https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Problemy na drodze wjazdowej do Krakowa. Cała ulica Igołomska będzie przejezdna dopiero w połowie grudnia

Piotr Tymczak
Na części ul. Igołomskiej prowadzone są jeszcze prace.
Na części ul. Igołomskiej prowadzone są jeszcze prace. Joanna Urbaniec
Od wtorku (29 listopada) została otwarta dla pełnego ruchu tylko część rozbudowanej ul. Igołomskiej. Na uruchomienie drogi w całości trzeba będzie poczekać do połowy grudnia.

- Ulica Igołomska została otwarta poza jednym odcinkiem, od ulicy Wyciąskiej do ulicy Cementowej, na którym usuwane są jeszcze skutki osuwiska. Na odcinku osuwiskowym wzmacniana jest podbudowa jezdni. Ulica Igołomska w całości będzie do dyspozycji kierowców w połowie grudnia - informują w Zarządzie Dróg Miasta Krakowa.

Spora część rozbudowanej ul. Igołomskiej została oddana dla ruchu pojazdów 29 listopada. Dwoma pasami w obu kierunkach kierowcy mogą się poruszać na odcinkach pomiędzy ulicami Wyciąską a Brzeską oraz Giedroycia i Cementową. W ramach dopuszczenia tych odcinków do użytkowania zostało uruchomionych siedem sygnalizacji świetlnych, odsłonięto oznakowanie pionowe.

Przypomnijmy, że ul. Igołomska miała być gotowa do końca roku 2019, mamy rok 2022. Jeszcze w lutym zakładano, że ul. Igołomska po rozbudowie będzie w pełni przejezdna od czerwca br. W ZDMK wyjaśniali, że zmiany terminu realizacji zadania wynikły z wielu powodów (m.in. wojny na Ukrainie, która ma wpływ na rynek materiałów budowlanych, ich dostępność oraz cenę, jak również dostępność pracowników). Później termin zakończenia prac przesunięto na listopad tego roku.

Opóźnienia tłumaczono koniecznością realizacji zabezpieczenia skarp drogowych przy jednym z wiaduktów - w rejonie obiektu nastąpiło pogorszenie warunków gruntowo-wodnych. Po rozpoczęciu prac zaobserwowano niekontrolowane obrywy skarp. Była też potrzebna aktualizacja dokumentacji dla zasilania i uzgodnienie projektów w Tauron Dystrybucja.

Ulica Igołomska została rozbudowana do dwóch pasów ruchu w każdym z kierunków na mierzącym ok. 7 kilometrów odcinku od ul. Giedroycia do skrzyżowania z ul. Brzeską.

W ramach inwestycji, na odcinku pomiędzy ul. Czeczeńską, a ul. Waligórskiego powstał przejazd tunelowy o długości 318 m (w tym sam tunel o długości 47 m).

Na całym modernizowanym odcinku powstały ścieżki rowerowe oraz zatoki i przystanki autobusowe.

Niezwykły spacer po dawnym Krakowie. Zobacz, jak miasto wygl...

Czy opłaca się jeździć elektrykiem?

od 16 lat
Wideo

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Miś Uszatek
Ta ulica powinna nazywać sie ul.Płaczu.

Tyle lat przebudowa trwa tyle milionów utopione...dramat....a do tego niedociągnięcia chociaż by ścieżka rowerowa kończy sie w szczerym polu jak mamy dojechać na rowerze do huty ??pytanie do idioty kyóry tą ulice zaprojektował na nowo!!??
S
Stały użytkownik tej drogi
Wszystko ok. Tylko dlaczego jadąc od Nowej Huty nie zaprojektowano lewoskrętu na wysokości ul. Igołomskiej 21. Pod tym adresem jest duża firma i wjazd przez bramę nr 8. Zero wyobraźni i praktycznych rozwiązań komunikacyjnych. Zapewne gdyby pod tym adresem wybudowanoby placówkę handlową to z urzędu wprowadzonoby takie rozwiązanie. Wstyd Panowie projektanci. Żenada.
J
J K.M.
Kłamstwa,kłamstwa i jeszcze raz kłamstwa.Co ma do tego burdelu wojna na Ukrainie? Wstyd, pośmiewisko.NIE MACIE PO PROSTU LUDZI DO PRACY!!!!!! Obserwuję ten bajzel codziennie,na stanowiskach sami przepicia starcy.Cóż fachowcy wam uciekli,takie płace???? Żenada. Acha sprawdźcie sobie absurd drogowy w Łodzi.Fajna ulica,drogowcy budowali.Pęknąć można że śmiechu,albo zapłakac.
k
kabaret
Cała ulica Igołomska będzie przejezdna dopiero w połowie grudnia, przyszłego roku...
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska