Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Remont torowiska do Nowej Huty. Drogi będą odnawiane dwa razy?

Arkadiusz Maciejowski
Mieszkańcy dziwią się, że najpierw remontuje się ulice, a potem szyny
Mieszkańcy dziwią się, że najpierw remontuje się ulice, a potem szyny Anna Kaczmarz
Trwająca od ponad pół roku modernizacja dróg i torowisk od ronda Mogilskiego do pl. Centralnego budzi wiele zastrzeżeń wśród okolicznych mieszkańców. Obawiają się, że świeżo wyremontowane ulice... zostaną rozjechane ponownie przez ciężki sprzęt i będą musiały być naprawiane ponownie.

Kazimiera Olejnik, mieszkanka bloku 14, na os. Kolorowym zwraca uwagę na odcinek od ronda Czyżyńskiego do pl. Centralnego, na którym obecnie trwa remont dróg. Kierowcy mogą poruszać się tu tylko po jezdni południowej al. Jana Pawła II.

Problem w tym, że na tym odcinku przeprowadzony zostanie też remont torowiska (podobnie jak ma to miejsce teraz od ronda Mogil­skiego do Czyżyńskie­go).

Prace ruszą jednak dopiero we wrześniu, gdy praktycznie gotowe będą już ulice. I to budzi największe zastrzeżenia krakowian. Obawiają się, że na plac budowy będzie musiał dojechać ciężki sprzęt, który zniszczy odnowione jezdnie.

– Nie rozumiemy, dlaczego najpierw nie wymieniono szyn na nowe, a dopiero potem robotnicy nie zabrali się za odnawianie ulic – dodają.

Urzędnicy z Zarządu Infrastruktury Komunalnej i Transportu twierdzą, że mieszkańcy nie mają powodów do obaw. – Ten odcinek projektowany jest tak, aby móc przyjąć naprawdę duży ruch i ciężkie pojazdy, dlatego te, które będą dojeżdżać w miejsce modernizowanego torowiska, nie powinny ulicom wyrządzić szkody – wyjaśnia Michał Pyclik z ZIKiT. I dodaje również, że górna, tzw. ścieralna warstwa asfaltu, która jest najbardziej narażona na uszkodzenia, zostanie wykonana dopiero po zakończeniu przebudowy torów.

– Trzeba pamiętać, że wykonawca remontu dróg będzie także odpowiadał za tory. Daje 10 lat gwarancji dla tej inwestycji, jeśli więc zniszczy nowe ulice, to na swój koszt będzie je musiał naprawić – argumentuje Pyclik.

Modernizacja szyn od ronda Czyżyńskiego do pl. Centralnego rozpocznie się we wrześniu, ponieważ wtedy też wznowiony ma zostać ruch tramwajowy na odcinku od ronda Mogilskiego do ronda Czyżyńskiego. – Plan jest taki, aby pojazdy ruszyły już 1 września, gdy rozpoczyna się rok szkolny i robimy wszystko, aby się to udało – zapewnia Michał Pyclik.

Jednocześnie zakończy się także remont dróg na tym fragmencie. Możliwy będzie m.in. przejazd na wprost z ul. Meissnera w ul. Lema. Cała modernizacja trasy od ronda Mogil­skiego do Nowej Huty potrwa do 2015 roku. Jej koszt to około 150 mln zł.

Urzędnicy ZIKiT informują również, że w przyszłym tygodniu ruszy kolejna tura tzw. remontów nakładowych, czyli szybka wymiana zniszczonej nawierzchni na krakowskich ulicach. W poniedziałek rozpocznie się remont ul. Sucharskiego na odcinku od ul. Bieżanowskiej do okolicy posesji nr 36. Planowany termin zakończenia robót to 30 sierpnia. We wtorek, 22 lipca rozpocznie się natomiast remont al. 29 listopada. Prace odbywać się będą nocą na dwóch odcinkach – od ul. Meiera w kierunku ul. Opolskiej i od ul. Banacha do granic miasta. Roboty będą trwać do końca lipca.

CO TY WIESZ O WIŚLE? CO TY WIESZ O CRACOVII? WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE!"

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska