Przebudowany wiadukt na ul. Siennej w Chrzanowie otwarty. Jak teraz wygląda tam organizacja ruchu?
Przebudowa wiaduktów kolejowych w Chrzanowie rozpoczęła się w styczniu 2021 roku. Inwestycja pierwotnie miała potrwać rok, ostatecznie roboty trwały 2 lata i 9 miesięcy.
Najtrudniejsza była przebudowa wiaduktu na ul. Siennej, który został wpisany na listę zabytków. Prace tam trwały 10 miesięcy. W końcu jednak dobiegły końca i obiekt został udostępniony do ruchu.
W Chrzanowie przebudowanych zostało w sumie siedem wiaduktów nad ulicami: Krakowską, 29 Listopada, Kadłubek, Krasickiego, Sienną, Zbożową i Powstańców Styczniowych. Dodatkowo zdemontowana została kładka dla pieszych na stacji Chrzanów, którą zastąpiono przejściem podziemnym.
Przebudowa wiaduktów zapewnia sprawne, kolejowe przewozy, polepsza komunikację w mieście i zwiększa bezpieczeństwo - podkreśla Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP Polskie Linie Kolejowe S.A.
Linia kolejowa dzieli Chrzanów
Nasyp kolejowy przecina centrum Chrzanowa, dlatego przebudowa wiaduktów była bardzo ważna dla usprawnienia ruchu w mieście. Do tej pory obiekty te były wąskie i dlatego jednokierunkowe, co utrudniało komunikację. Po przebudowie jezdnia pod nimi została poszerzona. W miejscu jednego pasa ruchu powstały dwa w obu kierunkach. Zyskali również piesi. Dla nich wybudowano dwumetrowej szerokości chodniki, zapewniające bezpieczne przejścia pod wiaduktami.
Zmianie uległa organizacja ruchu pod wszystkimi przebudowanymi wiaduktami poza jednym. Na ul. Siennej, gdzie łączy się kilka dróg, a przecina je kilka przejść dla pieszych nadal obowiązywać będzie ruch wahadłowy pod wiaduktem, którym steruje sygnalizacja świetlna.
Nie ma możliwości innej organizacji ruchu, by zapewnić bezpieczną komunikację w tym miejscu. Warto wspomnieć, że przebudowaliśmy ul. Sienną. Teraz przy wyjeździe z wiaduktu jest ona szersza i dostosowana do dwóch pasów ruchu pod obiektem - mówi Grzegorz Żuradzki, dyrektor Powiatowego Zarządu Dróg w Chrzanowie.
Największe zmiany zaszły na ul. Krakowskiej, czyli DK 79. Dzięki przebudowie wiaduktu oraz budowie powyżej niego ronda fragment tej drogi stał się dwukierunkowy, co bardzo usprawniło komunikację w mieście.
Warto wspomnieć, że obiekt na ul. Krasickiego jako jedyny zachował historyczną formę. Zmotoryzowani kierowcy jednak już tamtędy nie pojadą. Obiekt przeznaczony jest wyłącznie dla pieszych i rowerzystów, i ma stanowić połączenie centrum miasta z projektowanym ciągiem pieszo-rowerowym wzdłuż rzeki Chechło nad zalew Chechło. Pod wiaduktem zamontowane zostało oświetlenie, które zapewni komfort pieszym i rowerzystom, a także podkreśli charakterystyczne detale kamiennej konstrukcji. Przy wjeździe zamontowano także słupki, które uniemożliwiają tam przejazd samochodów.
Przebudowa wiaduktów kolejowych w Chrzanowie jest częścią inwestycje PLK na trasie Trzebinia – Oświęcim wchodzą w skład projektu za ponad 800 mln zł "Prace na linii kolejowej nr 93 Trzebinia – Zebrzydowice". Dzięki realizacji tej inwestycji linia kolejowa od Trzebini do Oświęcimia została przygotowana do ruchu pociągów z maksymalną prędkością 120 km/h.
Bądź na bieżąco i obserwuj
- Janusz Szczęśniak odznaczony Złotym Krzyżem Zasługi
- Budowa drogi rowerowej z Puszczy Dulowskiej do Wiślanej Trasy Rowerowej na finiszu
- Mieszkańcy gminy Trzebinia podziękowali za plony w Sierszy. Zobacz ZDJĘCIA
- Dożynki gminy Chrzanów. Święto plonów w Balinie. Zobacz ZDJĘCIA
- Zapadliska w Trzebini. Rozpoczęły się prace na cmentarzu. Wykonawca sprosta zadaniu?
- Otwarto sklep Pepco, kiedy otwarcie Drogerii DM? Zobacz ZDJĘCIA