Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stacja PKP w Oświęcimiu jak nowa. Pasażerowie mają do dyspozycji cztery zadaszone perony i przejście podziemne. Zobaczcie zdjęcia

Bogusław Kwiecień
Bogusław Kwiecień
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień
Przebudowa stacji PKP w Oświęcimiu jest na finiszu. Pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego. Prace są prowadzone w ramach modernizacji linii 93 Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia.

Kliknij w przycisk "zobacz galerię" i przesuwaj zdjęcia w prawo - naciśnij strzałkę lub przycisk NASTĘPNE

Stacja w Oświęcimiu zmieniła oblicze

Modernizacja stacji rozpoczęła się pod koniec sierpnia dwa lata temu. Obecnie inwestycja prowadzona przez PKP Polskie Linie Kolejowe w części dla pasażerów jest już prawie zakończona.

Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień

- Zakończyła się przebudowa wszystkich peronów i gotowe jest już także przejście podziemne dla pasażerów - potwierdza Dorota Szalacha z zespołu prasowego PKP PLK.

Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień

Wszystkie perony są zadaszone, wyposażone w ławki i wiaty dla pasażerów i tablice z rozkładami jazdy. Osoby z ograniczeniami ruchowymi, starsze czy rowerzyści mogą korzystać z wind, które znajdują się na każdym z peronów. Bez wątpienia ułatwieniem dla podróżujących będą dodatkowo cyfrowe tablice z informacjami o godzinach odjazdów pociągów.

Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień

Wspomniany trakt pod torami ma długość ponad 110 m. Zapewnia lepszy dostęp do peronów, a ponadto stanowi połączenie miasta z Brzezinką.

Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień

Nowe obiekty dostosowane są do potrzeb osób o ograniczonej możliwości poruszania się. Wykonano antypoślizgową nawierzchnię wraz z systemem ścieżek naprowadzających dla osób niewidomych i niedowidzących.

Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego
Na przebudowanej stacji w Oświęcimiu pasażerowie mogą już korzystać m.in. z czterech zadaszonych peronów i przejścia podziemnego Bogusław Kwiecień

W ramach modernizacji wymieniona została cała infrastruktura techniczna z torowiskami i trakcjami. Nadzór i sterowanie ruchem kolejowym na oświęcimskiej stacji odbywa się z nowo wybudowanej nastawni.

Przebudowa stacji w Oświęcimiu w ramach modernizacji linii 93

Przebudowa oświęcimskiej stacji jest częścią realizowanej za ok. 800 mln zł modernizacji trasy Czechowice-Dziedzice - Oświęcim - Trzebinia. Po jej zakończeniu wyższy poziom obsługi pasażerów będzie na 10 stacjach i przystankach, oprócz Oświęcimia także m.in. w Chrzanowie, Chełmku, Gorzowie, Brzeszczach Jawiszowicach, Jawiszowicach Jaźniku, Kaniowie i Dankowicach.

Dofinansowanie unijne wynosi ponad 686 mln zł netto. Zakończenie planowane jest w czwartym kwartale 2023 r.

od 7 lat
Wideo

Konto Amazon zagrożone? Pismak przeciwko oszustom

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska