Nasza Loteria SR - pasek na kartach artykułów

Stary Sącz zyska nowy dworzec kolejowy już za dwa lata

Stanisław Śmierciak
Stanisław Śmierciak
Przy stacji kolejowej w Starym Sączu największy tłum był w dniu pielgrzymki Jana Pawła II do tego nadpopradzkiego miasteczka
Przy stacji kolejowej w Starym Sączu największy tłum był w dniu pielgrzymki Jana Pawła II do tego nadpopradzkiego miasteczka Stanisław Śmierciak
Dworzec kolejowy w Starym Sączu już za dwa lata ma być bardziej nowoczesny, reprezentacyjny i funkcjonalny. PKP SA właśnie podpisały umowę z wykonawcą na realizację niezbędnych prac. Gród świętej Kingi jest jedną z dwunastu miejscowości w dolinie Popradu, w których, w tym samym czasie, stacje kolejowe zostaną zmodernizowane bądź zbudowane.

FLESZ - Koronawirus. Część sklepów zamknięta

Obecny budynek dworca kolejowego w Starym Sączu, który nie pamięta otwarcia Kolei Tarnowsko - Leluchowskiej w 1876 r., gdyż powstał w 1966 r. teraz zostanie gruntownie przebudowany.

Zamiast dachu płaskiego zyska dwuspadowy, charakterystyczny dla budowli w obszarach górskich. Wewnątrz zmniejszona zostanie poczekalnia, a powierzchnia zwolniona przez kolej, najpewniej wykorzystana zostanie przez samorząd gminny.

Zmiany obejmą również otoczenie starosądeckiej stacji kolejowej. Powstaną tam m.in.: nowe tereny zielone, wiaty rowerowe oraz parkingi.

Wszystkie prace mają zostać wykonane w 104 tygodnie od podpisania umowy (czyli w ciągu ok. dwóch lat). A więc powinny zakończyć się w marcu 2022 r., bo PKP SA umowę z wykonawcą podpisały12 marca tego (2020) roku.

Termin ten dotyczy nie tylko przebudowy dworca w Starym Sączu. Także sfinalizowania realizacji pozostałych 11 obiektów stacyjnych usytuowanych w miejscowościach wzdłuż linii kolejowej w dolinie Popradu. Bedą to: Barcice, Rytro, Piwniczna-Zdrój, Piwniczna (Hanuszów), Łomnica Zdrój, Wierchomla Wielka, Żegiestów, Żegiestów Zdrój, Milik, Młodów i Zubrzyk.

Prace prowadzone będą w formule zaprojektuj i zbuduj przez warszawską firmę SKB SA. Tę samą która szczyci się m.in. zmodernizowaniem i odrestaurowaniem stacji kolejowej w Koluszkach, będącej legendą polskiej sieci dróg żelaznych.

Według umowy wszystkie prace na 12 stacjach kolejowych w dolinie Popradu mają kosztować około 60 mln zł co oznacza, że PKP SA wybrały w przetargu najtańszą z 5 ofert (najdroższa przekraczała 80 mln zł).
SKB SA.

Dołącz do nas na Facebooku!

Publikujemy najciekawsze artykuły, wydarzenia i konkursy. Jesteśmy tam gdzie nasi czytelnicy!

Polub nas na Facebooku!

Dołącz do nas na X!

Codziennie informujemy o ciekawostkach i aktualnych wydarzeniach.

Obserwuj nas na X!

Kontakt z redakcją

Byłeś świadkiem ważnego zdarzenia? Widziałeś coś interesującego? Zrobiłeś ciekawe zdjęcie lub wideo?

Napisz do nas!

Polecane oferty

Materiały promocyjne partnera
Wideo
Wróć na gazetakrakowska.pl Gazeta Krakowska