https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyła produkcja 50 nowych tramwajów dla Krakowa

Bartosz Dybała
W zakładzie firmy Stadler w Środzie Wielkopolskiej powstał już pierwszy stalowy element konstrukcji jednego z 50 tramwajów, które w 2020 r. będą dostarczone do Krakowa. Gotowa konstrukcja trafi niebawem do zakładu w Siedlcach, gdzie rozpocznie się jego zabudowa.

- Realizacja zamówienia dla MPK Kraków przebiega zgodnie z planem. W produkcję tramwajów dla miasta Krakowa są zaangażowane oba nasze zakłady – Stadler Środa produkuje pudła pojazdów, a Stadler Polska w Siedlcach zajmie się ich zabudową i uruchomieniem. Jesteśmy przekonani, że te nowoczesne, niskopodłogowe, komfortowe pojazdy będą dobrze służyły pasażerom w Krakowie oraz przewoźnikowi – mówi Arkadiusz Świerkot, członek zarządu Stadler Polska.

Przypomnijmy, że nowe niskopodłogowe tramwaje będą mieć długość 33,4 metra. Zostaną wyposażone w klimatyzację, monitoring, oświetlenie ledowe wnętrza oraz nowoczesny system informacji pasażerskiej złożony z głosowego zapowiadania przystanków i tablic wyświetlających trasę przejazdu.

Wyprzedzanie na trzeciegoDawniej określenie "wyprzedzanie na trzeciego" dotyczyło sytuacji, kiedy jeden z pojazdów wyprzedzał inny pojazd, a w tym samym czasie obaj wyprzedzani byli przez trzeci samochód. Obecnie mówi się o tym również w przypadku jednego z najbardziej niebezpiecznych zachowań w ruchu drogowym, do którego dochodzi bardzo często, kiedy to jeden z samochodów wyprzedza inny pojazd pomimo braku warunków do takiego manewru: w tym samym czasie bowiem inne pojazdy nadjeżdżają z przeciwka i wyprzedzający samochód mija się także z nimi, zmuszając kierowców tych pojazdów do zjazdu na pobocze. Czy warto się tak śpieszyć? Codzienne informacje w mediach na temat wypadków ze skutkiem śmiertelnym zdecydowanie temu przeczą.

Najgorsze zachowania polskich kierowców. Ty też tak robisz?

W każdym z tramwajów zostanie zamontowana specjalna platforma, która ułatwi wsiadanie i wysiadanie osobom niepełnosprawnym poruszającym się na wózkach. W środku będą także zamontowane automaty biletowe, w których pasażerowie za bilet zapłacą nie tylko monetami, ale także kartą płatniczą. Z myślą o użytkownikach smartfonów w pojeździe do dyspozycji będą porty USB umożliwiające ładowanie urządzeń mobilnych oraz gniazdka elektryczne.

Tramwaje będą przyjazne dla środowiska. Zastosowany w nich system rekuperacji umożliwi wykorzystywanie energii hamowania. Ergonomiczna kabina i wygodny fotel zapewnią z kolei komfortowe warunki pracy dla motorniczych.

Warto także podkreślić, że dwa tramwaje z tej dostawy będą jako pierwsze w Krakowie wyposażone w innowacyjny system, który pozwoli na jazdę z opuszczonym pantografem, bez korzystania z sieci trakcyjnej na odcinku ok. 3 km (pozostałe wagony będą miały instalację umożliwiającą zamontowanie tego systemu w przyszłości). To rozwiązanie ma umożliwić jazdę tramwajom w przypadku, gdy nie będzie możliwości korzystania z sieci trakcyjnej.

POLECAMY - KONIECZNIE SPRAWDŹ:

FLESZ: Bomba ekologiczna na dnie Bałtyku. Możliwe skażenie bronią chemiczną

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 2

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

f
fsf
Już słoiki pakują walizki
Już się toczą na małych kółeczkach
Już następne bydło przyjeżdża
I Kraków smrodem zagęszcza
B
Boże Chroń Polmos
szczęśliwie nie koreańskie
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska