Tanio i bez limitu
Radny Łukasz Gibała jako przykład wskazuje fragment ul. św. Marka pod Szkołą Podstawową nr 1, gdzie na 7 miejsc aż 6 jest zakopertowanych.
Jak dodaje, aktualne zasady, na jakich przedsiębiorcy – przede wszystkim właściciele hoteli i hosteli – mogą nabyć zastrzeżone miejsca postojowe, nie tylko nie zniechęcają, ale wręcz zachęcają ich do kupowania "kopert".
"Pierwsze takie stanowisko mogą mieć za 1,5 tys. zł miesięcznie, a liczba kopert dla jednego podmiotu nie jest w żaden sposób limitowana" - pisze w interpelacji.
Jedynym mechanizmem, który w zamyśle miał być zniechęcający zdaniem radnego, "jest progresywny wzrost „ceny” o 20 proc. za każde kolejne miejsce postojowe".
Pomysł Rady Dzielnicy I
Problem ten zauważyła także Rada Dzielnicy I Stare Miasto. W podjętej 25 czerwca br. uchwale domagała się ona zainicjowania zmian przepisów, które poskutkują podniesieniem miesięcznej opłaty za „kopertę” do co najmniej 3 tys. zł, wprowadzeniem limitu jednego miejsca dla jednego przedsiębiorcy, a przede wszystkim ograniczeniem liczby miejsc zastrzeżonych do 2 proc. wszystkich miejsc postojowych na danej ulicy.
Podwyżka opłat za miejsce
Jak informuje wiceprezydent miasta Stanisław Kracik, problem jest znany Zarządowi Transportu Publicznego i Zarządowi Dróg Miasta Krakowa.
Zarząd Transportu Publicznego analizuje uwagi i przy najbliższej zmianie uchwały ws. strefy płatnego parkowania planowanej w I kwartale 2025 roku, "zamierza wprowadzić wyższe stawki opłat za nabycie miejsca zastrzeżonego w OPP" - precyzuje Stanisław Kracik.
Szczegółowy zakres zmian, konsultowany jest aktualnie z ZDMK oraz Wydziałem Miejskiego Inżyniera Ruchu Urzędu Miasta Krakowa.
Czytaj
