Awaria systemu e-TOLL
Awarii uległ system, który zczytuje kilometry z aplikacji na smartfonach, których używają kierowcy. Usterkę potwierdza Krajowa Administracja Skarbowa.
Obecnie występują problemy w działaniu aplikacji mobilnej e-TOLL PL zainstalowanych na urządzeniach z systemem operacyjnym Android. Wobec kierowców nie będą wyciągane żadne konsekwencje, awaria jest po naszej stronie - zapewnia w rozmowie z serwisem Motofakty.pl Justyna Pasieczyńska, rzecznik KAS.
Awaria systemu e-TOLL. Co powinni zrobić kierowcy?
Użytkowników prosimy o kontynuację i realizację przewozów płatnych na dotychczasowych zasadach, tj. z włączoną aplikacją i rozpoczętym przejazdem. Trwają prace serwisowe nad przywróceniem działania aplikacji e-TOLL PL - informuje Justyna Pasieczyńska.
KAS nie informuje ile potrwa naprawa.
Awaria nie dotyczy urządzeń pokładowych (OBU), Zewnętrznych Systemów Lokalizacyjnych (ZSL) oraz aplikacji e-TOLL PL zainstalowanych na urządzeniach wykorzystujących system operacyjny iOS.
Jak działa system e-TOLL?
System e-TOLL to system elektronicznego poboru opłat obowiązujący na wybranych odcinkach dróg krajowych. Od czerwca 2021 roku kierowcy pojazdów samochodowych oraz zespołów pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej nieprzekraczającej 3,5 tony mają możliwość korzystania z elektronicznego sposobu płatności za przejazd po wybranych odcinkach autostrad A2 Konin Stryków i A4 Wrocław - Sośnica.
Kierowcy tych pojazdów mogą zdecydować, czy chcą wnieść opłatę za przejazd autostradą w systemie manualnym, w przeznaczonych do tego miejscach poboru opłat, czy w sposób elektroniczny - w systemie e-TOLL.
Elektroniczna metoda wnoszenia opłaty za przejazd autostradą w systemie e-TOLL (po rejestracji w systemie, z wykorzystaniem urządzenia do przekazywania danych geolokalizacyjnych przejazdu) została udostępniona kierowcom na odcinku autostrady A2 Konin – Stryków oraz A4 Wrocław – Sośnica.
