Otwarcie linii tramwajowej na Ruczaj [ZDJĘCIA]

RedakcjaZaktualizowano 
W czwartek o godz. 12. odbyło się uroczyste otwarcie pierwszego, liczącego 1800 metrów odcinka torowiska na osiedle Ruczaj. W otwarciu brał udział m.in. prezydent Jacek Majchrowski. W piątek rano ruszy pierwszy szybki tramwaj z pasażerami.

Na początek podróżni będą mieli do dyspozycji dwie linie tramwajowe. Nowa linia numer 12, będzie kursować co 10 minut do pętli "Wieczysta". Druga linia - numer 18 - ma jeździć co 20 minut. Zamiast skręcać w stronę Łagiewnik, przy ul. Kapelanka skręci na Ruczaj.

Sylwester w Krakowie: sprawdź, gdzie możesz go spędzić i porównaj ceny!

Wybieramy najpiękniejszą sportsmenkę Małopolski! Weź udział w plebiscycie!

"Super pies, super kot"! Zobacz zwierzaki zgłoszone w plebiscycie i oddaj głos!

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

polecane: FLESZ: Wybory do Parlamentu Europejskiego. To musisz wiedzieć.

Wideo

Materiał oryginalny: Otwarcie linii tramwajowej na Ruczaj [ZDJĘCIA] - Gazeta Krakowska

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 42

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.
L
Leo

Wstrzymał bym się z tym entuzjazmem. Co prawda ruszyła nowa linia tramwajowa, jednak nie obyło się bez mankamentów. Przystanki tramwajowe zlokalizowane przy skrzyżowaniu Rostworowskiego z Norymberską i Grota-Roweckiego zlokalizowane są za skrzyżowaniem. W konsekwencji czego tramwaje wjeżdżają na skrzyżowanie z dużą prędkością aby zdążyć przejechać na "zielonym świetle" po czym mają czas na wyhamowanie przed przystankiem. Średnio mądre rozwiązanie i dość niebezpieczne, zwłaszcza w tak zatłoczony miejscu. Zazwyczaj przystanki lokowane są przed przejściem dla pieszych więc tramwaj rusza w newralgicznym punkcie a nie przejeżdża przez niego z impetem, zwłaszcza gdy oznakowanie nie jest jeszcze wystarczające a może inaczej nie jest zauważalne w panującym dookoła chaosie (koparki, zmieniająca się co dziennie organizacja przestrzeni, itd.). Więc ogólnie fajnie, że zrobili szkoda, iż byle jak, byle szybciej i nikt tego naprawdę nie przemyślał. Nie jestem pewny czy lepiej uruchamiać tramwaj jak najszybciej gdy tylko może przejechać czy dopiero po zakończeniu prac z zachowaniem bezpieczeństwa.

zgłoś
L
Leo

Wstrzymał bym się z tym entuzjazmem. Co prawda ruszyła nowa linia tramwajowa, jednak nie obyło się bez mankamentów. Przystanki tramwajowe zlokalizowane przy skrzyżowaniu Rostworowskiego z Norymberską i Grota-Roweckiego zlokalizowane są za skrzyżowaniem. W konsekwencji czego tramwaje wjeżdżają na skrzyżowanie z dużą prędkością aby zdążyć przejechać na "zielonym świetle" po czym mają czas na wyhamowanie przed przystankiem. Średnio mądre rozwiązanie i dość niebezpieczne, zwłaszcza w tak zatłoczony miejscu. Zazwyczaj przystanki lokowane są przed przejściem dla pieszych więc tramwaj rusza w newralgicznym punkcie a nie przejeżdża przez niego z impetem, zwłaszcza gdy oznakowanie nie jest jeszcze wystarczające a może inaczej nie jest zauważalne w panującym dookoła chaosie (koparki, zmieniająca się co dziennie organizacja przestrzeni, itd.). Więc ogólnie fajnie, że zrobili szkoda, iż byle jak, byle szybciej i nikt tego naprawdę nie przemyślał. Nie jestem pewny czy lepiej uruchamiać tramwaj jak najszybciej gdy tylko może przejechać czy dopiero po zakończeniu prac z zachowaniem bezpieczeństwa.

zgłoś
s
szuwarek

Wkurza mnie 5 rzeczy na Ruczaju. 1- nie ma ani jednej linii autobusowej ścinającej drogę do centrum, czyli skręcającej z Grota-Roweckiego w lewo w Kobierzyńską. Cieszyłem się jak cholera kiedy tak było przez kilka miesięcy, gdy cała Grota-Roweckiego od Peugeota do Brożka/Kapelanki była rozkopana, zamknięta, więc autobusy miały skrót. Tak się o niebo szybciej jedzie do centrum, koło hotelu Sympozjum (sam tak jeżdżę autem, nigdy dalej prosto Grota i w lewo Kapelanką, bo to debilizm). Moim zdaniem powinni chociaż 116 z Kobierzyńskiej puścić prosto dalej Kobierzyńską a nie w prawo w Grota i w Kapelankę bo to strata 5 minut. Wtedy z Torfowej jestem w 10 minut na Grunwaldzkim a nie w 15. 2- brak linii tramwajowej prosto w Brożka i do Łagiewnik i dalej na Mateczny, dlaczego do jasnej cholery wszystko pchacie na głupią Kapelankę? Tam już jedzie 19 i 22. Dodajmy do tego nową 12 i 18 i mamy gotowe korki tramwajowe. Powinni chociaż 18-kę puścić przez Łagiewniki i Koronę do centrum. 3- idiotyczne rozmieszczenie przystanków tramwajowych za światłami. W praktyce wygląda to tak: tramwaj staje na światłach (prawie na każdych), włącza się zielone światło, ledwo przejedzie 5 metrów i znów staje na przystanku. Wkurzające jak diabli, marnotrawstwo czasu. 4- dlaczego do jasnej cholery jest tyle nowych świateł na Ruczaju??? Krew mnie zalewa jak widzę te światła na zakręcie Grota-Roweckiego, zrobili je po to żeby ktoś sobie mógł z osiedla na Pychowickiej wjechać w Grota-Roweckiego. Tylko pytam się po co?? Skoro oni mogą pojechać Pychowicką pod Tesco i są na Kapelance, mają nawet szybciej! I teraz mieszkańcy tych bloków koszmarków tylko będą niepotrzebnie generować korki na Grota zamiast spokojnie pojechać sobie Pychowicką pod Tesco. No i kolejne światła dla tramwaju- Łojasiewicza, bez sensu, światła co 100 metrów są w ciągu ulicy Grota-Roweckiego. 5- dlaczego nie ma ani jednego autobusu przegubowego jadącego Kobierzyńską do centrum, przynajmniej pod Cracovię, coś jak 114. Zamiast tego mamy same krótkie autobusy przepełnione do granic możliwości i jadące tylko do Łagiewnik. Dlaczego do cholery faworyzuje się wiecznie Bobrzyńskiego-Grota-Roweckiego? Oni mają/mieli przegubowce do centrum w postaci 114, 194, 124 i 128 a na Kobierzyńskiej nie ma nic!

zgłoś
D
Dampflok

W Elblągu nie ma i nigdy nie było sieci trolejbusowej. Obecnie w Polsce trajtki jeżdżą tylko w trzech miastach. Są to Gdynia, Lublin i Tychy. Było tych sieci znacznie więcej, ale bezmyślnie je zlikwidowano (Warszawa, Poznań, Wałbrzych, Olsztyn, Słupsk, Legnica, Gorzów Wlkp, Dębica, Wrocław). Najwięcej "pod nóż" poszło na przełomie lat 60/70. Były również plany uruchomienia trolejbusów w Krakowie, Jeleniej Górze i Bydgoszczy. W Jeleniej Górze nawet część sieci już była rozwieszona. Niestety na planach się skończyło. Cieszmy się że mamy tramwaje. Na szczęście Kraków nie poddał się trendom panującym w latach 60-tych, kiedy to tramwaje uznawano za "przeżytek". Miasta które utraciły wtedy komunikację tramwajową do dziś tego żałują (Słupsk, Inowrocław, Olsztyn, Wałbrzych, Jelenia Góra, Legnica, Bielsko Biała). Co więcej, niektóre z nich odbudowują sieci tramwajowe (Olsztyn). W innych miastach się je rozbudowuje i rozwija (Elbląg, Częstochowa, Poznań, Wrocław, Kraków, Warszawa). Jedynie włodarze Górnego Śląska nadal tkwią w latach 60-tych i konsekwentnie zwijają tory tramwajowe (Gliwice-linie 1 i 4, Chorzów-linia 12, Bytom-linie 8,31,32,33, Będzin-linia 25). Ale to się kiedyś na nich srodze zemści czego im serdecznie życzę.

zgłoś
j
ja

no i bardzo dobrze chcieliscie miec tramwaj to placie

zgłoś
G
Giba

Wszystko super pięknie. A czemu nie ma tramwaju do Łagiewnik, lub przez Łagiewniki? Czyżby zapomniano o Tej części krakowa? Znowu tak zwani " STUDENCI" mają lepiej. A gdzie reszta mieszkańców? Mają chodzić dla zdrowia do Łagiewnik? 2 tramwaje 4 linie autobusowe a do Borku Fałęckiego raptem 4 linie tramwajowe kursujące co 20 minut. TAM TEŻ LUDZIE MIESZKAJĄ I PRACUJĄ.

zgłoś
m
motorniczy

Co ty k..a, Ruski?

zgłoś
T
Tatiana

I z czego tu się cieszyć, Kraków będzie łatał zadłużenie kosztem studentów i mieszkańców Ruczaju. Zamiast jednego biletu będziemy musieli zakupić dwa. :/ Gratuluję Majchrowskiemu - super to sobie obmyślił...

zgłoś
k
krakus

JA jestem zadowolona bo pewnie bedzie mniej tych stuidenciaków i człowiekowi nie beda pioprzyc nad głową

zgłoś
w
w

Studenty miastowi z Krakowa tyz tak mówio.

zgłoś
P
PO

TYLKO GŁUPIE LINIE TRAMWAJOWE BUDOWAĆ

zgłoś
k
kasa

To po prostu majątek, biedactwo co Ty teraz zrobisz

zgłoś
T
Thunderbolt

Polakowi nigdy nie dogodzi- to raz. Nie do końca przemyślane ( albo za bardzo ) rozwiązania mające częściej zaglądać nam do kieszeni i łatać dziurę budżetową i pomóc w remoncie kurnika hutnika. To dwa. Jakby nie było, w naszym kraju można zaciskać pasa bez końca- to trzy. Po 4 byle do wiosny bo wracam na rower:) Chyba, że też mi każą kupić na niego miesięczny bo tutaj wszystko jest możliwe:D

zgłoś
m
mieszkanka z Grota

jeździłam do pracy tylko 128 i płaciłam 46zł teraz mi udogodniono - będe jeździła dwoma tramwajami i zapłacę 64zl. nic tylko sie cieszyć:(

zgłoś
w
wew

powstają nowe rozwiązania na peryferyjnych osiedlach.

zgłoś
Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3