https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Rząd planuje rozbudowę lotniska w Balicach. Wojsko tego potrzebuje

Piotr Tymczak
Rząd bierze pod uwagę rozbudowę lotniska w Balicach.
Rząd bierze pod uwagę rozbudowę lotniska w Balicach. Adam Wojnar
Rząd zamierza rozbudować lotnisko w podkrakowskich Balicach. Argumentowane jest to zapewnieniem większego placu do startów i lądowań, szczególnie samolotów wojskowych, dla których potrzeby lotów są coraz większe w związku z wojną w Ukrainie. O planach poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Rozszerzenie pasa startowego na lotnisku w Balicach może zostać zrealizowane w ramach specustawy.

- Jest to możliwe, niezbędne, potrzebne. Lotnisko w podkrakowskich Balicach jest największym lotniskiem regionalnym, o największym nasileniu ruchu pasażerskiego. Trzeba jednak pamiętać o tym, że jest jednym z głównych lotnisk wojsk NATO w tej części Europy. To lotnisko, które wpływa na poczucie bezpieczeństwa i możliwość wykonywania wszelkich lotniczych operacji wojskowych. Stąd też drogą specustawy będziemy chcieli, na ile jest to możliwe, przyspieszyć realizację przebudowy pasa startowego - poinformował minister infrastruktury Andrzej Adamczyk.

Zaznacza, że wszelkie zezwolenia na realizację zadania mają zostać uzyskane w ramach uzgodnień.

- Na pewno inwestycja zostanie zrealizowana w zgodzie ze środowiskiem, w zgodzie ze społeczeństwem, wszystkimi tymi, którzy dziś roszczą pretensje, czasem uzasadnione, często nieuzasadnione. Nie chcemy przerywać dialogu. Celem jest w pełni przepustowe lotnisko, do wykorzystania pod względem militarnym dla wojskowych operacji lotniczych. Wiemy jaką mamy dziś sytuację, wiemy jak to jest potrzebne, mając na uwadze to, co dzieje się za naszą wschodnią granicą na Ukrainie - dodał minister Andrzej Adamczyk.

Widok na nowe tory i most

Kolej zmienia Kraków. Coraz bliżej do oddania gigantycznej i...

Kiedy może być gotowa specustawa ws. rozbudowy lotniska? - Czekamy na proces ustawowy. Kiedy będzie decyzja to o tym poinformujemy - wyjaśnił minister Andrzej Adamczyk.

Jeżeli chodzi o realizację na razie nie podał terminu, jest na to za wcześnie, ale przyznał, że czas ma duże znaczenie. - Zależy nam na tym, aby to było jak najszybciej. Wojskowym też zależy na tym, aby to było jak najszybciej - powiedział minister Andrzej Adamczyk.

Abonament na loty, Polska krajem pilotażowym

od 16 lat
Wideo

Komentarze 11

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

K
Karol
Perspektywa rozbudowy wojskowego lotniska w Krakowie w żaden sposób nie wpływa na poczucie mojego bezpieczeństwa , a wręcz przeciwnie. Już teraz zarząd na lotnisku wojskowym w Balicach przejęli amerykanie, a Polacy nie mają nic do powiedzenia. Widok wojskowych samolotów latających nad Krakowem wręcz mnie przeraża. W USA lotniska wojskowe są zbudowane daleko od dużych miast, aby w razie konfliktu zbrojnego nie ucierpiała ludność cywilna. Dlaczego w Polsce ma być inaczej ? Jestem za całkowitą likwidacją wojskowego lotniska w Krakowie. Niech sobie wojsko wybuduje swoje lotniska gdzieś na za du piu. Najlepiej w Warszawie.
C
Continuum
Ludzie, Wy się dobrze czujecie? Pobijcie się jeszcze :)
B
Bo ci żyłka pęknie!
19 maja, 10:43, Niestety:

Był bardzo dobry pomysł wybudowania dużego lotniska, takiego terminalu z prawdziwego zdarzenia, mniej-więcej w połowie drogi między Katowicami a Krakowem — blisko kolei, oczywiście — które obsługiwałoby oba miasta a i dawałoby „impuls rozwojowy” mieścinom typu Chrzanów czy Trzebinia.

Koncepcja oczywiście upadła, bo „lepiej”, żeby i Kraków i Katowice miały „swoje” lotniska — bowiem w taki sposób jest więcej „wesołych posad” do obsadzenia.

19 maja, 13:58, Eduardo:

Do lotnika dojeżdżam w 10 minut i nie zamierzam zapitalac na jakąś wiochę bo ty tak chcesz.

Ogromne huby to już przeszłość- teraz buduje sie smart lotniska dedykowane danemu miastu i połączenia są: miasto startowe -miasto docelowe a nie przez jakieś mega przesiadkowy hub...

19 maja, 16:22, Spadaj, głąbie:

Nie obchodzi mnie, co ty zamierzasz, a czego nie zamierzasz. Po co mi o tym piszesz?

Duże lotniska zaś zawsze są wydajniejsze i tańsze w eksploatacji — a więc przynoszące więcej zysków a mniej szkodzące środowisku — niż równoważna ilość „smart lotnisk dedykowanych danemu miastu”.

19 maja, 16:58, Realista:

Bezrobotny z Trzebini pewnie liczy na posadę bagażowego na lotnisku w szczerym polu? - drugiemu CPK mówimy stanowcze NIE!!!

I pierwszemu CPK zresztą TEZ!!!

Zwal se gruchę, to ci wreszcie ulży… :D

R
Realista
19 maja, 10:43, Niestety:

Był bardzo dobry pomysł wybudowania dużego lotniska, takiego terminalu z prawdziwego zdarzenia, mniej-więcej w połowie drogi między Katowicami a Krakowem — blisko kolei, oczywiście — które obsługiwałoby oba miasta a i dawałoby „impuls rozwojowy” mieścinom typu Chrzanów czy Trzebinia.

Koncepcja oczywiście upadła, bo „lepiej”, żeby i Kraków i Katowice miały „swoje” lotniska — bowiem w taki sposób jest więcej „wesołych posad” do obsadzenia.

19 maja, 13:58, Eduardo:

Do lotnika dojeżdżam w 10 minut i nie zamierzam zapitalac na jakąś wiochę bo ty tak chcesz.

Ogromne huby to już przeszłość- teraz buduje sie smart lotniska dedykowane danemu miastu i połączenia są: miasto startowe -miasto docelowe a nie przez jakieś mega przesiadkowy hub...

19 maja, 16:22, Spadaj, głąbie:

Nie obchodzi mnie, co ty zamierzasz, a czego nie zamierzasz. Po co mi o tym piszesz?

Duże lotniska zaś zawsze są wydajniejsze i tańsze w eksploatacji — a więc przynoszące więcej zysków a mniej szkodzące środowisku — niż równoważna ilość „smart lotnisk dedykowanych danemu miastu”.

Bezrobotny z Trzebini pewnie liczy na posadę bagażowego na lotnisku w szczerym polu? - drugiemu CPK mówimy stanowcze NIE!!!

I pierwszemu CPK zresztą TEZ!!!

S
Spieprzajdziadu
19 maja, 10:43, Niestety:

Był bardzo dobry pomysł wybudowania dużego lotniska, takiego terminalu z prawdziwego zdarzenia, mniej-więcej w połowie drogi między Katowicami a Krakowem — blisko kolei, oczywiście — które obsługiwałoby oba miasta a i dawałoby „impuls rozwojowy” mieścinom typu Chrzanów czy Trzebinia.

Koncepcja oczywiście upadła, bo „lepiej”, żeby i Kraków i Katowice miały „swoje” lotniska — bowiem w taki sposób jest więcej „wesołych posad” do obsadzenia.

19 maja, 13:58, Eduardo:

Do lotnika dojeżdżam w 10 minut i nie zamierzam zapitalac na jakąś wiochę bo ty tak chcesz.

Ogromne huby to już przeszłość- teraz buduje sie smart lotniska dedykowane danemu miastu i połączenia są: miasto startowe -miasto docelowe a nie przez jakieś mega przesiadkowy hub...

19 maja, 16:22, Spadaj, głąbie:

Nie obchodzi mnie, co ty zamierzasz, a czego nie zamierzasz. Po co mi o tym piszesz?

Duże lotniska zaś zawsze są wydajniejsze i tańsze w eksploatacji — a więc przynoszące więcej zysków a mniej szkodzące środowisku — niż równoważna ilość „smart lotnisk dedykowanych danemu miastu”.

Lotnisko w KRK jest szyte na miarę- dla Polski z 8 mln pax to HUB. A ty pewnie niedługo zapadniesz się pod ziemie w tej Trzebini głąbie!

S
Spadaj, głąbie
19 maja, 10:43, Niestety:

Był bardzo dobry pomysł wybudowania dużego lotniska, takiego terminalu z prawdziwego zdarzenia, mniej-więcej w połowie drogi między Katowicami a Krakowem — blisko kolei, oczywiście — które obsługiwałoby oba miasta a i dawałoby „impuls rozwojowy” mieścinom typu Chrzanów czy Trzebinia.

Koncepcja oczywiście upadła, bo „lepiej”, żeby i Kraków i Katowice miały „swoje” lotniska — bowiem w taki sposób jest więcej „wesołych posad” do obsadzenia.

19 maja, 13:58, Eduardo:

Do lotnika dojeżdżam w 10 minut i nie zamierzam zapitalac na jakąś wiochę bo ty tak chcesz.

Ogromne huby to już przeszłość- teraz buduje sie smart lotniska dedykowane danemu miastu i połączenia są: miasto startowe -miasto docelowe a nie przez jakieś mega przesiadkowy hub...

Nie obchodzi mnie, co ty zamierzasz, a czego nie zamierzasz. Po co mi o tym piszesz?

Duże lotniska zaś zawsze są wydajniejsze i tańsze w eksploatacji — a więc przynoszące więcej zysków a mniej szkodzące środowisku — niż równoważna ilość „smart lotnisk dedykowanych danemu miastu”.

E
Eduardo
19 maja, 10:43, Niestety:

Był bardzo dobry pomysł wybudowania dużego lotniska, takiego terminalu z prawdziwego zdarzenia, mniej-więcej w połowie drogi między Katowicami a Krakowem — blisko kolei, oczywiście — które obsługiwałoby oba miasta a i dawałoby „impuls rozwojowy” mieścinom typu Chrzanów czy Trzebinia.

Koncepcja oczywiście upadła, bo „lepiej”, żeby i Kraków i Katowice miały „swoje” lotniska — bowiem w taki sposób jest więcej „wesołych posad” do obsadzenia.

Do lotnika dojeżdżam w 10 minut i nie zamierzam zapitalac na jakąś wiochę bo ty tak chcesz.

Ogromne huby to już przeszłość- teraz buduje sie smart lotniska dedykowane danemu miastu i połączenia są: miasto startowe -miasto docelowe a nie przez jakieś mega przesiadkowy hub...

l
lot
19 maja, 07:29, lot:

I to są super wieści!!!

Czas pogonić tą chołotę zamieszkującą okolice lotniska - w większości od niedawna. Kupili działeczki za 1/3 ceny bo wiadomo, że tam jest lotnisko i warunki kiepskie do zamieszkania, ale i tak kupowali bo tanio było a teraz nagle protestują i udają głupa, że nie wiedzieli że będzie głośno...

19 maja, 8:51, Edward:

Czy gazeta coś z tym zrobi bo to zdaje się konto duch - jak z Panem Szatanikiem tylko że tu zleceniodawca inny. Może gazeta zadbałaby o poziom dyskusji

Edward, odwal się ode mnie. Jeszcze wolność słowa żuje i nie wygaśnie!!!

Ty pewnie jeden z tych mieszkańców okołolotniskowych jesteś-buhaha. Poległeś, wojsko wreście załatwi ten temat!

N
Niestety
Był bardzo dobry pomysł wybudowania dużego lotniska, takiego terminalu z prawdziwego zdarzenia, mniej-więcej w połowie drogi między Katowicami a Krakowem — blisko kolei, oczywiście — które obsługiwałoby oba miasta a i dawałoby „impuls rozwojowy” mieścinom typu Chrzanów czy Trzebinia.

Koncepcja oczywiście upadła, bo „lepiej”, żeby i Kraków i Katowice miały „swoje” lotniska — bowiem w taki sposób jest więcej „wesołych posad” do obsadzenia.
E
Edward
19 maja, 07:29, lot:

I to są super wieści!!!

Czas pogonić tą chołotę zamieszkującą okolice lotniska - w większości od niedawna. Kupili działeczki za 1/3 ceny bo wiadomo, że tam jest lotnisko i warunki kiepskie do zamieszkania, ale i tak kupowali bo tanio było a teraz nagle protestują i udają głupa, że nie wiedzieli że będzie głośno...

Czy gazeta coś z tym zrobi bo to zdaje się konto duch - jak z Panem Szatanikiem tylko że tu zleceniodawca inny. Może gazeta zadbałaby o poziom dyskusji

R
Rudy z Budy
Jakie to smieszne, chcą rozbudowywac poas startowy a nie potrafia spowodowac aby w brudych i smierdzacych toaletach na lotnisku byl papier toaletowy. lotnisko w Krakowie niedawno zostalo umieszczone na liscie 15 najgorszych lotnisk wedlug Travelocity i naprawde sa ku temu powody.
Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska