FLESZ - Koronawirus. Część sklepów zamknięta
Obecny budynek dworca kolejowego w Starym Sączu, który nie pamięta otwarcia Kolei Tarnowsko - Leluchowskiej w 1876 r., gdyż powstał w 1966 r. teraz zostanie gruntownie przebudowany.
Zamiast dachu płaskiego zyska dwuspadowy, charakterystyczny dla budowli w obszarach górskich. Wewnątrz zmniejszona zostanie poczekalnia, a powierzchnia zwolniona przez kolej, najpewniej wykorzystana zostanie przez samorząd gminny.
Zmiany obejmą również otoczenie starosądeckiej stacji kolejowej. Powstaną tam m.in.: nowe tereny zielone, wiaty rowerowe oraz parkingi.
Wszystkie prace mają zostać wykonane w 104 tygodnie od podpisania umowy (czyli w ciągu ok. dwóch lat). A więc powinny zakończyć się w marcu 2022 r., bo PKP SA umowę z wykonawcą podpisały12 marca tego (2020) roku.
Termin ten dotyczy nie tylko przebudowy dworca w Starym Sączu. Także sfinalizowania realizacji pozostałych 11 obiektów stacyjnych usytuowanych w miejscowościach wzdłuż linii kolejowej w dolinie Popradu. Bedą to: Barcice, Rytro, Piwniczna-Zdrój, Piwniczna (Hanuszów), Łomnica Zdrój, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów Zdrój, Milik, Młodów i Zubrzyk.
Prace prowadzone będą w formule zaprojektuj i zbuduj przez warszawską firmę SKB SA. Tę samą która szczyci się m.in. zmodernizowaniem i odrestaurowaniem stacji kolejowej w Koluszkach, będącej legendą polskiej sieci dróg żelaznych.
Według umowy wszystkie prace na 12 stacjach kolejowych w dolinie Popradu mają kosztować około 60 mln zł co oznacza, że PKP SA wybrały w przetargu najtańszą z 5 ofert (najdroższa przekraczała 80 mln zł).
SKB SA.
- Gdzie jest koronawirus w Polsce i na świecie? Zobacz mapy
- Koronawirus w Polsce. Gdzie stwierdzono zachorowania?
- Sława papieru toaletowego w memach
- Tego Krakowa już nie ma. Zobacz prawdziwe skarby [ZDJĘCIA]
- Tu wiedzą, jak się "polewa". Wsie z alkoholem w nazwie
- A może zamieszkać na wsi? Wystarczy niespełna 100 tys. zł!
