Plany krakowskiej obwodnicy budzą niemałe kontrowersje

Arkadiusz Maciejowski
Budowa kolejnych odcinków wewnętrznej, trzeciej obwodnicy Krakowa budzi niemałe kontrowersje. Miasto ma problemy z przygotowaniami do budowy choćby trasy Łagiewnickiej, a mieszkańcy już zgłaszają uwagi do kolejnych tras - czytamy w "Dzienniku Polskim".

Urzędnicy miejscy przekonują, że pojawiły się pierwsze banki i fundusze inwestycyjne zainteresowane współfinansowaniem budowy tzw. trasy Łagiewnickiej wartej ok. 900 mln zł. Od blisko roku władze Krakowa nie potrafią jednak powołać spółki, która za tę inwestycję miałaby odpowiadać. Tymczasem krakowianie zalali magistrat swoimi uwagami dotyczącymi dwóch kolejnych tras: Pychowickiej i Zwierzynieckiej. 

>> Zobacz plany trzeciej obwodnicy Krakowia

Trasa Łagiewnicka ma mieć 3,7 km długości (ok. 2 km w tunelach, m.in. w rejonie sanktuarium w Łagiewnikach). Droga biegłaby od ul. Grota-Roweckiego do skrzyżowania ulic: Witosa, Halszki i Beskidzkiej. Planowana jest też linia tramwajowa od pętli w Kurdwanowie do os. Ruczaj. 

Już pod koniec 2014 r. miasto podpisało wstępne porozumienie ze spółką Polskie Inwestycje Rozwojowe w sprawie współpracy przy budowie tej trasy. PIR zadeklarował, że mógłby dołożyć do inwestycji 250 mln zł. Aby tak się stało musi być jednak powołana specjalna spółka. Wspomniane 250 mln zł stanowiłoby jej kapitał, co pozwoli na szukanie reszty funduszy (np. poprzez kredyty bankowe). - Współpracą w realizacji inwestycji zainteresowane są duże banki i fundusze inwestycyjne - podkreśla Jan Machowski z Urzędu Miasta Krakowa. 

To dobra wiadomość. Problem jest jednak w tym, że... nadal miasto z PIR nie powołały spółki. Jeszcze w lutym Jan Machowski podkreślał, że "przewidywany czas podjęcia decyzji w tej sprawie to drugi kwartał 2015 r.". Teraz urzędnicy z magistratu informują tylko, że wciąż trwają "analizy ekonomiczno-prawne" i dopiero po ich zakończeniu będzie możliwe powołanie spółki. Nie są w stanie sprecyzować, kiedy to nastąpi. W PIR dowiedzieliśmy się, że nadal są zainteresowani współpracą, ale najpierw Kraków musi zakończyć swoje analizy. 

Więcej w "Dzienniku Polskim"
 

Źródło: Dziennik Polski

Aby dużo zarabiać trzeba być...Zobacz listę zawodów

Wideo

Komentarze 2

Komentowanie artykułów jest możliwe wyłącznie dla zalogowanych Użytkowników. Cenimy wolność słowa i nieskrępowane dyskusje, ale serdecznie prosimy o przestrzeganie kultury osobistej, dobrych obyczajów i reguł prawa. Wszelkie wpisy, które nie są zgodne ze standardami, proszę zgłaszać do moderacji. Zaloguj się lub załóż konto

Nie hejtuj, pisz kulturalne i zgodne z prawem komentarze! Jeśli widzisz niestosowny wpis - kliknij „zgłoś nadużycie”.

Podaj powód zgłoszenia

W
Wisienka87

Droga potrzebna, bo dopiero wtedy odciążone zostaną ulice takie jak ATW.

B
Budować w koncu

Kazdy chce szybciej i sprawniej jezdzić ale droga nie  u mnie.

Trzeba miec jaj i budować, krzykacze zawsze i wszędzie się znajdą

Dodaj ogłoszenie