https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rośnie estakada Lipska-Wielicka. Tramwajem pojedziemy na wiosnę [ZDJĘCIA]

Arkadiusz Maciejowski
Nie ma szans na to, aby jeszcze w tym roku tramwaje zaczęły kursować po nowej trasie Lipska – Wielicka. Przez ostatnie miesiące pojawiały się informacje, że wykonawca jest w stanie zakończyć pracę przed terminem. Jednak nic z tego.

– Sama estakada nad torami kolejowymi powstanie w tym roku. Może nawet mógł­by po niej przejechać tramwaj – tak testowo, ale nie będzie całej infrastruktury potrzebnej pasażerom do regularnego korzystania (np. schodów), a także odbiorów technicznych – tłumaczy Michał Pyclik z ZIKiT.

Zaznacza jednak, że cała inwestycja na pewno zakończy się zgodnie z przyjętym harmonogramem. – Przewidujemy, że po nowej trasie łączącej ulice Lipską i Wielicką tramwaje pojadą mniej więcej w marcu przyszłego roku – zapowiada Pyclik.

Obecnie dobiega końca łączenie nowych szyn ze starymi od strony ul. Wielickiej, co powoduje znaczne utrudnienia dla pasażerów komunikacji miejskiej. Ten etap robót ma się zakończyć na przełomie czerwca i lipca. Następnie to samo zadanie wykonywanie będzie po drugiej stronie nowej linii, czyli od strony ul. Lipskiej.

Dyrektor ZIKiT podaje również, że jest szansa na zwiększenie dofinansowania unijnego do budowy tej nowej linii – nawet do 85 procent (obecnie wynosi ono 59 procent; koszt całej inwestycji to ok. 160 mln zł).

– Mamy nadzieję, że decyzja w tej sprawie zapadnie w ciągu najbliższych tygodni – zaznacza Michał Pyclik.

Jerzy Marcinko chciałby, aby ewentualne dodatkowe pieniądze przeznaczone były na remonty zniszczonych krakowskich torowisk. Może również zostać zwiększone dofinansowanie przebudowy torowiska od ronda Mogilskiego do pl. Centralnego.

WEŹ UDZIAŁ W QUIZIE "CZY JESTEŚ PRAWDZIWYM KRAKUSEM?"

"Gazeta Krakowska" na Twitterze i Google+
Artykuły, za które warto zapłacić! Sprawdź i przeczytaj

Codziennie rano najświeższe informacje z Krakowa prosto na Twoją skrzynkę e-mail. Zapisz się do newslettera!

Komentarze 6

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

t
tt
Zikit tępota wszech pojęta, Kraków zaścianek mimo tylu uczelni, kierunków technicznych. Co z tego, brak wizjonera co by podjął się stworzenia miasta ludzkiego, a nie jednego wielkiego chaosu komunikacyjnego . Wystarczy ruszyć tyłek przejechać trochę miejsc w świecie by zauważyć że można zrobić most dwu piętrowy z jezdnia na górze z tramwajem pod spodem.........ale urzędnicy są jak "tatowy sierp" . Skoro mobilizuje się sprzęt na taką budowę to czy będzie się go budowało 5 miesięcy dłużej, stali pójdzie troszkę więcej, ale będzie zrobione jak należy rowery się zmieszczą piesi , samochody i tramwaje. A tak żyj człowieku z nadzieją że obiecali i może kiedyś wybudują tak jak zakopiankę ... a tak mogły by być 2 mosty w przyszłości, tymczasem zostanie nadzieja by drugi ruszył niedługo !!!
K
Krk
Bedzie estakada dla aut, ale w innym miejscu. Ma ona laczyc nowa Droge prowadzaca do autostrady z ul wielicka. Ma Byc ona zbudowana prawdopodobnie w okolicach kladki. A Co za tym idzie, zostanie wtedy zlikwidowany przejazd przed Tory z rybitw na biezanow.
A
A rowery i piesi?
No i oczywiście podobno rowery też będą tam miały ścieżkę, wtedy będzie można bezpieczniej dojechać do Kurdwanowa i Bieżanowa
r
robert
j**** auta i ich kierowców lepsza estakada niz zasrany korek z kierowcami co mozna by pod te auta bomby podłozyc :-D
J
Jakub
Mało jeszcze samochodów po Krakowie jeździ? Będzie dobra okazja, żeby kierowcy ruszyli swoje szanowne d*** i pojechali tramwajem.
P
Pirelli
Estakada za 160 mln bez jezdni dla aut.
CHory pomysł w chorym ZIKICie. Wszak to Kraków, pieniądze można marnować nie tylko na olimpiadzie
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska