W ramach przedsięwzięcia o łącznej wartości blisko 40 mln zł zaplanowano m.in.: gruntowaną modernizację jezdni łącznie z wykonaniem nowej jej podbudowy, budowę chodników, zjazdów, miejsc postojowych, placów do zawracania, zatok autobusowych, przystanków i wiat przystankowych. W tej części Krakowa powstaną także dwa ronda – na zbiegu ulic Jordanowskiej i Stelmachów oraz Chełmońskiego i Piaskowej.
Zadanie obejmuje również budowę dodatkowej infrastruktury technicznej oraz przebudowę kolidujących z inwestycją sieci: wodociągowej, energetycznej, oświetlenia ulicznego, gazowej, teletechnicznej, kanalizacyjnej (deszczowej i sanitarnej), a także kanału technologicznego.
Prace powodują bardzo duże utrudnienia w ruchu. Ulice: Jordanowska (od ul. Łokietka do ul. Stelmachów), Stelmachów (od ul. Jordanowskiej do ul. Piaskowej) oraz Piaskowa (od ul. Stelmachów do ul. Chełmońskiego) pozostają zamknięte dla ruchu (utrzymano tylko dojazd dla mieszkańców). Objazdy wyznaczono ulicami: Chełmońskiego, Conrada i Łokietka.
Przedsięwzięcie prowadzone z dofinansowaniem z Rządowego Funduszu Rozwoju Dróg realizuje Zarząd Dróg Miasta Krakowa wspólnie z Wodociągami Miasta Krakowa. Koszt całości robót to 36,2 mln zł. Zakończenie przebudowy kluczowych traktów na Prądniku Białym przewidziano w czerwcu 2025 roku.
Edukacja obywatelska zastąpi HiT

- Najlepsze komunijne prezenty. Podpowiadamy, co kupić na komunię. Sprawdź!
- Ten obiekt całkowicie zmienił centrum Krakowa! Budowa zaczęła się 20 lat temu!
- Niewiedza czy niechęć? Te przepisy kierowcy ignorują najczęściej. Będzie mandat
- Idealny na wiosenne spacery! Mamy najdłuższy park w Polsce! Gdzie koniec?