- Pragnę podziękować wszystkim osobom, organizacjom, instytucjom, które aktywnie przyczyniły się do dokonania zmian, które docelowo zmniejszą konieczną wycinkę drzew o około 100 sztuk. Ponadto podjąłem decyzje o zobowiązaniu Zarządu Zieleni Miejskiej do wykonania dodatkowych nasadzeń drzew w bezpośrednim sąsiedztwie realizowanej inwestycji jeszcze w tym roku, oczywiście poza nasadzeniami obowiązkowymi, wynikającymi z treści decyzji o budowie Krakowskiego Szybkiego Tramwaju IV - podkreślił prezydent Krakowa Jacek Majchrowski.
Informację w tym zakresie z odpowiedzią na poszczególne postulaty protestujących skierował też do radnych miejskich.
Przeprojektowanie ścieżki rowerowej, by zachować jak najwięcej drzew
Dla przykładu w przypadku wniosku o odtworzenie szpaleru drzew od strony parkingu (ul. Meissnera 4-6) prezydent poinformował, że zostało wygospodarowane miejsce do wprowadzenia dodatkowych nasadzeń zieleni.
Protestujący domagali się też zachowania jak największej liczby drzew przy ul. Młyńskiej, w sąsiedztwie bloków numer 7, 11, 14 pomiędzy ul. Młyńską Boczną a ul. Pilotów. Jest odpowiedź prezydenta: "W celu ochrony większej liczby drzew zmieniono przebieg ścieżki rowerowej przy skrzyżowaniu z ul. Bohaterów Wietnamu".
Starają się przesadzić jak najwięcej młodych drzew
Mieszkańcy oczekiwali też przeprojektowania ścieżki rowerowej w celu zachowania drzew na wysokości Fiołkowej, Janickiego, Ugorek. W tym wypadku zostanie zmieniony przebieg ścieżki rowerowej i chodnika przy skarpie w rejonie ul. Pszona, co wymaga przeprojektowania m.in. infrastruktury telekomunikacyjnej oraz nowego uzgodnienia w tym zakresie, a także opracowania nowego projektu ścian oporowych.
Prezydent poinformował też, że na bieżąco specjaliści prowadzą prace w celu ponownej analizy stanu młodych drzew z możliwością przesadzenia jak największej liczby.
W przypadku postulatu dotyczącego rezygnacji z dodatkowych pasów ruchu na ul. Młyńskiej, Pilotów (od strony ul. Sadzawki), zaakceptowano możliwość skrócenia dodatkowego pasa ruchu w rejonie ul. Sadzawki, wskazując jednocześnie, że długość podziału pasów ruchu na pasy do ruchu w lewo/na wprost oraz prawo/na wprost zostanie dostosowana do prognozowanego natężenia ruchu.
To już nie są żarty! Mieszkańcy blokują wycinkę drzew pod bu...
Zmiany przy ulicach Meissnera i Dobrego Pasterza
Zaakceptowany został postulat utrzymania prawoskrętu z ul. Krzesławickiej w ul. Dobrego Pasterza.
Był też wniosek o utworzenie prawoskrętu z ul. Dobrego Pasterza w Bora-Komorowskiego (zakończenie ulicy Dobrego Pasterza).
- Postulowany zakres prac znajduje się poza przedmiotem inwestycji. Wykonawca potwierdził, że na czas budowy wykona prawoskręt z ul. Dobrego Pasterza w ul. Bora-Komorowskiego jako rozwiązanie tymczasowe w technologii nawierzchni z prefabrykowanych płyt drogowych. Wykonanie prawoskrętu w konstrukcji docelowej wymaga przełożenia kolidującej infrastruktury podziemnej - informują w magistracie.
Prezydent odpowiedział też m.in. na postulat dotyczący ul. Lublańskiej i przeprojektowania tam odcinka ścieżki rowerowej i chodnika w taki sposób, aby zachować jak największą liczbę drzew, uwzględniając np. „pływające” ścieżki rowerowe zaproponowane przez wykonawcę podczas konsultacji społecznych w terenie.
- Postulat wyniesienia ścieżki rowerowej i chodnika względem jezdni zachodniej ul. Lublańskiej wymaga szczegółowej analizy powiązania wysokościowego terenów przyległych, celem uniknięcia skarpowania terenu i podcięcia bryły korzeniowej drzew. Rozwiązanie zostało polecone do wprowadzenia i będzie ostatecznie uzgodnione po przedstawieniu rozwiązań projektowych na etapie uzgodnienia projektu wykonawczego - wyjaśniają w urzędzie.
Tysiące drzew pod topór w Krakowie. Wszystkiemu winny tramwa...
Tramwaj do Mistrzejowic z tunelem i rozbudowaną pętlą
Przypomnijmy, że nowa, ok. 4,5-kilometrowa linia Krakowskiego Szybkiego Tramwaju połączy Mistrzejowice ze skrzyżowaniem ulic Lema – Meissnera. To pierwsza w Polsce tak duża inwestycja transportowa realizowana w formule partnerstwa publiczno-prywatnego (PPP). Obejmuje budowę 10 par przystanków, w tym dwóch dwupoziomowych węzłów przesiadkowych przy rondzie Młyńskim i rondzie Polsadu.
Projekt przewiduje m.in. budowę tunelu w rejonie ronda Polsadu, rozbudowę pętli tramwajowej „Mistrzejowice” oraz infrastruktury towarzyszącej. Partnerem Prywatnym przedsięwzięcia jest PPP Solutions Polska Sp. z o.o. (lider konsorcjum), a generalnym wykonawcą – Gülermak sp. z o.o. Z ramienia miasta za projekt odpowiada Zarząd Dróg Miasta Krakowa. Zakończenie inwestycji planowane jest na koniec 2025 r.
Inwestycja wywołała duże protesty mieszkańców w związku z planami wyciniki 1059 drzew. Protestujący przekonują, że wiele z tych drzew można byłoby ocalić, jeżeli projekt zostałby poprawiony.
Najspokojniejsze kraje na świecie, zobacz zestawienie

- Przepisy na pyszne sałatki
- Parawany jak Koloseum. Oto najlepsze memy znad Bałtyku. Plażowanie to wyzwanie!
- Kraków pod wodą! Tak wyglądało miasto w lipcu 1997 roku. To była powódź tysiąclecia
- Morskie Oko i Rysy w godzinach szczytu. Oto najlepsze memy o turystach w Tatrach!
- Te fioletowe pola pod Krakowem to turystyczny hit. Tak kwitnie lawenda ZDJĘCIA