https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Przebudowa wiaduktów kolejowych w centrum Krakowa. Zobacz postęp prac [ZDJĘCIA]

Piotr Ogórek
Ta kolejowa inwestycja zmieni bardzo mocno centrum Krakowa
Ta kolejowa inwestycja zmieni bardzo mocno centrum Krakowa Adam Wojnar
Przebudowa trasy kolejowej E30 na odcinku Rudzice-Kraków Główny Towarowy trwa już prawie rok. W ramach inwestycji na odcinku od Wisły do Dworca Głównego w Krakowie prowadzone są bardzo intensywne prace. Gigantyczna inwestycja znacząco zmieni krajobraz miasta, zwłaszcza w ścisłym centrum. Zobaczcie, co się już zmieniło.

Prace zaczęły się w połowie zeszłego roku i mają potrwać do końca 2020. Miliardowa inwestycja najbardziej odciśnie się na ścisłym centrum, na odcinku między Dworcem Głównym, a Wisłą.

Najbardziej zaawansowanie robót budowlanych widać właśnie tam. To tutaj, pomiędzy ul. Kopernika a ul. Miodową, powstają dwie estakady kolejowe. Bardziej zaawansowane prace widać na pierwszej z nich, sięgającej ulicy Grzegórzeckiej. Wzdłuż ul. Blich widać już wybetonowane filary, na których opierać się będzie konstrukcja obiektu. Przy ul. Kopernika powstaje także jeden z przyczółków rozbudowywanego wiaduktu.

Wiele dzieje się również przy ul Grzegórzeckiej, gdzie poszerzany jest zabytkowy wiadukt. Wykonawca zrealizował już dwa z pięciu sklepień naw obiektu. Trwają prace przy murowaniu trzeciej. Roboty konstrukcyjne trwają także przy przebudowie przejścia przy ul. Miodowej i budowie murów oporowych szerokiego nasypu, który będzie się ciągnął wzdłuż ul. Halickiej.

Inwestycja realizowana jest równolegle na odcinku 20 km linii kolejowej. Budowa trwa na każdym z jej fragmentów, zaczynając od rozbudowy przystanku Kraków Łobzów, a kończąc na budowie nowych peronów w podkrakowskim Kokotowie.

Miliardowa inwestycja kolejowa [WIZUALIZACJE]

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Biznes

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Kaktus
Zdaje się, że poszło na przerwę w zeszłym roku i do tej pory go nikt nie znalazł. Po roku podpory z jednej strony niekompletne, nie wspominając o estakadach. W 2020 powiadacie.
K
Krakus
Znowu pała Ogórek. Może podawaj Ty tam lepiej kawę w redakcji bo jak zawsze nie potrafisz ogarnac zadnego tematu. I jeszcze jedno. Skończ z tymi nagraniami bo pajacujesz tam. Moje dziewczyny jaja sobie z Ciebie robią...Zastanawiam się skąd taki brak samokrytycyzmu u niektórych....Ku refleksji pozostawiam.
K
Kml
Modernizacja średnicy kolejowej jest prowadzona na odcinku Kraków Główny Towarowy - Rudzice.
K
Kml okiem fanów
Inwestycja nie kończy się w Kokotowem, tylko przed Podłężem.
w
wkurzony tetryk
U nas w Tarnowie piąty rok certolą się z kilkoma wiaduktami. W tej chwili rozgrzebane cztery kluczowe. Na jednym psa z kulawą nogą nie uświadczy. Miasto od pięciu lat jak sparaliżowane, w wiecznych korkach. Ile jeszcze będzie trwało robienie ludzi w balona? 100 lat temu szybciej cała linię wybudowali niż teraz remontują.
K
Krzysztof
Autor artykułu moze powinien podjechać na Grzegórzecką. Wtedy nie pisałby bzdur o mórowaniu trzeciego sklepienia naw. Najpierw trzeba zbudować drugi filar tej trzeciej nawy. A do tego, patrząc jak działo się to przy poprzednich, jeszcze bardzo sługa droga
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska