Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Pierwsza była północna obwodnica Oświęcimia
Od ponad półtora roku trwa budowa południowej obwodnicy Oświęcimia do drogi ekspresowej S1. Tymczasem całkiem niedawno minęło już sześć lat od oddania do użytku północnej obwodnicy miasta z mostem na Wiśle.

Budowa 5-kilometrowej trasy trwała dwa lata i kosztowała 104 mln zł. Droga przebiega od skrzyżowania ulic Chemików, Olszewskiego i Fabrycznej w Oświęcimiu i kończy na skrzyżowaniu w Bobrku.

W jej ramach jest prawie kilometrowa estakada z mostem nad Wisłą i linią kolejową Oświęcim - Kraków, pięć rond, chodniki i ścieżki dla rowerów.

Nowa droga ucieszyła kierowców, bo ograniczyła częściowo korki w centrum miasta. Pozwoliła wyprowadzić poza jego centrum część ruchu tranzytowego, umożliwiając szybszy dojazd do Krakowa i autostrady A4.

ZDW w Krakowie

- Korków jednak do końca nie zlikwidowała, szczególnie po lewobrzeżnej stronie miasta. Dlatego terasz wszyscy niecierpliwie czekają na południową obwodnicę i połączenie z trasą S1 - mówią kierowcy w Oświęcimiu


Południowa obwodnica Oświęcimia do drogi S1
Budowa obwodnicy południowej rozpoczęła się na początku listopada 2022 roku. Obecnie inwestycja jest już mocno zaawansowana na wszystkich kluczowych odcinkach.

Cała jej długość od miejsca, gdzie będzie łączyć się z ul. Zatorską do węzła Oświęcim w gminie Bojszowy będzie mieć 9 km.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Ta droga zmieni Oświęcim. Nowa obwodnica miasta do drogi S1
- Rajd Rowerowy Poznajemy Gminę Oświęcim. Rekordowa frekwencja na trasie
- Cała gama zawodów w oświęcimskim „pośredniaku”. Praca wciąż szuka człowieka
- W Oświęcimiu padła szóstka w Lotto Plus. To szczęśliwa kolektura!
- To może być hit wśród szlaków rowerowych w Małopolsce!
- Międzypokoleniowy piknik w Brzeszczach. Czadu dali Big Cyc i Skolim. WIDEO
