Rajd Dakar 2021 z udziałem Energylandia Rally Team
Kultowy Rajd Dakar to marzenie każdego zawodnika. Coroczny, prestiżowy i niezwykle wymagający rajd terenowy rozgrywany jest od 42 lat, a najbliższy wystartuje już 3 stycznia 2021 z Dżeddah w Arabii Saudyjskiej. Według organizatorów przyszłoroczny Dakar odbędzie się według nowego regulaminu, a wytyczone trasy będą zupełnie inne od zeszłorocznych. Odcinki specjalne mają być- jak co roku, niezwykle skomplikowane, więc bardzo ważna będzie umiejętność nawigacji.
Zespół Energylandia Rally Team będzie rywalizować w klasie Side by Side (UTV). Kategoria ta została dołączona do klasyfikacji Rajdu Dakar dopiero w 2017 roku, jednak bardzo rozwinęła się w ostatnich latach- lista zgłoszeń z pewnością będzie imponująca. Pojazdy Can-Am Maverick, którymi wystartują bracia Goczał pochodzić będą ze stajni South Racing, która wygrała dwie ostatnie edycje Dakaru.
- Po wielu latach spełnia się moje największa marzenie o udziale w Rajdzie Dakar. W tegorocznych rundach Mistrzostw Polski postanowiłem przesiąść się z Can-Ama Mavericka X3 i spróbować swoich sił w Volkswagenie Amaroku aby mieć porównanie i na tej podstawie podjąć decyzję o wyborze klasy. Wybór ostatecznie padł na klasę UTV. Ostatnia runda RMPST to był także test dla mnie i Rafała Martona, z którym stworzymy duet podczas najtrudniejszego rajdu świata -
mówi Marek Goczał.
Marek Goczał w sezonie 2019 zdobył trzy zwycięstwa w grupie UTV oraz odniósł sukces w klasyfikacji generalnej drugiej rundy RMPST. Wraz z Michałem Kuśnierzem wystartowali także w eliminacji Pucharu Świata- Italian Baja. Rafał Marton, który zasiądzie w samochodzie wraz z Markiem podczas zbliżającego się Dakaru, jest niezwykle doświadczonym polskim pilotem, który czterokrotnie brał udział w tym rajdzie, a w ubiegłym roku ukończył go na 13 miejscu.
- To będzie już trzeci kontynent, na którym będę ścigać się w Dakarze i mój drugi raz w Arabii Saudyjskiej. Rajd jest niezwykle trudny, jednak teraz już wiem czego mogę się spodziewać. Szanse w klasie SxS są bardzo wyrównane
- dodaje Rafal Marton.
Sukces w w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych
Duet Michał Goczał i Szymon Gospodarczyk ma już na swoim koncie zwycięstwo w Rajdowym Pucharze Polski Samochodów Terenowych. Załoga świetnie poradziła sobie także podczas Rajdu Italian Baja (Puchar Świata), zajmując miejsce tuż za podium w grupie T3. Podczas Rajdu Dakar u boku Michała Goczała, również będziemy mieli okazję zobaczyć Szymona Gospodarczyka, który wcześniej już trzykrotnie miał okazję odnotować występy w tym prestiżowym rajdzie, a w 2018 ukończył go na 3 stopniu podium.
- Wiem jak wysoki cel sobie postawiliśmy, Rajd Dakar to najtrudniejsza rywalizacja motorsportowa na świecie, ale myślę, że jesteśmy gotowi. To marzenie każdego kierowcy, a marzenia trzeba realizować. Oczywiście wymaga to dużych przygotowań ale pracujemy nad tym od dawna. Wystartuję Can-amem Maverickiem X3- dobrze znam ten pojazd, razem z pilotem, który ma doświadczenie w tym rajdzie co z pewnością będzie bardzo pomocne
– powiedział Michał Goczał.
Zobacz zdjęcia z prezentacji Energylandia Rally Team
- To będzie mój czwarty start w Rajdzie Dakar, trzeci raz w klasie UTV gdzie rywalizacja jest bardzo zacięta. Michał to bardzo mądry kierowca- cieszę się, że to właśnie z nim tam pojadę. Poza tym, po raz pierwszy stworzę w 100% polską załogę, to dla mnie bardzo ważne. Poprzednia edycja w Arabii Saudyjskiej, tak jak wszystkie poprzednie była piekielnie trudna więc teraz musimy maksymalnie skupić się na przygotowaniach – skomentował Szymon Gospodarczyk
Najmłodszy członek zespołu– 15 letni Eryk Goczał, syn Marka Goczała, w sezonie 2019 i 2020 również brał udział w Rajdowych Mistrzostwach Polski Samochodów Terenowych. W Can-amie Mavericku X3 wraz z pilotem Danielem Dymurskim pełnili rolę „zerówki”. Eryk to niezwykle doświadczony jak na swój wiek kierowca, który próbuje swoich sił w różnych dziedzinach motorsportu. Podczas czwartkowej gali, zaprezentował nowe auto do driftu- BMW 1M drift spec, które zostało zbudowane we współpracy z samym Bartoszem Ostałowskim.
Głównym sponsorem Energylandia Rally Team została Moya – sieć stacji paliw, Cobant Group, Rodzinny Park Rozrywki Energylandia, Western Camp Resort oraz ENERGY2000.
- Piotr Żyła i Marcelina Ziętek. Ale piękna z nich para! Po sukcesie w Planicy były łzy
- Wisła Kraków. Skąd pochodzą wiślacy? [DRUŻYNA 2022]
- Wędkarstwo to nie hobby, to styl życia MEMY
- Byli piłkarze Wisły zmienili kluby. Lucas, syn Clebera, jest w Grecji
- Przywódca Sharksów: Jak dojeżdżaliśmy kibiców Cracovii i Hutnika
- A gdyby piłkarze Cracovii byli... kobietami? Obejrzyj zdjęcia!
