Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Płatna strefa będzie większa? Tego chcą sami mieszkańcy

Piotr Tymczak
Archiwum Polskapress
Według krakowian na Prądniku Białym nie da się już zaparkować. Rozwiązaniem problemu może być rozszerzenie płatnej strefy

Radni z Dzielnicy IV Prądnik Biały na swoją poniedziałkową sesję przygotowali projekt uchwały, w której zamierzają zwrócić się do władz miasta o rozszerzenie płatnej strefy parkowania o Azory i Krowodrzę Górkę.

Jeśli do tego dojdzie, będzie to kolejny krok w kierunku rozrastania się strefy niemal do granic miasta. Przypomnijmy o pomyśle wprowadzenia opłat za postój na Zabłociu i w części Bronowic.

We wszystkich przypadkach argumentacja jest taka sama: drogi i chodniki zastawione są samochodami przyjezdnych, którzy traktują osiedlowe ulice jak parkingi. To powoduje, że mieszkańcy tych rejonów nie mają gdzie zaparkować.

- Po powiększeniu się strefy w Krowodrzy problem pojawił się na Azorach i w Krowodrzy Górce. Mieliśmy dużo wniosków mieszkańców o wprowadzenie tam parkomatów. Stąd projekt uchwały w tej sprawie - wyjaśnia Jakub Kosek, przewodniczący Rady Dzielnicy IV.

Odpowiadający za organizację ruchu i parkowania Zarząd Infrastruktury Komunalnej i Transportu na razie nie odnosi się do pomysłu radnych z Prądnika Białego. Urzędnicy poczekają na oficjalne zgłoszenie, jakim może być uchwała „czwórki”, jeżeli zostanie w poniedziałek p

- Po podobnych wnioskach dotyczących Zabłocia przeprowadzimy analizy zasadności wprowadzenia strefy na tym terenie - mówi Piotr Hamarnik z ZIKiT. Tak samo mogłoby być z Azorami i Krowodrzą Górką.

- Trzeba jednak pamiętać, że ostateczna decyzja o ewentualnym rozszerzeniu strefy należy do radnych miejskich - przypomina Piotr Hamarnik.

Bogusław Kośmider, przewodniczący Rady Miasta Krakowa, uważa, że nie można podejmować decyzji w sprawie strefy w sposób chaotyczny. - Jej ewentualne rozszerzanie powinno wynikać z analiz, odbywać się w ramach opracowanej dla całego miasta koncepcji zapewnienia miejsc parkingowych, a nie pod wpływem emocji i nacisków - komentuje przewodniczący Bogusław Kośmider.

Przeciwnikiem rozszerzania strefy o Azory i Krowodrzę Górkę jest Stanisław Albricht, ekspert ds. komunikacji. Jego zdaniem trzeba poczekać na budowę linii tramwajowych do Górki Narodowej i Azorów wraz z parkingami park & ride.

- Bez tego efektem rozszerzania strefy będzie jedynie przenoszenie problemu na sąsiadujące z nią obszary, gdzie opłat się nie pobiera, bo stąd wynika problem - mówi Stanisław Albricht. Dodaje, że o poszerzeniu strefy można myśleć dopiero, kiedy park&ride nie pomoże.

Obecnie strefa obejmuje Stare Miasto, Kazimierz, Stare Podgórze, Dębniki, znaczną część Grzegórzek, Krowodrzy, Zwierzyńca. W Bronowicach (Dzielnica VI) mieszkańcy wnioskują o jej rozszerzenie na obszarze leżącym w granicach: od wschodu - ul. Głowackiego i Piastowska, od południa i zachodu - ul. Armii Krajowej aż do torów kolejowych, które domykałyby strefę od północy.

Wprowadzenia opłat za parkowanie domagają się również mieszkańcy Zabłocia (Dzielnica XIII). O dalszym rozszerzaniu obszaru płatnego postoju myślą również na Zwierzyńcu (Dzielnica VII). Tam mieszkańcy zgłaszali, że chcą, aby strefa postojowa objęła ul. Piastowską, Królowej Jadwigi aż do Salwatora, ul. Przegon i część al. Focha.

Są też głosy, by parkomaty stanęły ponadto na Wzgórzu św. Bronisławy.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska