https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Protestują przeciwko budowie nowej trasy S7 z Krakowa do Myślenic. To ona ma odkorkować Zakopiankę [MAPY]

Piotr Tymczak
GDDKiA przygotowała 6 proponowanych korytarzy dla przebiegu nowej drogi ekspresowej S7 z Krakowa do Myślenic.
GDDKiA przygotowała 6 proponowanych korytarzy dla przebiegu nowej drogi ekspresowej S7 z Krakowa do Myślenic. Aneta Żurek/ GDDKiA
Mieszkańcy podpisują się pod internetową petycją ze sprzeciwem wobec planów budowy brakującego fragmentu drogi ekspresowej S7 Myślenice-Kraków na terenach gminy Kraków. Planowana trasa ma odkorkować "Zakopiankę". Protestujący są jednak przeciwni, by nowa droga została poprowadzona przez obszary zielone lub zabudowane obiektami mieszkalnymi. Przejdź do GALERII, by zobaczyć proponowane warianty korytarzy S7 Kraków - Myślenice.

"Krakowianie nie akceptują realizacji wariantów korytarzy dla inwestycji, które poprowadzone są przez obszary silnie zurbanizowane, mające atrakcyjne walory krajobrazowe, charakteryzujące się unikalnymi walorami przyrodniczymi w granicach miasta Kraków. Społeczny niepokój mieszkańców budzi również perspektywa obarczenia mieszkańców dzielnicy X Swoszowice całym ciężarem przejęcia ruchu samochodów na południe Małopolski, co negatywnie wpłynie na jakość powietrza i rozszerzy obszary z przekroczonymi normami hałasu" - podkreślają autorzy petycji.

W internecie zamieszczoną ją z adnotacją, że jest głosem sprzeciwu zaniepokojonych mieszkańców południowych obszarów Krakowa i okolic, wobec zaprezentowanych niedawno przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad wstępnych lokalizacji korytarzy pod przyszłą drogę ekspresową S7.

W ramach przygotowań do budowy nowej S7 Kraków - Myślenice w sumie zaproponowano 6 korytarzy:

  • Kraków, Mogilany, Świątniki Górne, Myślenice (23,62 km; 3 tunele; szacowany koszt całkowity inwestycji: 4,67 mld zł),
  • Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Mogilany, Myślenice (24,56 km; 5 tuneli; 6,01 mld zł),
  • Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Siepraw, Myślenice (24,31 km; 5 tuneli; 6,5 mld zł),
  • Kraków, Wieliczka, Siepraw, Myślenice (26,18 km; 5 tuneli; 6,25 mld zł),
  • Kraków, Wieliczka, Świątniki Górne, Mogilany, Myślenice (28,71 km; 5 tuneli; 5,9 mld zł),
  • Kraków, Wieliczka, Dobczyce, Siepraw, Myślenice (29,13 km; 4 tunele; 6,07 mld zł).

Stanowisko w sprawie planów przebiegu nowej drogi wydała też gmina Mogilany, która zaznaczyła, że jest za realizacją inwestycji, pod warunkiem, iż będzie ona w całości omijać tę gminę. "Już w tej chwili przez naszą gminę przebiega droga szybkiego ruchu (DK7-„Zakopianka”), która podzieliła gminę na dwie części, co utrudnia życie i funkcjonowanie mieszkańcom. Już obecnie przez gminę przejeżdża kilkadziesiąt tysięcy samochodów na dobę i to powoduje wiele uciążliwości: korki, zanieczyszczenie powietrza, wypadki w tym wypadki śmiertelne, gdyż brak jest bezkolizyjnych skrzyżowań i bezpiecznych przejść dla pieszych" - zaznaczyły władze Mogilan.

Podobne stanowisko znalazło się w piśmie do GDDKiA podpisanym przez burmistrza Wieliczki. "Propozycje poprowadzenia drogi ekspresowej przez gęsto zaludniony obszar gminy Wieliczka, których realizacja przyniosłaby ogromne koszty nie tylko finansowe, ale przede wszystkim negatywne skutki społeczne nie może zyskać poparcia" - podkreślił burmistrz Artur Kozioł.

- Wyznaczone na tak wstępnym etapie rozwiązania to jedynie korytarze, a nie konkretne warianty. Szczegółowe analizy dotyczące precyzyjnego przebiegu inwestycji czy jej wpływu na środowisko będą przeprowadzane w późniejszych czasie. Na razie chcemy poznać opinie mieszkańców, samorządów dotyczące zaprezentowanych 6 korytarzy. Wszelkie uwagi, pytania i wątpliwości są dla nas bardzo ważne i weźmiemy je pod uwagę w dalszych pracach nad tą istotną dla społeczeństwa inwestycją - wyjaśnia Iwona Mikrut, rzeczniczka GDDKiA w Krakowie. - Podczas prac planistycznych braliśmy pod uwagę to, aby oddziaływanie na tereny ważne przyrodniczo, zabudowę oraz inne planowane inwestycje, było jak najmniejsze. We wszystkich wariantach korytarzy pojawiły się propozycje budowy tuneli. Unikaliśmy także kolizji proponowanych korytarzy z terenami osuwiskowymi - dodaje.

W GDDKiA zaznaczają, że konkretny przebieg nowej drogi ma zostać wybrany po opracowaniu Studium techniczno-ekonomiczno-środowiskowego (STEŚ) i uzyskaniu decyzji o środowiskowych uwarunkowaniach. Na tym etapie inwestycja ma być konsultowana z mieszkańcami. Jeśli GDDKiA uzyska na STEŚ niezbędne finansowanie, przetarg na wykonanie tej dokumentacji planuje ogłosić jeszcze w tym roku.

Harmonogram realizacji S7 Kraków - Myślenice przewiduje, że w pierwszej kolejności powinny być realizowane odcinki objęte największym obciążeniem ruchem. Za priorytetowy uznano więc odcinek S7 od autostrady A4 do przecięcia z projektowaną drogą ekspresową S52 (BDI), która planowana jest do realizacji do 2030 r. (z perspektywą do 2033 r.). W dalszej kolejności miałaby zostać wybudowany odcinek od S52 do włączenia w istniejącą drogę S7 na granicy Myślenic i Pcimia z ewentualnym dodatkowym wydzieleniem zachodniej obwodnicy Myślenic.

Przypomnijmy, że droga ekspresowa S7 stanowi kluczowe połączenie między północą a południem Polski, które w swoim docelowym kształcie poprowadzi kierowców od Morza Bałtyckiego, przez Warszawę, aż do niemal samych Tatr.

Po raz pierwszy budowę drogi ekspresowej na odcinku Kraków - Zakopane wskazano w dokumentach rządowych już w 1963 r. Od 1996 r. analizowany odcinek Kraków - Myślenice widnieje w dokumentach jako część ciągu drogi ekspresowej S7.

W celu wyznaczenia tras, łączących autostradę A4 na południe od Krakowa z drogą ekspresową S7 za Myślenicami, analizie poddano obszar na terenie województwa małopolskiego obejmujący blisko 3 tys. km kw. Opracowanie objęło swoim zakresem siedem powiatów i aż 34 gminy.

Aktualnie główną trasą między Krakowem a Myślenicami jest droga krajowa nr 7 (tzw. „Zakopianka”). To dwujezdniowa droga klasy GP (droga główna ruchu przyspieszonego), na której występują łuki o nienormatywnych promieniach, kolizyjne skrzyżowania, przejścia dla pieszych oraz pojedyncze zjazdy. Obsługuje ona zarówno ruch tranzytowy, jak i lokalny.

- Natężenie ruchu na krajowej „siódemce” jest duże i okresowo, zwłaszcza w sezonie wakacyjnym czy ferii zimowych, jest już ona niedrożna. Co więcej, prognozy wskazują, że ruch na tej drodze będzie sukcesywnie wzrastać. Stąd wynika potrzeba budowy drogi szybkiego ruchu, która będzie w stanie zapewnić komfortowe warunki podróżowania i będzie dostosowana do prognozowanych natężeń ruchu pojazdów - przekonują w GDDKiA.

Konkurencja w plebiscycie ,,ArchiBubel” była spora. Zobacz na kolejnych slajdach >>>

Kraków. Wybrano "ArchiBubel". Zobacz zwycięskie budynki w ni...

FLESZ - Polacy mogą tankować najtańsze paliwo w Europie

Wideo

Komentarze 24

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

E
Ezio
Ta drogą i tak powstanie. Do granicy Polski będzie S7 i tu by miało wyjątkowo nie być?
T
Tutejszy
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

8 lutego, 15:49, alex:

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

8 lutego, 21:46, Ann:

To pomieszkać trochę przy takiej drodze. Z miesiąc przynajmniej, zobaczyć jak miło

9 lutego, 10:21, jak_zwykle_bez_hejtu:

W obszarze zabudowanym (a czesto rownie poza) sa budowane ekrany dzwiekochlonne i na zewnatrz nie sluchac kompletnie nic, jak Ci kto nie powiedzial to bys nawet nie widzial, ze tam jest ekspresowka.

Bzdura, trzeba by być przygłuchym, a na górzystym terenie sprawa jest jeszcze bardziej utrudniona. Mieszkańcy doskonale sobie zdają sprawę z zagrożeń, żaden człowiek zzewnątrz nie będzie traktowany poważnie z takimi wypowiedziami. Przykładów braku zabezpieczenia lub niedostatecznego zabezpieczenia mię przed hałasem mamy w Polsce od groma. A nue mówiąc już o tym ze ludzie straciliby własne domy i inwestycje jesli droga by powstała. Nie chcemy jej!

j
jak_zwykle_bez_hejtu
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

8 lutego, 15:49, alex:

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

8 lutego, 21:46, Ann:

To pomieszkać trochę przy takiej drodze. Z miesiąc przynajmniej, zobaczyć jak miło

W obszarze zabudowanym (a czesto rownie poza) sa budowane ekrany dzwiekochlonne i na zewnatrz nie sluchac kompletnie nic, jak Ci kto nie powiedzial to bys nawet nie widzial, ze tam jest ekspresowka.

a
alex
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

8 lutego, 15:49, alex:

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

8 lutego, 21:46, Ann:

To pomieszkać trochę przy takiej drodze. Z miesiąc przynajmniej, zobaczyć jak miło

8 lutego, 22:29, alex:

Mieszkam w mieście, gdzie takich dróg jest kilka w okolicy. Da się żyć.

Poza tym warto się zastanowić, kto generuje ten ruch. Czy aby nie głównie mieszkańcy gmin wokół Krakowa, zasuwający codziennie autami tam i z powrotem, bo w mieście lepsze płace.

Nie da się mieć wszystkiego na raz. Wszyscy akceptujemy kompromisy.

9 lutego, 9:45, Gość:

Przemykanie tirów pod oknen i duszące powietrze to żaden sposób na kompromis. Mieszkańcy Gminy Mogilany tylko stracą w przypadku poprowadzenia drogi przez gmine więc strajkować będą choćby i trzeba było w nieskończoność.

OK, strajkujcie, jestem za. Drogę poprowadzi się przez inne gminy np. Świątniki G i Siepraw, które zobaczą to jako szansę wyjścia z nijakości.

A wam zostanie dziurawiąca się "zakopianka", na której utrzymanie będzie musiało znaleźć się w budżecie gminy sporo pieniędzy.

G
Gość
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

8 lutego, 15:49, alex:

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

8 lutego, 21:46, Ann:

To pomieszkać trochę przy takiej drodze. Z miesiąc przynajmniej, zobaczyć jak miło

8 lutego, 22:29, alex:

Mieszkam w mieście, gdzie takich dróg jest kilka w okolicy. Da się żyć.

Poza tym warto się zastanowić, kto generuje ten ruch. Czy aby nie głównie mieszkańcy gmin wokół Krakowa, zasuwający codziennie autami tam i z powrotem, bo w mieście lepsze płace.

Nie da się mieć wszystkiego na raz. Wszyscy akceptujemy kompromisy.

Przemykanie tirów pod oknen i duszące powietrze to żaden sposób na kompromis. Mieszkańcy Gminy Mogilany tylko stracą w przypadku poprowadzenia drogi przez gmine więc strajkować będą choćby i trzeba było w nieskończoność.

a
alex
8 lutego, 23:08, boża maryśka !:

Istniejącą Zakopiankę, można udrożnić bardzo łatwo. Należy po prostu wprowadzić opłaty drogowe dla wszystkich jadących z mniej niż dwoma pasażerami. Taki rodzaj myta, przywracający smrodliwym pyrkawcom trochę zdrowego rozsądku. Po cóż miała by być droga ekspresowa od morza do samych Tatr ? Odwrotnie ! Jak ktoś chce koniecznie zabierać swoją dryndę w góry to niech płaci, albo niech sobie zawozi tę swoją trumnę na kółkach koleją. Tak jest w wielu górskich miejscowościach w Szwajcarii, Austrii, w Niemczech. Piszę to jako krakowianin "z dziada pradziada", korzystający z samochodu tylko w razie konieczności. Niestety nasprowadzano do dawnego Krakowa sporo wieśniactwa, które by chciało tutaj stosować swoje chamskie i głupawe zagrania, i wozić dudę pyrkawą gdzie popadnie, a najbardziej jak jadą na wiochę. Mieszkańcy z okolic Swoszowic, Wieliczki, czy Mogilan, nie dajcie się oszukać ! Za parę lat, te wszystkie drogi i tak będą zbędne. Zresztą takie dzialanie i tak niewiele da, bo w Krakowie porobiono prawie autostrady, zabetonowano pół miasta, a i tak dalej w godzinach szczytu są 3-godzinne korki. I miliony [wulgaryzm]i przez 24h na dobę .

Nie można czytać takiego bełkotu, zresztą według stałego refrenu.

Gdybym chciał jako konkurent, żeby jakiś region albo kraj pozostał zapyziałym zasobem taniej siły roboczej marzącej o emigracji, to właśnie takie głodne kawałki bym opowiadał.

Jeżeli więc nie realizujesz "misji" utrzymania małopolski w biedzie, to jesteś pospolitym d...em, z z horyzontami kreta.

b
boża maryśka !
Istniejącą Zakopiankę, można udrożnić bardzo łatwo. Należy po prostu wprowadzić opłaty drogowe dla wszystkich jadących z mniej niż dwoma pasażerami. Taki rodzaj myta, przywracający smrodliwym pyrkawcom trochę zdrowego rozsądku. Po cóż miała by być droga ekspresowa od morza do samych Tatr ? Odwrotnie ! Jak ktoś chce koniecznie zabierać swoją dryndę w góry to niech płaci, albo niech sobie zawozi tę swoją trumnę na kółkach koleją. Tak jest w wielu górskich miejscowościach w Szwajcarii, Austrii, w Niemczech. Piszę to jako krakowianin "z dziada pradziada", korzystający z samochodu tylko w razie konieczności. Niestety nasprowadzano do dawnego Krakowa sporo wieśniactwa, które by chciało tutaj stosować swoje chamskie i głupawe zagrania, i wozić dudę pyrkawą gdzie popadnie, a najbardziej jak jadą na wiochę. Mieszkańcy z okolic Swoszowic, Wieliczki, czy Mogilan, nie dajcie się oszukać ! Za parę lat, te wszystkie drogi i tak będą zbędne. Zresztą takie dzialanie i tak niewiele da, bo w Krakowie porobiono prawie autostrady, zabetonowano pół miasta, a i tak dalej w godzinach szczytu są 3-godzinne korki. I miliony [wulgaryzm]i przez 24h na dobę .
a
alex
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

8 lutego, 15:49, alex:

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

8 lutego, 21:46, Ann:

To pomieszkać trochę przy takiej drodze. Z miesiąc przynajmniej, zobaczyć jak miło

Mieszkam w mieście, gdzie takich dróg jest kilka w okolicy. Da się żyć.

Poza tym warto się zastanowić, kto generuje ten ruch. Czy aby nie głównie mieszkańcy gmin wokół Krakowa, zasuwający codziennie autami tam i z powrotem, bo w mieście lepsze płace.

Nie da się mieć wszystkiego na raz. Wszyscy akceptujemy kompromisy.

A
Ann
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

8 lutego, 15:49, alex:

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

To pomieszkać trochę przy takiej drodze. Z miesiąc przynajmniej, zobaczyć jak miło

O
Odp
8 lutego, 15:26, Martyna:

Nie dla dzielenia wsi i miejscowości! Nie dla zabierania dzieciom bezpiecznej drogi do szkoły! Nie dla S7 biegnącej przez gm. Mogilany!

8 lutego, 18:00, jak_zwykle_bez_hejtu:

Ty kobieto w ogole wiesz co piszesz ? Jakim cudem droga eksresowa zabierze Twoim dzieciom bezpieczna droge do szkoly ??? Jedyne co to moze to bezpieczenstwo poprawic bo mniej aut bedzie jechac przez Twoja wioske a wiecej przejedzie ekspresowka, ktora bedzie odseparowana od Ciebie, Twoich dzieci i innych "madrych", ktorzy nie maja pojecia o czym mowia a probuja budowe od samego poczatku blokowac !

Tak sie składa, że szkoła zlokalizowana jest na w obrębie wytyczonego korytarza, a wg udostępnionych danych ekspresówka miałaby być zlokalizowana posrodku wsi dzieląc ją na pół! więc to, co Szanowna Osobo piszesz nie ma żadnego ładu ani składu. Nie życzę nikomu ekspresówki pod domem czy w bliskich sąsiedztwie, ale akurat takim jak Ty przydałoby się zetknięcie z rzeczywistością. Może pojawiłby się jakiś przypływ empatii, gdyby to poad Pani/Pana domem miało przecjeżdżać 75 tysięcy pojazdów na dobę!

a
alex
8 lutego, 10:50, Zbigniew Rusek:

Czy naprawdę nie można zmodernicować istaniejącej drogi Kraków-Myślenice tak, by doprowadzić ją do standardu drogi ekspresowej? Na pewno by się dało. trzeba tylko pobudowac kładki dla pieszych, kolizyjne skrzyżowania przebudować na węzły, ostrzejsze łuki przebudować, by były łagodniejsze (podobnie ze wzniesieniami). W ponad 80% mogłaby być to ta sama droga - jedynie na niewielkim odcinku konieczne byłyby zmiany jej korytarza (tam, gdzie teren uniemożliwia korektę łuków).

8 lutego, 18:44, Gość:

Dokładnie tak ale chodzi o to że firmy zainteresowane budową/przebudową dróg mniej by natym zarobiły i po trupach nie szczędząc kosztów analiz i opinii będą twierdzić że się nie da!

Zaproście Kononowicza.

On wie jak zrobić, żeby nic nie było.

Rząd tylko czeka na takich frajerów, co ugrzęzną w wieloletnich protestach. Tak jest np. z "sądeczanką'.

Chętnych na pieniądze gdzie indziej jest cała kolejka.

G
Gość
8 lutego, 10:50, Zbigniew Rusek:

Czy naprawdę nie można zmodernicować istaniejącej drogi Kraków-Myślenice tak, by doprowadzić ją do standardu drogi ekspresowej? Na pewno by się dało. trzeba tylko pobudowac kładki dla pieszych, kolizyjne skrzyżowania przebudować na węzły, ostrzejsze łuki przebudować, by były łagodniejsze (podobnie ze wzniesieniami). W ponad 80% mogłaby być to ta sama droga - jedynie na niewielkim odcinku konieczne byłyby zmiany jej korytarza (tam, gdzie teren uniemożliwia korektę łuków).

Dokładnie tak ale chodzi o to że firmy zainteresowane budową/przebudową dróg mniej by natym zarobiły i po trupach nie szczędząc kosztów analiz i opinii będą twierdzić że się nie da!

j
jak_zwykle_bez_hejtu
8 lutego, 15:26, Martyna:

Nie dla dzielenia wsi i miejscowości! Nie dla zabierania dzieciom bezpiecznej drogi do szkoły! Nie dla S7 biegnącej przez gm. Mogilany!

Ty kobieto w ogole wiesz co piszesz ? Jakim cudem droga eksresowa zabierze Twoim dzieciom bezpieczna droge do szkoly ??? Jedyne co to moze to bezpieczenstwo poprawic bo mniej aut bedzie jechac przez Twoja wioske a wiecej przejedzie ekspresowka, ktora bedzie odseparowana od Ciebie, Twoich dzieci i innych "madrych", ktorzy nie maja pojecia o czym mowia a probuja budowe od samego poczatku blokowac !

E
Ezio
8 lutego, 15:22, Ezio:

Standardowe budujcie, ale u sąsiada.

Nie widzę powodu, by Krakowianie mieli by być przeciwko. Jak dla mnie to stwierdzenie jest nadużyciem.

DK7 na odcinku Kraków Myślenice nie jest ekspresówka. Kilka pasów nie oznacza drogi ekspresowej.

8 lutego, 15:27, Martyna:

proszę sobie sprawdzić, najlepiej osobiście, ile tam aut przejeżdża w ciągu godziny.

Ilość samochodów nie zrobi z niej ekspresówki. A samochodów będzie więcej. Prawdziwa ekspresówka to szansa na ucywilizowanie ruchu na tym odcinku.

I jeżdżę ta drogą często.

a
alex
8 lutego, 14:56, anna:

Przez gminę Mogilany nie może przebiegać kolejna ekspresówka. Dajcie ludziom żyć!!! Poza tym to bliskie Krakowa tereny o świetnych terenach walorach krajobrazowych, w sam raz to uprawiania różnych form turystyki. Nie zabierajcie nam tego!!!!

Przez tę gminę, jak dotąd, nie przebiega ŻADNA ekspresówka.Duży ruch przeniesie się na S7.

Jak już powstanie S7, to aktualna droga będzie radykalnie odciążona i będzie służyć przede wszystkim lokalnym mieszkańcom.

A z tą turystyką to niezły żart.

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska