Mieszkańcy Podłęża odetchną od tranzytu oraz tirów jadących do Niepołomickiej Strefy Inwestycyjnej najwcześniej za dwa lata. Dodatkowo czas od czerwca 2020 r. do lata roku następnego - a więc kilkanaście miesięcy, kiedy będzie już funkcjonował nowy zjazd z autostrady, a obwodnica jeszcze nie - zapowiada się dla nich jako gehenna.
Dość powiedzieć, że do ok. 20 tys. pojazdów na dobę, które i tak przejeżdżają dziś przez Podłęże dojdzie wtedy jeszcze ruch z autostrady (drogą 964).
Kiedy okazało się, że autostradowy węzeł zostanie otwarty przed powstaniem obwodnicy, w Podłężu zapanowało przerażenie. Do tego stopnia, iż pojawiły się informacje, że ludzie są gotowi blokować wtedy drogę 964. Dlatego ustalono, że przed uruchomieniem Węzła Niepołomice w Podłężu musi powstać jeszcze 1,2 km chodnika przy DW964 i sygnalizacja świetlna w rejonie szkoły.
Tak powstaje autostradowy Węzeł Niepołomice. Drogą pojedziem...
Pieszy trakt będzie budowany w ramach „Inicjatyw Samorządowych”, co oznacza, że kosztami prac podzielą się województwo i gmina Niepołomice. Wartość tej inwestycji wyliczono na 800 tys. zł, jednak brakuje gwarancji, że chodnik będzie gotowy na czerwiec 2020.
- Do końca 2019 roku przygotowujemy projekt, może uda się rozpocząć w tym roku także prace budowlane - twierdzi burmistrz Niepołomic Roman Ptak.
Z kolei wieloletni niepołomicki radny miejski z Podłęża Adam Suślik mówi, że są obawy o terminowość budowy chodnika, ale wszyscy starają się być dobrej myśli. - Czekamy i monitorujemy sytuację. Chodnik musi być gotowy przed otwarciem zjazdu z A4. Zakładam, że to się uda. Natomiast odnośnie sygnalizacji świetlnej mam zapewnienie od gminy, że powstanie ona podczas tegorocznych wakacji - powiedział nam Suślik.
Obwodnica Podłęża (za 53,4 mln zł) powstaje w formule zaprojektuj i wybuduj. Z informacji, które uzyskaliśmy w niepołomickim magistracie wynika, że rozpoczęte w styczniu br. prace projektowe idą planowo, natomiast budowa drogi (2,2 km w tym wiadukt nad torami kolejowymi) może ruszyć najwcześniej wiosną 2020 roku.
Brak synchronizacji budowy zjazdu z A4 oraz obwodnicy ma kilka przyczyn, m.in. najpierw gmina musiała bardzo długo czekać na pozwolenie wodno--prawne dla obwodnicy, a potem pojawiły się perypetie (z pomyślnym finałem) z dotowaniem jej budowy z UE.
FLESZ - Hulajdusza na e-hulajnodze. Kary za jazdę po ścieżce rowerowej
- Wieliczka. Są razem od 50 lat. Zasłużyli na medale [ZDJĘCIA]
- Tak powstaje autostradowy Węzeł Niepołomice [ZDJĘCIA]
- W centrum Niepołomic powstanie ogromny park
- Pływalnie w okolicach Krakowa [LISTA MIEJSC]
- Zatrzymana chwila, czyli archiwalny portret Gdowa [ZDJĘCIA]
- W Wieliczce powstaną dwie galerie handlowe? Oto wizualizacje
