- Celem konsultacji jest poznanie opinii mieszkańców do proponowanych wstępnych przebiegów linii tramwajowej, a także zapoznanie się z oczekiwaniami i zgłaszanymi przez nich uwagami - informują w urzędzie.
Przypomnijmy, że konsultacje dotyczące budowy linii tramwajowej na os. Kliny już raz się rozpoczęły - w połowie listopada zeszłego roku. Planowano wtedy, że potrwają do 6 grudnia, ale po niecałych dwóch tygodniach magistrat poinformował o odwołaniu konsultacji.
Decyzję tłumaczono koniecznością przeprowadzenia dodatkowych weryfikacji przeglądu zaproponowanych tras tramwajowych. "Ze względu na zidentyfikowane przez miasto problemy natury technicznej i środowiskowej, podjęte zostaną starania w kierunku uzupełniających analiz dla zaproponowanych przebiegów linii tramwajowej do os. Kliny" - wyjaśniano.
Jesienią brano pod uwagę następujące warianty linii tramwajowej na os. Kliny:
Wariant 1 A i B: linia tramwajowa biegnąca od istniejącej pętli tramwajowej Czerwone Maki wzdłuż ul. Bunscha i ul. Humboldta w stronę Klin;
Wariant 2: linia tramwajowa biegnąca wzdłuż ul. 8 Pułku Ułanów z przedłużeniem w kierunku południowym;
Wariant 3: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż lasu Borkowskiego do obszaru Klin;
Wariant 4: linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż ul. Żywieckiej Bocznej do obszaru Klin;
Wariant 5 (rozwiązanie autorskie): linia tramwajowa biegnąca od przystanku tramwajowego Borek Fałęcki I wzdłuż lasu Borkowskiego w kierunku południowym z przejściem przez autostradę do obszaru przystanku Opatkowice;
Wariant 6 (rozwiązanie alternatywne): zakłada obsługę obszaru Klin za pomocą linii autobusowych.
