https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa torowiska w Płaszowie. Będzie mniej miejsca dla kierowców

Paulina Szymczewska
Przebudowa skrzyżowania i torowiska w Płaszowie potrwa do sierpnia
Przebudowa skrzyżowania i torowiska w Płaszowie potrwa do sierpnia Andrzej Banaś
Trwa przebudowa skrzyżowania ulic Lipskiej i Saskiej w Płaszowie. Kierowcy skarżą się, że będą mieć o jeden pas ruchu mniej. Urzędnicy przekonują jednak, że nie spowoduje to problemów z płynnością ruchu.

Prace na skrzyżowaniu Lipskiej z Saską rozpoczęły się w połowie lipca. To kolejny etap budowy nowej linii tramwajowej, która połączy ulice Lipską i Wielicką (będzie mieć długość 1,4 km, a jej główna część to 600-metrowa estakada, która powstanie nad torami kolejowymi).

Skrzyżowanie jest przebudowywane, bo trzeba połączyć nowe szyny z istniejącym torowiskiem (tym w ciągu ulic Lipskiej i Kuklińskiego) i stworzyć rozjazdy - w prawo w Lipską i w lewo w Kuklińskiego.

Jak informuje Piotr Hamarnik z krakowskiego Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu, w tej chwili wykonywane są węzły rozjazdowe. Trwają też prace przy budowie sieci trakcyjnej. - Zmieniana jest również geometria całego skrzyżowania - dodaje Hamarnik.

I właśnie ta zmiana kształtu skrzyżowania bardzo nie podoba się kierowcom. Chodzi o prawoskręt z ulicy Lipskiej w Saską. - Dotąd mieliśmy do dyspozycji dwa pasy do skrętu w prawo, a teraz widzę, że jezdnia została zwężona, już układają nowe krawężniki. Zabrano nam jeden pas. Nie rozumiem dlaczego, to bez sensu. W tym miejscu i tak wystarczająco długo trzeba stać na światłach - skarży się pan Krzysztof z Płaszowa.

W ZIKiT potwierdzają, że faktycznie jest likwidowany jeden z dwóch pasów ruchu, służących do skrętu z Lipskiej w Saską. W tym miejscu jezdnia będzie węższa. Jest to związane z umiejscowieniem głównego przejścia dla pieszych - tego, które przecina ulicę Lipską. Teraz znajduje się ono tuż przy skrzyżowaniu (vis a vis stacji benzynowej). - Rzecz w tym, iż w miejscu tego przejścia będą rozjazdy tramwajowe, dlatego musimy przesunąć je około 20 metrów dalej, w stronę pętli Mały Płaszów - wyjaśnia Piotr Hamarnik.

Ulica Lipska jest w tym miejscu bardzo szeroka - ma aż pięć pasów ruchu, więc przejście dla pieszych musiałoby być długie, co nie byłoby ani wygodne, ani bezpieczne. - Dlatego zdecydowaliśmy, że zrobimy wysepkę, która podzieli przejście na dwa mniejsze. To jednak wiąże się z koniecznością likwidacji jednego pasa do skrętu w prawo, w ulicę Saską - objaśnia Hamarnik.

Urzędnik ZIKiT zapewnia jednocześnie, że zwężenie jezdni nie wpłynie negatywnie na płynność ruchu, gdyż - jak wynika z badań - nie jeździ tamtędy zbyt dużo aut.

Okoliczni mieszkańcy są innego zdania. - Lipską jeździ bardzo dużo tirów. Jadą z obwodnicy i często - zamiast skręcić wcześniej w kierunku mostu Wandy - dojeżdżają aż do skrzyżowania i skręcają w Saską. Teraz będą grzęznąć w korkach, a my razem z nimi - kwituje pan Krzysztof.

Przebudowa skrzyżowania Lipskiej i Saskiej ma potrwać, zgodnie z harmonogramem, do 22 sierpnia. Wykonawca deklaruje jednak, że jeśli pogoda pozwoli (nie będzie opadów deszczu), to skończy prace wcześniej - około 10 sierpnia.

CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 17

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

M
Misiek
Zamknąć ulicę Saską dla Tirów i po kłopocie. Większość europejskich miast nie wpuszcza ciężarówek do miasta. Ale jak widać to w Krakowie lepiej żeby betoniarnie były w centrum miasta.
L
Leo
... za komuny się jeździło MPK i nikomu korona z głowy nie spadła. A potem jak takim dzieciom przyjdzie w końcu wsiąść do tramwaju, to szok i niedowierzanie.
z
zwrotniczy
Podczas przebudowy Ronda Kotlarskiego zrobiono rozjazdy i wylot w stronę mostu, które czekały kilka lat do czasu budowy linii na Płaszów. Czy tego samego nie można było zrobić w trakcie budowy linii w miejscu opisanym w artykule?!
p
poli
No właśnie, jak się przyjrzeć bardzo dokładnie kształtowi nowego skrzyżowania to wyłoni się nam kształt roweru! Mi się to wszystko składa w całość!
K
Krakus
same matki z dziećmi jeżdżą - przestańcie wciskać bzdury.

kiedyś stojąc na przystanku przy ulicy Brodowiczka koło Mogilskiego liczyłem te matki z dziećmi
na 84 auta tylko w 3 była więcej niż jedna osoba
j
ja
musi być miejsce w tramwajach i w autobusach dla tych wszystkich którzy jeżdżą autami i mają się przesiąść, do tego mpk musiałoby się trzymać rozkładów. Poza tym OK.
d
d
a co za roznica czy 1taxi czy 1 auto na światłach? zastanow sie zanim cos napiszesz.
a
aa
Nie jedna matka z małymi dziećmi jeździ, zawsze ktoś ustępuję miejsce - nie ma problemu. Nie wymyślajcie problemów tam gdzie ich nie ma.
z
zal.pl
dajcie sobie na wstrzymanie Polaczki narzekaczki
m
myśliwy
Niech matka weźmie taxi. Koszty podobne i nie musi z plebsem autobusen się wozić ;-) Pamiętaj: jak ktoś chce znajdzie sposób, jak ktoś nie chce znajdzie powód.
k
kraki
To ekoterroyści z parti zielonych i aktywisci miejscy ktorzy chca sie nachapac blokuja wszystko.
n
no
Drogi "de" a jaką alternatywę dla samochodu zaproponujesz mamie 2 małych dzieci? Zatłoczone autobusy i tramwaje, w których absolutnie nikt nie ustąpi miejsca - bo przecież matka młoda. Dziękuję, jednak wolę postać w korku na zatłoczonej ulicy niż ryzykować podróż z dziećmi w zatłoczonym autobusie.
P
Popis
Tak zgodnie z tym co powiedział mieszkaniec pan Krzysztof "Lipską jeździ bardzo dużo tirów" wiec wniosek - niech TIRY przesiadają się do tramwajów. Weź zmień pana Pyclika i Hamarnika bo sie nadajesz.
d
dfsa
dokładnie
d
de
Wszędzie tylko samochód i samochód! LUDZIE ! przesiadzcie się do tramwajów, autobusów. No do jasnej chol***, i tak ten Kraków zatłoczony. Tylko narzekać umiecie, godziny bez samochodu wytrzymać nie możecie!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska