PORADNIK. Jak za pomocą social mediów zdobywać głosy w plebiscycie Mistrzowie Handlu?

Akcja specjalna Mistrzowie Handlu 2024
Wszystkim nominowanym do nagrody w plebiscycie Mistrzowie Handlu gratulujemy! Zgłoszenia do akcji zbieraliśmy od naszych Czytelników, a Waszych Klientów, przede wszystkim za pomocą mediów społecznościowych. Dziś podpowiemy Wam, w jaki sposób wykorzystując właśnie social media możecie zdobywać głosy. Wystarczą odrobina wiedzy, odwagi i kreatywności! Oto 5 kroków, które warto wpisać na listę "do zrobienia"!

Na samym początku warto zadbać o to, jak prezentujemy się na liście z wynikami głosowania.

  • ZDJĘCIA: Przy imieniu i nazwisku kandydata lub przy nazwie sklepu znajduje się miejsce na jego zdjęcie lub logo. Jeśli jeszcze tego nie zrobiłeś, możesz przesłać je za pomocą przycisku poniżej. To bardzo ważne - dodanie tego elementu pozwoli szybciej odnaleźć Cię na długiej liście kandydatów. Możesz przesłać też więcej zdjęć, by jeszcze lepiej zaprezentować się głosującym.

  • PREZENTACJA: Do swojej prezentacji warto dodać również kilka słów o sobie, swojej pracy, czy biznesie. To także świetne miejsce, by pomóc klientom odnaleźć Cię w sieci - możesz zamieścić linki do strony internetowej czy profili w mediach społecznościowych Twojego sklepu, kwiaciarni czy miejsca pracy. Uzupełnienie tych informacji to świetna okazja na lepszą prezentacje i dotarcie do nowych klientów.

  • RANKINGI: Warto również upewnić się, że profil Twojej strony na Facebooku pozwala na oznaczanie w postach. Liderów akcji we wszystkich kategoriach prezentujemy bowiem i oznaczamy regularnie na Facebooku. To kolejna metoda, która zwiększa Twoje szanse na dotarcie potencjalnych głosujących, a nawet zdobycie nowych obserwatorów czy poszerzenie zasięgu Twoich treści. Kolejny plus!

Nie może być inaczej! Kolejny krok to poinformowanie w mediach społecznościowych o udziale w plebiscycie.

  • GRAFIKI NA START: Kreatywna, zarówno w formie, jak i treści informacja o nominacji, to klucz do przyciągnięcia uwagi i zdobycia głosów. W tym celu możesz wykorzystać materiały promocyjne, które bezpłatnie przygotowujemy dla wszystkich uczestników akcji, jak na przykład spersonalizowana grafika, którą wykorzystać można w social mediach, czy tradycyjny projekt plakatu do samodzielnego wydruku, który można powiesić w miejscu widocznym dla klientów.

  • WSPARCIE: O wsparcie w poinformowaniu jak największej liczby osób o Twoim udziale w plebiscycie możesz poprosić także rodzinę, przyjaciół czy znajomych z pracy. Jak mogą pomóc? Na przykład udostępniając Twój post na swoich profilach social mediach - ich siła jest niezwykła! Możesz także poprosić, aby sami napisali post lub stworzyli relację zachęcającą do oddania głosów. Takie działanie z pewnością poszerzy grono odbiorców, którzy dowiedzą się o Twoim udziale w akcji.
  • SIŁA SPOŁECZNOŚCI: O udziale w akcji można poinformować też lokalne społeczności. Posty na profilu lub w grupie na Facebooku, czy na stronie skupiającej mieszkańców, wśród których prawdopodobnie znajdują się Twoi klienci, pomogą dotrzeć z wiadomością do wielu osób. Możesz także zwrócić się z prośbą do administratora, aby taka informacja była wyróżniona lub przypięta u góry strony na czas głosowania.

Gdy już wszyscy wiedzą o Twojej nominacji, czas na kolejny ważny krok - relacjonowanie przebiegu plebiscytu i angażowanie do głosowania. W tym oczywiście pomóc mogą social media! Wykorzystaj różne platformy i dostępne na nich narzędzia, zadbaj o to by było kreatywnie. Jak to zrobić?

  • ARTYKUŁY: W trakcie głosowania będziemy regularnie prezentować - zarówno na drukowanej gazecie, jak i w naszym serwisie - liderów poszczególnych kategorii. Takie publikacje, to kolejna okazja do tego, aby opowiedzieć o sobie i dać lepiej się poznać. Z pewnością jest się czym pochwalić - udostępniaj je więc w swoich social mediach.
  • POSTY: Facebook jest platformą, na której spotkać możesz z pewnością wielu swoich klientów. Oprócz posta z informacją o nominacji, warto regularnie publikować i udostępniać tam wpisy i zdjęcia dotyczące akcji i upewnić się, że zawierają dokładną instrukcję oddania głosu. Pamiętaj także o przypięciu posta do wyróżnionych u góry profilu. Świetnym pomysłem będą posty np. z okazji wejścia na pozycję lidera w głosowaniu czy osiągnięciu konkretnej liczby głosów.
  • WYDARZENIE: Na Facebooku możesz także zorganizować wydarzenie, które będzie służyć jako centralny punkt dla wszystkich aktualizacji i informacji dotyczących Twojego udziału w plebiscycie. Zaproś do udziału swoich znajomych, rodzinę i poproś o udostępnianie.
  • WIELE KANAŁÓW: Nie warto jednak ograniczać się do jednego kanału. Korzystaj z potencjału wszystkich platform w mediach społecznościowych. Jeśli posiadasz konto na Instagramie, TikToku, X, YouTube czy może LinkedIn, koniecznie informuj o akcji także tam. Pamiętaj jednak, aby dostosować przekaz do platformy.
  • STORIES: Wykorzystanie stories, to świetny sposób, aby dzielić się szybkimi aktualizacjami dotyczącymi głosowania. Możesz korzystać z funkcji ankiet, pytań, naklejki, GIF-ów oraz używać różnych filtrów i efektów, aby jeszcze bardziej angażować swoją publiczność. Wszystkie wzmianki dotyczące plebiscytu możesz przypiąć do wyróżnionych relacji na IG. Na tej platformie, ale także na X czy TikToku możesz edytować bio swojego profilu i zamieścić w nim link do głosowania.
  • HASHTAG: Stwórz unikalny i kreatywny hashtag związany z akcją i Twoim w niej udziałem. Dodawaj go do swoich publikacji na wszystkich platformach i zachęcaj do używania go także przez innych podczas udostępniania informacji o plebiscycie.
  • WIDEO: Wideo odgrywa kluczową rolę, szczególnie w kontekście mediów społecznościowych. Używaj krótkich, angażujących formatów wideo do szybkiego przekazu informacji o plebiscycie i instrukcji głosowania. Spróbuj wykorzystywać do tego celu popularne na TikToku trendy, używaj utworów zyskujących na popularności np. na Instagram Reels. Dobrze przygotowane rolki czy tiktoki wyświetlą się wielu osobom.
  • HISTORIE: Social media, to przede wszystkim historie. Opowiedz swoją! Dobre opowieści przykuwają uwagę, wywołują emocje, pomagają też budować relacje i autentyczność. Są też świetną okazją, by opowiedzieć o udziale w plebiscycie. Możesz napisać post, ale jeszcze lepiej - nagrać się i osobiście opowiedzieć kilka słów o sobie, swojej pracy lub biznesie i zachęcić do oddawania głosów.

Jedni mogą codziennie przeglądać Facebooka, inni wolą dynamiczne treści na Instagramie czy TikToku, a jeszcze inni pozostają wierni tradycyjnym kanałom jak sms, e-mail czy bezpośredni kontakt. Warto poinformować o udziale w akcji na wielu frontach, tak aby każdy miał szansę usłyszeć o nominacji i wesprzeć nas swoim głosem. Co poza siecią możesz zrobić, by poinformować o akcji?

  • SMS: W trakcie głosowania do osób, które oddają głosy poprzez SMS, trafiają wiadomości informujące o przebiegu plebiscytu. Możemy w Twoim imieniu wysłać taką wiadomość do wszystkich, którzy oddali swój głos na Ciebie. Treść takiego SMSa może być spersonalizowana - wystarczy, że wypełnisz formularz poniżej.

Dotarliśmy do emocjonującej końcówki. Piąty, ostatni krok! Czas na finałowe odliczanie! Ostatnie dni i godziny przed końcem głosowania to czas, gdy Twoje działania mogą mieć największy wpływ na jego finał. Co możesz zrobić?

  • LIVE: Zorganizuj w mediach społecznościowych transmisję na żywo. Może to być doskonała okazja do podsumowania akcji, podziękowania wszystkim za wsparcie, czy zorganizowanie małej sesji "Q&A", podczas której odpowiesz na pytania dotyczące Twojej działalności, pracy czy biznesu.
  • ODLICZANIE: Publikuj regularne aktualizacje z odliczaniem i przypominaj, ile czasu zostało do końca głosowania. Możesz wykorzystać do tego celu tradycyjne posty, wideo lub np. uruchomić widżet odliczający czas do końca głosowania na stories.
  • PODZIĘKOWANIE: Pamiętaj, że ludzie lubią być częścią historii - plebiscyt to nie tylko szansa na zdobycie tytułu czy nagrody, ale także na zbudowanie trwałych relacji. Nie zapomnij podziękować wszystkim wspierającym Cię osobom. Poinformuj o wynikach akcji, podziel się swoją radością i dumą, a później koniecznie daj znać, jakie to uczucie odebrać nagrodę i wyróżnienia, zdobyte dzięki pomocy tak zaangażowanych i wspierających ludzi!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Materiał oryginalny: PORADNIK. Jak za pomocą social mediów zdobywać głosy w plebiscycie Mistrzowie Handlu? - Polska News

Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska