Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE
Na stacji w Oświęcimiu trwa budowa przejścia podziemnego i peronów
Od kilku tygodni podróżni na stacji Oświęcim mogą już korzystać z pierwszych efektów inwestycji PKP Polskich Linii Kolejowych. W tej chwili prace koncentrują się przy budowie peronu nr 2, torowiska przy peronie 1 i drugiej części przejścia podziemnego. Obecnie można z niego korzystać od wejścia od strony Brzezinki do peronu 3.
- Docelowo, bezkolizyjny trakt pod torami o długości ponad 110 m zapewni wygodniejszy dostęp do peronów i lepszą komunikację z ze strony miasta i gminy - informuje PKP PLK.
FILM PRK WROCŁAW Z PRZELOTU NAD STACJĄ OŚWIĘCIM I LINIĄ 93
Kontynuowane są także prace przy infrastrukturze trakcyjnej i obiektach inżynieryjnych. Natomiast pasażerowie mogą już korzystać z peronu nr 4, części peronu nr 3.
- Szkoda tylko, że wciąż trzeba korzystać z komunikacji zastępczej, bo naprawdę byłby już faktycznie duży komfort - mówi Marek Zając z Oświęcimia.
Taka sytuacja na odcinku z Oświęcimia do Trzebini związana jest z przebudową wiaduktów kolejowych w Chrzanowie. PKP PLK zapowiada, że takie utrudnienia potrwają do wiosny 2023 r.
Nowe obiekty na stacji w Oświęcimiu są dostosowane do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Przy wyjściach z przejścia podziemnego są windy. Na peronach wykonana jest z antypoślizgowa nawierzchnia wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących.
W części technicznej wykonaną już w dużej części trakcją i torowiskami gotowa jest nowa nastawnia, z której odbywa się nadzór i sterowanie ruchem kolejowym.
Modernizacja linii 93 Trzebinia - Oświęcim - Czechowice-Dziedzice
Przebudowa oświęcimskiej stacji jest częścią realizowanej za ok. 800 mln zł modernizacji trasy Trzebinia – Oświęcim – Czechowice-Dziedzice. Po jej zakończeniu wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach, także m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach.
Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w IV kwartale 2023 r. Przebudowa stacji i dworca trwa od 2018 roku. Pierwszym etapem było oddanie nowego budynku dworca, co nastąpiło w połowie 2020 roku.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Wielka woda wiele razy zalewała Kęty. Niosła strach i zniszczenie
- Świąteczne ozdoby do kupienia na targowisku w Oświęcimiu
- Działki budowlane w Oświęcimiu i okolicy. Poznajcie oferty
- Mateusz Olszak i Zuzanna Basak mistrzami świata w tańcu Latin Show!
- Sezon dla morsów w Zatorze i Oświęcim rozkręcił się na całego
- Rozpoczęto zbiórkę dla 5-letniej Mii, córki zamordowanej Pameli Sz. z Oświęcimia
FLESZ - Polacy się starzeją a miasta wyludniają. Jest raport GUS
