Dla zapewnienia bezpieczeństwa wykonawca zatrudnił wyspecjalizowany nadzór saperski, ściśle współpracuje też z Policją oraz Dowództwem Generalnym Rodzajów Sił Zbrojnych.
Według Bartosza Sawickiego pierwsze odkrycia (pociski moździerzowe kaliber 46 mm.) zostały odnalezione 29 maja w rejonie pętli Mistrzejowice oraz ul. Lublańskiej. Po zawiadomieniu przez firmęy Gülermak, służby saperskie natychmiast podjęły działania w celu ich usunięcia. Kolejno, w związku z częstymi odkryciami kolejnych niewybuchów - nawet do 10 sztuk dziennie - wykonawca prac podjął decyzję o zaangażowaniu wyspecjalizowanej firmy świadczącej usługi saperskie.
W efekcie, od 7 czerwca, teren robót ziemnych, gdzie występuje ryzyko odnalezienia niewybuchów objęty jest stałym nadzorem saperskim, a prace w warstwach o grubości około 20 cm, są realizowane po wcześniejszym dokładnym sprawdzeniu saperskim. Jednocześnie każde odnalezienie niewybuchu wiąże się z natychmiastową ewakuacją pracowników oraz przeprowadzeniem odpowiednich procedur neutralizacji pocisku.
- Cały czas znajdujemy nowe niewybuchy, zatrudniliśmy dodatkowy nadzór saperski. W związku z tym tempo robót w rejonie ul. Bohomolca, ul. Jancarza oraz samej pętli Mistrzejowice zostało znacząco ograniczone, a w niektórych obszarach roboty zostały czasowo wstrzymane, ponieważ teren wymaga dodatkowego sprawdzenia - wyjaśnił rzecznik prasowy firmy Gülermak.
Zaznaczył też, że „te nieprzewidziane okoliczności mogą spowodować opóźnienie w realizacji inwestycji”. - Szczegółowe oszacowanie wpływu na termin zakończenia kontraktu, będzie możliwe dopiero zakończeniu prac saperów. W tym momencie najważniejsze jest dla nas, żeby prace przebiegały bezpiecznie – dodał Sawicki.
Budowa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic. Pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule PPP
Budowa nowej linii tramwajowej do Mistrzejowic trwa od lipca zeszłego roku. Inwestycja jest realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego. Umowa na zaprojektowanie, wybudowanie i eksploatację linii tramwajowej do Mistrzejowic popisano w grudniu 2020 roku. Na partnera prywatnego przedsięwzięcia Kraków wybrał konsorcjum PPP Solutions Polska i Gülermak AGir Sanayi Insaat ve Taahhu. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule (PPP).
Mająca ok. 4,5 km linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. Przedsięwzięcie obejmuje m.in. budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu, a także rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej.
Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 roku.
Wartość przedsięwzięcia, które powinno zakończyć się do grudnia 2025 roku, przekracza 1,9 mld zł. W tej kwocie oprócz kosztów budowy ujęto 20-letni okres utrzymania linii przez partnera prywatnego (Solutions Polska), który przed oddaniem infrastruktury miastu po 20 latach ma też przeprowadzić jej generalny remont.
4 czerwca 1989. Wybory, które zmieniły Polskę
