https://gazetakrakowska.pl
reklama
Pasek artykułowy - wybory

Powstanie nowa strategia promocji Zakopanego na najbliższe lata. Poprzednia nie była realizowana

Marcin Szkodzinski
Napis "Zakopane" na górnej Równi Krupowej
Napis "Zakopane" na górnej Równi Krupowej Marcin Szkodziński
Zakopiańscy radni chcą, aby powstała strategia promocji miasta. - Działanie bez strategii jest jak gotowanie bez przepisu. Coś tam się dodaje, ratuje i na koniec nie wiadomo co wyjdzie - mówi Tymoteusz Mróz, radny Zakopanego i przewodniczący komisji sportu i turystyki.

Zakopiańscy radni chcą, aby powstała strategia promocji miasta. Taki wniosek skierowali do burmistrza, aby na przyszły roku zaplanować w budżecie dodatkowy wydatek.

- Musimy ustalić priorytety. Strategia będzie zawierać nie tylko cele, ale także będzie opisane jak dojść do tego celu. Po drodze możemy sprawdzać wykonanie i to, czy idziemy w dobrym kierunku - argumentował konieczność powstania strategii Tymoteusz Mróz. - Strategia promocji miasta rozwiązuje problem i dyskusje nad organizacją takich wydarzeń jak np. Sylwester Marzeń. Dzięki strategii wiemy, czy dane wydarzenie wpisuje się w tą strategię, czy nie - dodaje.

Dokument będzie opisywać długoterminowe działania, które mają być podjęte przez najbliższych min. 10 lat.

Zakopane przeżywa kryzys?

Opracowanie strategii ma pozwolić miastu, a przede wszystkim jego mieszkańcom w nabrać wiatru w żagle. Okazuje się bowiem, że pomimo dużej ilości turystów, w branży turystycznej pojawi się kryzys.

- Przeżywamy kryzys wizerunkowy. Zaczyna być obciachem przyjeżdżanie do Zakopanego. Odczuwa to branża turystyczna. Najwięcej ucieka klienta premium, który zostawia najwięcej pieniędzy - informuje o sytuacji w branży Tymoteusz Mróz.

Zdaniem radnego do takiej sytuacji doprowadził brak realizacji wcześniej obowiązującej strategii. - Do tej pory strategia była jak w cesarstwie rzymskim. Ktoś przychodził z pomysłem i była decyzja na tak, lub na nie - śmieje się Tymoteusz Mróz.

Smart Zakopane?

Poprzednia strategia rozwoju miasta stawiała na innowacje. Wszystko w Zakopanem miało być “smart”.

  • Smart People – któremu to obszarowi odpowiada kategoria: Obywatelskie Zakopane,
  • Smart Living – Przyjazne Zakopane,
  • Smart Governance – Współzarządzane Zakopane,
  • Smart Mobility – Skomunikowane Zakopane,
  • Smart Environment – Ekologiczne Zakopane,
  • Smart Economy – Przedsiębiorcze Zakopane.

Autorzy dokumentu przedstawili wizję przyszłego Zakopanego jako miasta, w którym chce się żyć i do niego przyjeżdżać. - Miasto, którego świadomi obywatele uczestniczą w życiu publicznym korzystając z jego bogatej oferty, jednocześnie aktywnie przyczyniając się do jej ubogacenia, to miasto żyjące w symbiozie z otaczającą je przyrodą, miasto dobrze skomunikowane, miasto dynamicznie rozwijające się dzięki przedsiębiorczości jego obywateli, miasto adaptujące się do ewoluujących oczekiwań turystów.

Stworzenie obywatelskiej postawy w mieszkańcach miało się odbywać poprzez pogadanki w szkołach, cykl artykułów, czy pikniki obywatelskie.

Turyści w Zakopanem

Skąd turyści przyjeżdżają do Zakopanego? Badania mają pomóc ...

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Turystyka

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska