Pieniądze na remont będą pochodzić z Unii Europejskiej. Producent, który wygra przetarg, będzie miał dwa lata na realizację zamówienia.
Po modernizacji pasażerowie będą mieli do dyspozycji 30 przedziałowych wagonów 1 klasy, 43 bezprzedziałowe wagony 2 klasy, 17 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy, przystosowanych do potrzeb osób niepełnosprawnych, 18 bezprzedziałowych wagonów 2 klasy, w których będzie możliwość przewożenia rowerów. Ponadto 10 wagonów sypialnych i 12 z miejscami do leżenia. Oba typy będą przystosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych.
- Zakładamy dostosowanie wagonów do poruszania się z prędkością do 160 km/h. Będzie to docelowo maksymalna prędkość na zmodernizowanych liniach kolejowych E-30 na fragmencie Wrocław-Katowice-Kraków oraz E-59 na fragmencie Wrocław-Poznań-Szczecin, z jaką będą się mogły poruszać pociągi – informuje Małgorzata Sitkowska, rzecznik PKP Intercity.