Infolinia działa od poniedziałku do piątku w godz. 8-18. Pod numerem telefonu 800-190-590 dyżurują pracownicy Narodowego Funduszu Zdrowia oraz Głównego Inspektoratu Farmaceutycznego. W trakcie połączenia zainteresowani pacjenci mogą uzyskać informacje o dostępności potrzebnych im leków w aptekach znajdujących się w pobliżu ich miejsca zamieszkania.
Jak uzyskać informacje o medykamentach?
- Wybierz bezpłatny numer 800-190-590
- Zgłosi się automatyczna sekretarka, która poprosi o wybór tematu rozmowy
- Z klawiatury telefonu wybierz cyfrę 3. Wtedy połączysz się z konsultantem, który podpowie, gdzie kupisz lek, którego potrzebujesz.
Specjalną infolinię uruchomiono w związku z ogromnymi brakami preparatów na półkach w aptekach. Jak poinformowała w ub. tygodniu Naczelna Izba Aptekarska w liście skierowanym do resortu zdrowia, pacjenci mogą mieć problem z zakupem nawet ok. 500 różnych preparatów. W aptekach i hurtowniach brakuje środków stosowanych m.in. przez pacjentów z chorą tarczycą, cierpiących na nadciśnienie czy cukrzyków.
CZYTAJ TAKŻE: Pacjenci mają problem z zakupem setek lekarstw
Minister zdrowia Łukasz Szumowski zapewnił wprawdzie, że problem przynajmniej częściowo rozwiązano i leki czasowo niedostępne na polskim rynku z powrotem trafiły do hurtowni, wielu aptekom ciągle nie udało się jednak uzupełnić zapasów.
Z zakupem jakich medykamentów mogą mieć problem pacjenci? Sprawdź w naszej galerii listę leków zagrożonych brakiem dostępności, czyli takich, których brakuje w co najmniej 5 proc. aptek w danym województwie.
WIDEO:"Chodzę już tydzień czasu, ale nie ma". W aptekach rozkładają ręce, pacjenci odchodzą z kwitkiem
Źródło: TVN24/x-news
