https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Ruszyły prace na alei Przyjaźni w Nowej Hucie. Demontują płyty chodnikowe, a mieszkańcy chodzą po miejscu remontu

Marcin Banasik
Roboty potrwają do końca maja, a ich koszt to ok. 4 mln zł
Roboty potrwają do końca maja, a ich koszt to ok. 4 mln zł Andrzej Banaś
Robotami objęto jezdnię na odcinku od al. Andersa do al. Róż. W pierwszej kolejności ekipy drogowców zajmują się wymianą tzw. „bezpiecznika”. W czasie prac obowiązuje ruch jednokierunkowy – od al. Andersa w kierunku al. Róż. Robotnicy demontują płyty chodnikowe. Część mieszkańców skraca sobie drogę, chodząc po placu gdzie przeprowadzany jest remont.

Ile wydajemy na aktywność fizyczną?

od 16 lat

Mieszkańcy apelowali o remont kilka lat

Aleja Przyjaźni to jedna z głównych arterii komunikacyjnych dzielnicy. Mieszkańcy od wielu lat narzekali na coraz gorsze warunki do jazdy oraz do spacerowanie po chodnikach. Roboty potrwają do końca maja, a ich koszt to ok. 4 mln zł.

Aleja Róż ma być gotowa w wakacje

Prace przy rewitalizacji "serca" Nowej Huty trwają już od września ubiegłego roku. Stary beton został zerwany. Położono już nowe alejki, a resztę placu wysypano ziemią. Niedługo mają się tu pojawić trawniki, a w centralnej części zakwitną róże. Zobaczcie, jak z góry wygląda zarys nowej odsłony al. Róż.

Przywrócenie historycznego układu alei

Inwestycja, za którą odpowiada Zarząd Zieleni Miejskiej, zakłada przywrócenie historycznego układu znanej wszystkim nowohucianom alei.

- Planuje się również posadzenie szpaleru lip. Poprawione zostaną także warunki siedliskowe drzew, które już rosną na alei Róż. Wszystko po to, żeby całość realizacji była krokiem w kierunku przeciwdziałania negatywnym skutkom zmian klimatycznych - zapowiadają krakowscy urzędnicy.

Wideo

Komentarze 1

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

Z
Zbigniew Rusek
Na zdjęciach nie widać "bezpiecznika". Tak nieraz nazywa się taki bardzo wąski chodniczek (szerokość 0,5 m. nie liczac krawęznika, czyli na jedną dużą płytę) usytuowany pomiędzy jezdnią a trawnikiem i robi się to tam, gdzie właściwy chodnik jest oddzielony od jezdni trawnikiem. Powinno się tak projektowac ulice, by chodnik był oddzielony od jezdni trawnikiem.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska