Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Polskie Koleje Linowe chcą budować nowy wyciąg w Pieninach. Szczegółów cały czas jednak brak

Tomasz Mateusiak
Tomasz Mateusiak
Nie wiadomo gdzie, nie wiadomo jak, nie wiadomo za ile i przede wszystkim nie wiadomo - kiedy? Polskie Koleje Linowe deklarują, że będą chciały zbudować nową kolej linową w Pieninach, ale na dziś nie potrafią odpowiedzieć na żadne z powyższych pytań. Mimo to w gabinecie marszałka województwa Małopolskiego zorganizowano spotkanie, które dotyczyło rozwoju Pienin poprzez inwestycje dokonane w tym regionie przez - ponownie państwowe - PKL.

Pieniny to jedne z najpiękniejszych i cieszących się ogromną popularnością wśród turystów pasm górskich w Polsce. Miłośnicy tej części regionu doskonale znają spektakularny szczyt Trzy Korony, słynną sosnę na Sokolicy, najpiękniejszy kanion w Polsce – Wąwóz Homole czy cieszący się dużym zainteresowaniem spływ przełomem Dunajca.

O rozwoju atrakcji turystycznych w obszarze Pienin rozmawiali marszałek Witold Kozłowski, poseł na Sejm RP Anna Paluch, Jan Dyda – wójt Krościenka nad Dunajcem, Jan Komorek - radny Rady Powiatu nowotarskiego, Jan Lasyk - dyrektor PKL S.A. oraz Daniel Pitrus - prezes zarządu PKL S.A.

Spotkaliśmy się, by porozmawiać o możliwości realizacji inwestycji w zakresie budowy kolei gondolowej w Pieninach przez Polskie Koleje Linowe. To pierwsze tego typu spotkanie, które miało na celu określenie szans na urzeczywistnienie tak dużego przedsięwzięcia. Inwestycja ta z pewnością byłoby wyjątkową atrakcją, przyciągającą jeszcze większe rzesze turystów. Liczę na kolejne, konstruktywne rozmowy, a w przyszłości konkretne decyzje w tym temacie

– mówi marszałek Witold Kozłowski.

Nikt z członków spotkania nie podaje jednak gdzie miałaby zostać zlokalizowana przyszła inwestycja PKL. Tym samym nie wiemy czy nowa kolejka będzie położona w Krościenku nad Dunajcem, Szczawnicy czy np. Sromowcach.

Polskie Koleje Linowe oficjalnie w tej sprawie milczą.

Przypomnijmy. PKL to wiodące przedsiębiorstwo turystyczne działające na południu Polski. Posiada ono Kolej na Kasprowy Wierch i dwie koleje narciarskie na zboczach tej góry (w Kotle Goryczkowym i Kotle Gąsienicowym), kolej linowo-terenową na Gubałówkę w Zakopanem, kolej linowo-terenową na Górę Parkową w Krynicy, kolej linowo terenową na górę Żar w Międzybrodziu Żywieckim oraz ośrodki narciarskie w: Szczawnicy (Palenica - Szafranówka), Krynicy (Palenica) oraz w Zawoi (Mosorny Groń) i Zakopanem (górna polana Gubałówki). Do tego do PKL należy tez stara kolej krzesełkowa w Kościelisku. Kiedyś była ona częścią ośrodka narciarskiego Butorowy Wierch, ale ten zamknięto po tym jak prywatni właściciele zagrodzili trasy zjazdowe.

O tym, że PKL będzie chciał się rozwijać i budować nowe obiekty w górskich miejscowościach mówił kilkanaście miesięcy temu w rozmowie z "Gazetą Krakowską" prezes Polskiego Funduszu Rozwoju Paweł Borys (PFR jest właścicielem PKL). Jako jedną z potencjalnych lokalizacji wskazywał wówczas właśnie Pieniny.

Nie wiadomo, czy jednym z branych pod uwagę projektów w tym miejscu, nie jest opracowany kilka lat temu przez Politechnikę Krakowską pomysł budowy 23 km górskiego tramwaju ze Szczawnicy do Piwnicznej.

od 12 lat
Wideo

echodnia.euNowa fantastyczna atrakcja w Podziemnej Trasie Turystycznej

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska