- Obecnie sprawna komunikacja medialna jest jednym z fundamentów efektywnego przywództwa. Wartość medialna prezydenta Miszalskiego odzwierciedla zainteresowanie społeczne i wpływ jego działań na mieszkańców Krakowa. To ważny wskaźnik budowy zaufania publicznego i komunikacji prezydenta z krakowianami – komentuje Piotr Gąsiorowski, prezes Instytutu Przywództwa, główny organizator polskiej edycji międzynarodowej konferencji dla liderów Global Leadership Summit.
Obecność Aleksandra Miszalskiego w mediach internetowych przed objęciem urzędu prezydenta
Instytut Przywództwa przeanalizował również analogiczny okres sześciu miesięcy przed objęciem przez Miszalskiego urzędu prezydenta Krakowa. Aleksander Miszalski pojawił się wówczas w ponad 4,8 tys. publikacji wartych łącznie 51,7 mln zł. Okazuje się, że objęcie urzędu prezydenta nie zwiększyło znacząco obecności Aleksandra Miszalskiego na portalach internetowych.
– Niewielki wzrost medialnej obecności Aleksandra Miszalskiego po objęciu urzędu prezydenta Krakowa może być rozpatrywany w kontekście przywództwa oraz jego działań jako lidera. Jako osoba od lat zaangażowana w życie publiczne Miszalski już przed objęciem prezydentury cieszył się dużym zainteresowaniem mediów, również w trakcie kampanii wyborczej, co skutkowało wysoką wartością przekazu w mediach. Jest to typowe dla liderów, którzy budują swoją rozpoznawalność i zaufanie poprzez aktywność i jasną wizję. To być może również oznaka dalekowzrocznego patrzenia i planowania, co w przypadku liderów jest nie tylko niezwykle pozytywną cechą, ale także pomaga w budowaniu zespołu i zaangażowania – zauważa prezes Instytutu Przywództwa.
Gąsiorowski dodaje również, że: "Niewielki wzrost liczby publikacji może również wynikać z etapu przywództwa, w którym aktualnie znajduje się obecny prezydent Krakowa. W pierwszych miesiącach kadencji wielu liderów koncentruje się na wewnętrznej pracy związanej z planowaniem i budowaniem zespołu, aby skutecznie realizować długoterminowe cele. Tego rodzaju działania, choć niezbędne dla zrównoważonego przywództwa, mogą być mniej widoczne medialnie w porównaniu z głośnymi inicjatywami lub gotowymi projektami, które są efektem dłuższego procesu realizacji wizji przywódcy. Jest to również moment ryzykowny, który może wpłynąć na skuteczność lidera. Zdaniem Petera Druckera zbyt długie skupiania się na sytuacji wewnętrznej organizacji staje się główną przyczyna nieskuteczności liderów".
Czy obecność politycznego lidera w mediach to konieczność?
Instytut Przywództwa wskazuje, że aktualnie, gdy informacje rozprzestrzeniają się z prędkością światła, a media społecznościowe mają ogromny wpływ na opinie publiczne, obecność w mediach takiego politycznego lidera jak prezydent miasta odgrywa kluczową rolę. Piotr Gąsiorowski wymienia pięć powodów, dlaczego ważna jest komunikacja politycznych liderów z mieszkańcami: budowanie zaufania publicznego, wzmacnianie komunikacji z mieszkańcami, reagowanie na bieżące wyzwania, kreowanie wizerunku lidera i wspieranie inicjatyw lokalnych.
Jak zmiana czasu wpływa na nasze zdrowie?
