https://gazetakrakowska.pl
reklama
MKTG SR - pasek na kartach artykułów

Sądeccy posłowie pytali o linię kolejową Podłęże - Piekiełko. Ruszyły prace parlamentarnego zespołu

Janusz Bobrek
Arkadiusz Mularczyk (przewodniczący) zespołu i wicewojewoda Józef Leśniak
Arkadiusz Mularczyk (przewodniczący) zespołu i wicewojewoda Józef Leśniak Archiwum Polska Press
Zespół do spraw rozwiązań komunikacyjnych w Małopolsce ma za sobą pierwsze spotkanie. Tematem ich zainteresowań jest przede wszystkim budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko i modernizacja już istniejącego odcinka Chabówka – Nowy Sącz, a także drogi szybkiego ruchu Brzesko – Nowy Sącz (tzw. sądeczanki).

FLESZ - Podatek od mięsa. Nowy pomysł UE na walkę z emisją CO2

W skład parlamentarnej grupy wchodzą głównie parlamentarzyści PiS z Małopolski.

- Powołanie tego zespołu wiąże się z koniecznością monitoringu prac, które dzieją się w rożnych obszarach i instytucjach, bo projekt kolei Podłęże – Piekiełko i droga „sądeczanka” są kluczowymi inwestycjami dla rozwoju południowej Małopolski. Jednocześnie są to projekty transgraniczne, łączące Polskę z południem Europy – zaznacza poseł Arkadiusz Mularczyk, przewodniczący zespołu.

Gośćmi pierwszego spotkania byli m.in.: Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, i Ireneusz Merkel, prezes PKP PLK, którzy przypomnieli na jakim etapie zaawansowania jest projekt linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzyskały już prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

Obecnie trwają spotkania inwestora z mieszkańcami gmin, przez które przebiegać miałaby kolej. Do końca 2021 roku ma powstać projekt linii (za 180 mln zł przygotowuje go konsorcjum firm m.in. Egis Rail), dzięki której pociągi z Krakowa do Nowego Sącza dojeżdżałyby w godzinę (z prędkością do 160 km na godz.), a nie w ponad trzy jak ma to teraz miejsce. W połowie 2020 roku ma zostać ogłoszony przetarg na modernizacje istniejącego odcinka Nowy Sącz – Chabówka.

Koszt budowy linii to około 7 mld zł. Jak podkreślił Andrzej Bittel pieniądze na realizacje inwestycji mają pochodzić z Unii Europejskiej.

emisja bez ograniczeń wiekowych
Wideo

Ostatnia droga Franciszka. Papież spoczął w ukochanej bazylice

Komentarze 4

Komentowanie zostało tymczasowo wyłączone.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tadeusz

Linia wstydu,powstająca już 100 lat.

A
AR

Słowo klucz " mają" pochodzić z UE.

G
Gość

160 km. prędkość pociągu to może przesada, tym bardziej, że większość lokomotyw ma Vmax. 125 km/h i niech jeżdżą 120 km/h. natomiast "sądeczanka" woła o pomstę do nieba, zwłaszcza góra Just.

G
Gość

Merchel a nie Merkel.....

Polecane oferty
* Najniższa cena z ostatnich 30 dniMateriały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska