FLESZ - Podatek od mięsa. Nowy pomysł UE na walkę z emisją CO2
W skład parlamentarnej grupy wchodzą głównie parlamentarzyści PiS z Małopolski.
- Powołanie tego zespołu wiąże się z koniecznością monitoringu prac, które dzieją się w rożnych obszarach i instytucjach, bo projekt kolei Podłęże – Piekiełko i droga „sądeczanka” są kluczowymi inwestycjami dla rozwoju południowej Małopolski. Jednocześnie są to projekty transgraniczne, łączące Polskę z południem Europy – zaznacza poseł Arkadiusz Mularczyk, przewodniczący zespołu.
Gośćmi pierwszego spotkania byli m.in.: Andrzej Bittel, sekretarz stanu w Ministerstwie Infrastruktury, i Ireneusz Merkel, prezes PKP PLK, którzy przypomnieli na jakim etapie zaawansowania jest projekt linii kolejowej. PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. uzyskały już prawomocne decyzje środowiskowe dla budowy nowej linii „Podłęże – Piekiełko” i modernizacji istniejącej linii nr 104 Chabówka – Nowy Sącz.
Obecnie trwają spotkania inwestora z mieszkańcami gmin, przez które przebiegać miałaby kolej. Do końca 2021 roku ma powstać projekt linii (za 180 mln zł przygotowuje go konsorcjum firm m.in. Egis Rail), dzięki której pociągi z Krakowa do Nowego Sącza dojeżdżałyby w godzinę (z prędkością do 160 km na godz.), a nie w ponad trzy jak ma to teraz miejsce. W połowie 2020 roku ma zostać ogłoszony przetarg na modernizacje istniejącego odcinka Nowy Sącz – Chabówka.
Koszt budowy linii to około 7 mld zł. Jak podkreślił Andrzej Bittel pieniądze na realizacje inwestycji mają pochodzić z Unii Europejskiej.
- Sądeckie uzdrowiska w zimowej scenerii. Przed laty gościła tu holenderska księżniczka
- Oto sądeckie Miss studniówek. Wyglądają zjawiskowo!
- Oto Misterzy studniówek 2020 z Nowego Sącza
- W tych zawodach łatwo znaleźć pracę w Nowym Sączu
- Majątki posłów z Nowego Sącza i Podhala. Milioner na czele
- Nowy Sącz. Te szkoły jazdy najlepiej oceniają kursanci. Która najlepsza? [PRZEGLĄD]
