Prace zaczęły się w połowie zeszłego roku i mają potrwać do końca 2020. Miliardowa inwestycja najbardziej odciśnie się na ścisłym centrum, na odcinku między Dworcem Głównym, a Wisłą.
Najbardziej zaawansowanie robót budowlanych widać właśnie tam. To tutaj, pomiędzy ul. Kopernika a ul. Miodową, powstają dwie estakady kolejowe. Bardziej zaawansowane prace widać na pierwszej z nich, sięgającej ulicy Grzegórzeckiej. Wzdłuż ul. Blich widać już wybetonowane filary, na których opierać się będzie konstrukcja obiektu. Przy ul. Kopernika powstaje także jeden z przyczółków rozbudowywanego wiaduktu.
Wiele dzieje się również przy ul Grzegórzeckiej, gdzie poszerzany jest zabytkowy wiadukt. Wykonawca zrealizował już dwa z pięciu sklepień naw obiektu. Trwają prace przy murowaniu trzeciej. Roboty konstrukcyjne trwają także przy przebudowie przejścia przy ul. Miodowej i budowie murów oporowych szerokiego nasypu, który będzie się ciągnął wzdłuż ul. Halickiej.
Inwestycja realizowana jest równolegle na odcinku 20 km linii kolejowej. Budowa trwa na każdym z jej fragmentów, zaczynając od rozbudowy przystanku Kraków Łobzów, a kończąc na budowie nowych peronów w podkrakowskim Kokotowie.
Miliardowa inwestycja kolejowa [WIZUALIZACJE]
ZOBACZ KONIECZNIE:
