Sądeccy posłowie pytali o linię kolejową Podłęże - Piekiełko. Ruszyły prace parlamentarnego zespołu

Janusz Bobrek
Janusz Bobrek
Arkadiusz Mularczyk (przewodniczący) zespołu i wicewojewoda Józef Leśniak
Arkadiusz Mularczyk (przewodniczący) zespołu i wicewojewoda Józef Leśniak Archiwum Polska Press
Zespół do spraw rozwiązań komunikacyjnych w Małopolsce ma za sobą pierwsze spotkanie. Tematem ich zainteresowań jest przede wszystkim budowa nowej linii kolejowej Podłęże – Piekiełko i modernizacja już istniejącego odcinka Chabówka – Nowy Sącz, a także drogi szybkiego ruchu Brzesko – Nowy Sącz (tzw. sądeczanki).

FLESZ - Podatek od mięsa. Nowy pomysł UE na walkę z emisją CO2

W skład parlamentarnej grupy wchodzą głównie parlamentarzyści PiS z Małopolski.

- Powołanie tego zespołu wiąże się z koniecznością monitoringu prac, które dzieją się w rożnych obszarach i instytucjach, bo projekt kolei Podłęże – Piekiełko i droga „sądeczanka” są kluczowymi inwestycjami dla rozwoju południowej Małopolski. Jednocześnie są to projekty transgraniczne, łączące Polskę z południem Europy – zaznacza poseł Arkadiusz Mularczyk, przewodniczący zespołu.

Gośćmi pierwszego spotkania byli m.in.: Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, i Ireneusz Merkel, prezes PKP PLK, którzy przypomnieli na jakim etapie zaawansowania jest projekt linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzyskały już prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.

Obecnie trwają spotkania inwestora z mieszkańcami gmin, przez które przebiegać miałaby kolej. Do końca 2021 roku ma powstać projekt linii (za 180 mln zł przygotowuje go konsorcjum firm m.in. Egis Rail), dzięki której pociągi z Krakowa do Nowego Sącza dojeżdżałyby w godzinę (z prędkością do 160 km na godz.), a nie w ponad trzy jak ma to teraz miejsce. W połowie 2020 roku ma zostać ogłoszony przetarg na modernizacje istniejącego odcinka Nowy Sącz – Chabówka.

Koszt budowy linii to około 7 mld zł. Jak podkreślił Andrzej Bittel pieniądze na realizacje inwestycji mają pochodzić z Unii Europejskiej.

Czytaj także

Wideo

Rozpowszechnianie niniejszego artykułu możliwe jest tylko i wyłącznie zgodnie z postanowieniami „Regulaminu korzystania z artykułów prasowych”i po wcześniejszym uiszczeniu należności, zgodnie z cennikiem.

Komentarze 4

Ta strona jest chroniona przez reCAPTCHA i obowiązują na niej polityka prywatności oraz warunki korzystania z usługi firmy Google. Dodając komentarz, akceptujesz regulamin oraz Politykę Prywatności.

Podaj powód zgłoszenia

T
Tadeusz

Linia wstydu,powstająca już 100 lat.

A
AR

Słowo klucz " mają" pochodzić z UE.

G
Gość

160 km. prędkość pociągu to może przesada, tym bardziej, że większość lokomotyw ma Vmax. 125 km/h i niech jeżdżą 120 km/h. natomiast "sądeczanka" woła o pomstę do nieba, zwłaszcza góra Just.

G
Gość

Merchel a nie Merkel.....

Dodaj ogłoszenie

Wykryliśmy, że nadal blokujesz reklamy...

To dzięki reklamom możemy dostarczyć dla Ciebie wartościowe informacje. Jeśli cenisz naszą pracę, prosimy, odblokuj reklamy na naszej stronie.

Dziękujemy za Twoje wsparcie!

Jasne, chcę odblokować
Przycisk nie działa ?
1.
W prawym górnym rogu przegladarki znajdź i kliknij ikonkę AdBlock. Z otwartego menu wybierz opcję "Wstrzymaj blokowanie na stronach w tej domenie".
krok 1
2.
Pojawi się okienko AdBlock. Przesuń suwak maksymalnie w prawą stronę, a nastepnie kliknij "Wyklucz".
krok 2
3.
Gotowe! Zielona ikonka informuje, że reklamy na stronie zostały odblokowane.
krok 3