wiecej tramwajow bo drogo kosztuja a my nie mamy co jesc i w piecach palimi smieciami zeby nam dzieci nie zamarzly w zimie. Na lekarstwa nie ma bo podnosza ceny od 1 stycznia i wszystkie wymrzemy z roznych chorob bo do lekarza tez sie czeka miesiacami w kolejce i ludzie umieraja czekajac w poczekalniach. My teraz chcemy trolejbusow bo sa bardziej ekonomiczne to wtedy w kasie miasta zostanie wiecej kasy aby dac nam biednym. zwiń

    Najnowsze wiadomości

    Zobacz więcej

    Najczęściej czytane

    Polecamy

    Wideo